דף הבית חוק ומשפט דיני עבודה עו"ד רונן אורן על פתיחת חשבון בנק בחו"ל, בנקים בשוויץ, מקלט מס ופתיחת עסק חדש
עו"ד רונן אורן על פתיחת חשבון בנק בחו"ל, בנקים בשוויץ, מקלט מס ופתיחת עסק חדש
alon soler 21/02/12 |  צפיות: 3418

פתיחת חשבון בנק בחו"ל היא פעולה שישראלים רבים נאלצים לבצע – לעיתים עקב פתיחת עסק חדש ולעיתים לצורך יצירת מקלט מס.

עורך דין רונן אורן הינו עורך דין פלילי ופיננסי, ובעברו יצא לו לסייע לאנשים רבים  שהתעניינו בפתיחת חשבון בנק בקפריסין, או ביצירת קשר עם בנקים בשוויץ. עו"ד רונן אורן אומר, כי האשמה כלל אינה מוטלת על אותם אנשי עסקים שיצאו לחו"ל, אלא דווקא על מדיניות ממשלת ישראל שלא מאפשרת לעסקים להתקיים בכבוד בישראל.

פתיחת עסק חדש היא תמיד פעולה המלווה בחששות כבדים. מה אם העסק לא יצליח? מה אם ההשקעה תירד לטמיון? פתיחת חשבון בנק  בחו"ל והקמת חברות בחו"ל בהחלט יכולה להפיג חלק מהחששות הללו. עורך דין רונן אורן מוסר כי בעקבות ההוצאות הנמוכות בהרבה, אנשי עסקים ישראלים רבים כבר למדו כי פתיחת חשבון בנק בקפריסין היא פעולה שעשויה להניב עבורם רווחים אדירים.

גם הבנקים בשוויץ אינם טומנים ידם בצלחת, ולפי אורן רונן קורצים מאד ליזמים ישראלים שרק מחפשים היכן להשקיע את הכסף.

אך, עם זאת, נשאלת השאלה מדוע זה המצב? למה אנשי עסקים ישראלים, שכמעט כולם שירתו בצבא ובעלי אדיולוגיה ציונית, נאלצים לבלות חלק גדול מזמנם בחו"ל ולנתב השקעותיהם לשם? רונן אורן עו"ד מספר כי אנשי העסקים כלל אינם חפצים בכך, ולהיפך – דווקא היזמים הישראלים הם האנשים ששירתו כקצינים בצבא והתנדבו לתנועות הנוער. לפי רונן אורן, דווקא אותם אנשים ציוניים, הם אלה שהמדינה דוחקת החוצה מהם.

הפיתרון  הוא פשוט – על המדינה להפסיק לעורר את הצורך בפתיחת חשבון בנק בחו"ל, ולהתחיל לעודד את יזמיה להשקיע בתוכה. רק באמצעות מדיניות מיסוי מיטיבה יותר עם אנשי העסקים, לפי עו"ד רונן אורן, תצליח המדינה לעודד השקעת פנים ישראלים.

אך מה יקרה אם זה לא יתרחש, ומדיניות המיסוי תישאר כפי שהיא כעת? לפי עורך דין רונן אורן, דבר זה עשוי להוביל לאסון – ישראלים רבים יחפשו מקלטי מס  ויעסקו בפתיחת חשבון בנק בקפריסין, יחזקו קשרים עם בנקים בשוויץ , ובאופן כללי – יעזבו את המדינה באופן מוחלט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 alon soler


 


מאמרים נוספים מאת alon soler
 
עו"ד רונן אורן על פתיחת חשבון בנק בחו"ל, בנקים בשוויץ, מקלט מס ופתיחת עסק חדש
עו"ד רונן אורן משוחח על פתיחת עסק חדש, כולל חשבון בנק בקפריסין ובנקים בשוויץ. עורך דין רונן אורן עו"ד עוסק בין היתר בתחום מקלט מס ופתיחת חשבון בנק בחו"ל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI