דף הבית רפואה ובריאות שיקום והידרותרפיה יתרונות העיסוי
יתרונות העיסוי
יפים וייץ 26/03/12 |  צפיות: 14188

העיסוי בגישותיו המגוונות היה נפוץ ומקובל כשיטת טיפול יעילה, בפתולוגיות גופניות ונפשיות במשך שנים ארוכות במדינות המזרח הרחוק, והגיע גם למערב, מחקרים רבים שנעשו במשך שנים הגיעו למסקנה כי יש ביכולתו של העיסוי להביא לשיפור ניכר במצבים גופניים  ונפשיים ירודים. מעבר לעובדה כי מגע הוא צורך קיומי בסיסי של האדם , הנחוץ לצורך התפתחותו התקינה , העיסוי מסייע בשחרור שרירי גוף, בהרפיית מתחים, בהורדת "סטרס", בשיפור זרימת הדם ונוזלי הגוף ואף בסיוע לגוף להתמודד ולהחלים מכאב, כשלים ומחלות פיזיות כמו פציעות  ופתולוגיות שונות במערכת התנועה הכוללת, שרירים גידים ומפרקים.

העלייה במודעות ליכולותיה וליתרונותיה הרבים של הרפואה המשלימה, גוברת הפופולאריות של טכניקות העיסוי השונות. וכן עולה המודעות  ליתרונות הרבים שיש למקצועות המגע לתרום לבריאותינו הכוללת, הן בטיפול בכאב וסיוע בריפוי והן במניעה של בעיות בריאותיות  ובשיפור מצב בריאותינו בעתיד.

לעיסוי ישנם יתרונות גופניים רבים, התנועות הקצובות והלחץ המופעל על הרקמה מסייעים בהגברת זרימת הדם של המטופל, כמו כן הרחבת כלי הדם, אשר מאפשרת העברת כמות דם גדולה יותר דרכם. במקביל לשיפור זרימת הדם, העיסוי עוזר לזרימת נוזלי הלימפה הנושאים רעלנים החוצה מהתאים. נוזלי הלימפה שלא כמו הדם אינם זורמים באופן עצמאי בגוף ולכן נדרש  גירוי ע"י תנועה, כיווץ והרפיית שרירים, ביצוע פעילות גופנית או קבלת עיסוי כדי לסייע בהזרמתם.

הגברת זרימת הדם ונוזלי הלימפה יוצרת תגובה חיובית על תאי הגוף, אשר תורמים לשיפור בריאותו הכוללת של המטופל. יותר דם משמעותו יותר חמצן לאיברים, יותר נוזלי לימפה משמעותו פחות תוצרי לוואי ורעלנים בתאים.

עיסוי יכול להיות בעל חשיבות עליונה עבור מטופלים העוסקים בפעילות ספורטיבית או פעילות גופנית על בסיס קבוע. כאשר השרירים פעילים לעיתים תכופות מצטברים ברקמות חומצות וכן נדרשת אספקת חמצן מספקת הנדרשת לפעילות התקינה של השרירים. אם חומצות אלו יישארו ברקמות השריר, יופיעו תופעות גופניות כמו כאבים, התכווצויות ותשישות שרירית.

עיסוי יכול לסייע בניקוז חומצות אלא אל מחוץ לרקמות  השרירים ובכך לסייע להם להתאושש במהירות רבה יותר. גורם חשוב נוסף אשר משפיע על הבריאות הכוללת הוא תזונה מאוזנת ונכונה. אספקה של מרכיבים תזונתיים טובים וויטמינים יסייעו לגוף לתפקד בצורה תקינה ויעילה יותר. העיסוי יכול לשפר ולהעלות את יעילות המרכיבים התזונתיים והשפעותיהם על הגוף, בכך שהוא מסייע למרכיבים אלו להגיע ליעדם בקלות רבה יותר, העיסוי מרחיב את כלי הדם ומשפר את יעילות מחזור הדם בגוף, ע"י שמירה על מעבר פתוח וחופשי יכולים מרכיבי המזון למצוא בקלות את התאים הנדרשים לפעול על מנת לשמור על בריאות גופנו.

בנוסף ליתרונות הגופניים של העיסוי, ישנם גם גורמים נפשיים ומנטאליים רבים לעיסוי. היתרון הניכר ביותר הוא שחרור מלחץ. לחץ ו"סטרס" נפשי משפיע על כולם ואינו פוסח על צעירים ומבוגרים כאחד.  מישורים רבים  בחייו של אדם עלולים לגרום לתסכולים ולחצים, הן אם זה בעבודה, בלימודים, יחסים במשפחה או בין חברים וכן אירועים וחוויות הנקרים במהלך החיים. הלחץ הנפשי גורם לשחרור הורמונים מסוימים הגורמים לכלי הדם להתכווץ, דבר שמוביל לאספקת דם קטנה יותר לתאים ומשפיעה לרעה על מצב בריאותו של האדם.

מחקרים מראים שלחץ הוא אחד הגורמים העיקריים לבעיות גופניות רבות, מחלות כגון: מגרנות וכאבי ראש, לחץ דם גבוהה, בעיות במערכת העיכול, דיכאון ועוד.

טיפולי עיסוי יכולים להועיל בצמצום הסיכון לחלות במחלות אלו. טיפולי עיסוי מסייעים בשחרור מתחים נפשיים וגופניים ומביאים את האדם למצב של תחושת רוגע ושלווה נפשית וגופנית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יפים וייץ

טיפול בכאבים והגבלות תנועה, דרך שיטות טיפול טבעיות המבוססות על הרפואה המערבית, מומחיות בגישות טיפול רפואי אינטגרטיבי כמו: שיקום תנועתי אורטופדי, טריגר פויינט, קינזיו טייפ ועיסוי רפואי ומשולב. חבר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל והלשכה למקצועות בריאות משלימים RCP-M12959.

לקבלת יעוץ ניתן ליצור איתי קשר במייל  או בטלפון :

[email protected] 052-3695312

בקרו באתר האינטרנט :  http://www.yafimetapel.co.il

הצטרפו אלי לפייסבוק



 


מאמרים נוספים מאת יפים וייץ
 
מטפל, מטופל ומה בטיפול
מטופל אשר מגיע לטיפול מחפש עזרה לכאביו, לרוב הוא נמצא במצב של מרחב מוגן מצומצם, כאביו גורמים לו לתסכול, סבל, צורך וחיפוש אחר עזרה ואף ספקנות לגבי יכולת הטיפול לסייע לו. במקום זה נכנס לתפקיד המטפל אשר, אמור להרגיע ולהשרות ביטחון על המטופל כדי לנסות ולהגדיל את המרחב המוגן שלו עד כמה שניתן. ע"י הגדלת המרחב המוגן המטפל יוצר במטופל אמון רב יותר בטיפול וביכולתו להתגבר ולהתמודד עם כאביו. חשוב לזכור כי המטפל אינו פוטר את בעיות הכאב של המטופל אלא מוביל אותו בדרך הנכונה בכדי לגרום לגופו לתקן את עצמו,

יתרונות העיסוי
העיסוי בגישותיו המגוונות היה נפוץ ומקובל כשיטת טיפול יעילה, בפתולוגיות גופניות ונפשיות במשך שנים ארוכות במדינות המזרח הרחוק, והגיע גם למערב, מחקרים רבים שנעשו במשך שנים הגיעו למסקנה כי יש ביכולתו של העיסוי להביא לשיפור ניכר במצבים גופניים ונפשיים ירודים. מעבר לעובדה כי מגע הוא צורך קיומי בסיסי של האדם , הנחוץ לצורך התפתחותו התקינה , העיסוי מסייע בשחרור שרירי גוף, בהרפיית מתחים, בהורדת "סטרס" , בשיפור זרימת הדם ונוזלי הגוף ואף בסיוע לגוף להתמודד ולהחלים מכאב.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI