דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר לאכול בחוכמה: כל המרכיבים של מזון לתחזוקת המוח : super brain food
לאכול בחוכמה: כל המרכיבים של מזון לתחזוקת המוח : super brain food
ליאור טוביאנה 15/03/12 |  צפיות: 3142

רוצים להגביר את הזיכרון וכושר הריכוז? אלו המזונות שמומלץ להוסיף באופן קבוע לתפריט:

 

1. דגים  לפני הכול-  מכיוון שהמוח שלנו מורכב בעיקרו מתאי שומן, הוא זקוק לכמות גדולה של חומצות שומניות לבניית תאי המוח. מכיוון שגופינו אינו מסוגל לייצר את החומצות השומניות בעצמו, יש לצרוך אותן בצורת מזון כשהמקור הגדול ביותר של חומצות שומניות בילתי רוויות הן אומגה 6 ואומגה 3 המצויים באופן טבעי בדגים. מחקרים הוכיחו שחתכים באוכלוסיה שהרבו באכילת דגים, היו בעלי נוכחות נמוכה מאוד של תופעות כמו דיכאון, שכחה, חוסר ריכוז, והתפתחות אלצהיימר. רשויות הבריאות האמריקאיות למשל, ממליצות לכל אדם לאכול לפחות 2 מנות של דגים בשבוע, המקור הזמין והאמין ביותר לתוספת אומגה לתפריט התזונה הבריאה.

2. ביצים-  בנוסף להיותן עשירות בחלבונים ומינרלים חיוניים, ביצים מכילות גם כולין, התרכובת שממנה בנוי הלציטין שהוא חיוני לזיכרון. בנוסף מכילות ביצים אנטיאוקסידנטים המגבירים את פעילות תאי המוח, ומסייעים במניעת קטרקטים בעיניים, והתדלדלות השרירים.

3. דגנים מלאים-  עשירים בויטמינים מקבוצת B  החיוניים לפעילות תקינה של המוח.  כמו כן מחקרים הוכיחו שאנשים בעלי רמה נמוכה מידי של ויטמינים מקבוצת B  סבלו מדיכאון, והתקפי חרדה.

4. שקדים- תורמים לחשיבה צלולה, מגבירים חיוניות, ומהווים נוגדן יעיל נגד תופעת הדיכאון.

5. אגוזי מלך- עשירים בחלבונים וחומצות אלפא לינוליות, המייצבים את רמת הסרוטונין במוח. הסרוטונין מווסת את מצבי הרוח שלנו, ואת מפלס הרעב, ואגוזי מלך מסייעים בנוסף בהקלה על נדודי שינה, ודיכאון.

6. חמוציות- מגבירות את הזיכרון: במחקרים שנערכו במהלך השנה החולפת, הוכח בבירור שאצל אנשים שצרכו חמוציות בצורה סדירה בכל יום, נרשמה עליה בייצור תאי מוח חדשים באזור ההיפוקמפוס- האזור במוח שאחראי על הזיכרון.

7. תות שדה-  עשיר באנטי אוקסידנטים. תאי גופנו חשופים לפגיעת רדיקלים חופשיים, הגורמים לנזק חמצוני ולמות תאים, וככל שיש לנו פחות תאי מוח, נפגמת יכולת החשיבה והזיכרון.. רדיקלים חופשיים מגיעים מזיהום אוויר, מעשן סיגריות, מקרינה, מקוטלי עשבים וממזון מטוגן, והצטברותם במוח  מגבירה את הסיכון למחלות ניווניות  ולהאצת תופעות  ההזדקנות.

8. תה  ירוק-  מכיל אנטי אוקסידנטים המאיצים את שחרור הדופמין- האחראי על מצב הרוח הטוב,ותחושת אושר ואהבה, וכמו כן מסייע בהרגעת העצבים ממתחים וחרדות.

9. ברוקולי-  עשיר וויטמין K החיוני לפעילות קוגניטיבית, ולעוצמת פעילות תאי המוח.

10. חציל- על קליפתו מכיל נסונין השומר על מוח ומחשבה חדים, על ידי הגברת הקשרים בין המולקולות לתאי המוח.

11. תרד- מגן על המוח ממתח, ומגביר את הפעילות המוטורית.

12. יוגורט- מכיל חומצות אמיניות המייצרות מוליכי נוירונים, ודופמין, ומשפרים את פעילות תאי המוח ותאי העצב.

בתיאבון....


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליאור טוביאנה

שף מסעדת "הצדף"



 


מאמרים נוספים מאת ליאור טוביאנה
 
לאכול בחוכמה: כל המרכיבים של מזון לתחזוקת המוח : super brain food
תזונה לשיפור הזיכרון, ופעילות המוח

הצילו!! בעלי הביא הביתה שוק טלה- מה אני עושה איתו?
טיפים לבישול שוק טלה למתחילים
מאת ליאור טוביאנה שף מסעדת "הצדף"

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI