דף הבית פיננסים וכספים משכנתא משכנתא בריבית קבועה
משכנתא בריבית קבועה
אבי 03/04/12 |  צפיות: 2663

משכנתא בעלת ריבית משתנה נקבעת על פי צפייה של העתיד הקרוב וכמו כן היא נקבעת רק לעתיד הקרוב, ואינה מסכנת את הבנק המעניק את ההלוואה במידה מרובה. מסיבה זו הריבית על משכנתא זו היא נמוכה יותר ממשכנתא בריבית קבועה ומפתה רבים לבחור במסלול זה מפאת היעדר הבנה מעמיקה בתחזיות פיננסיות ואטרקטיביות המסלול.

הסיכונים במשכנתא בריבית משתנה

הריבית העשויה להשתנות מעמידה את הלווים פעמים רבות בפני ריביות גבוהות משחזו והוצאות גדולות שיכולות היו להיחסך על ידי בחירה נכונה של מסלול משכנתא. לפיכך ניתן לומר כי משכנתא בריבית משתנה היא בעלת גורם סיכון גבוה יותר. בעת חתימה על המשכנתא נקבעת הריבית לתקופה הראשונה של ההלוואה, מועדי חידוש ההלוואה והשיטה לפיה תיקבע הריבית המחודשת בסיום התקופה הראשונה, כמו גם העוגן אליו מוצמדת הריבית ותוספת באם ישנה.

שינויים שחלו בתחום המשכנתאות אילצו את המפקח על הבנקים להורות את הבנקים השונים להציג באופן גלוי את שיעורי הריבית שייקבעו לאחר מועד שינוי הריבית המקורית ותהיה גבוהה יותר מזו הנוכחית. הריבית המוצגת העתידית הינה, מן הסתם, גבוהה יותר מהריבית המוצגת ההתחלתית ומאשרת ללווה לקבל החלטה שקולה יותר בהתבסס על נתונים אלו. נתונים אלו ואחרים מעמידים לקוחות רבים בפני הפיתוי לקחת משכנתא בריבית משתנה.

משכנתא בריבית קבועה – ביטחון מתמשך

בעזרת השוואות משכנתאות ניתן להבין שלעומת משכנתא בריבית משתנה, משכנתא בריבית קבועה מקבעת את הריבית לכל משך תקופת החזרי ההלוואה והיא מספקת וודאות לגבי גובה ההחזרים העתידיים ותכנון נכון בהתאם. חסרונה העיקרי הוא בהיות הריביות הראשונות גבוהות יותר מאשר במסלול ריבית משתנה. בעקבות שינויים בשוק ההון, מעמידים הבנקים השונים אופציות אלטרנטיביות ההופכות את הריביות לאטרקטיביות בעיתות הבעייתיות, כשלמעשה גובה הריבית עולה בתקופה מאוחרת יותר.

לבנקים עצמם ישנו מידע עצום ונותני השירות מודעים לחוסר ההבנה של הלווים בין המסלולים השונים ומציגים את גובה הריבית הנמוכה כאטרקטיבית, כאשר למעשה מסלול ההלוואה מציב בפני הלקוח ריבית גבוהה יותר בהמשך.

שיקולים בבחירת מסלול משכנתא

בתקופות בהן הריבית למשכנתאות נמוכה, רצוי לקחת משכנתא בריבית קבועה שלמעשה מקובעת לכל אורך תקופת ההחזרים. בניגוד למשכנתא בריבית משתנה, בה גובה הריבית משתנה מדי שנה והסיכון גבוה במיוחד, משכנתא בריבית קבועה  מבטיחה גובה החזר קבוע לכל אורך השנים. כך שאם לדוגמא, הלווה מתכנן לרכוש דירה ונוטל לצורך העניין הלוואה ל10 א 20 שנה, במסגרת משכנתא בריבית משתנה, במשך תקופת ההחזר הריבית משתנה מדי שנה ועשויה להגיע לסכומים גדולים.

באם נלקחה משכנתא בריבית קבועה  לתקופה דומה, הלווה בטוח כי ישלם את אותו סכום ריבית למשך כל השנים הללו ומוגן מפני העלאות ריבית במשק. חסרון הקיים במשכנתא בריבית משתנה הוא הקנס המוטל על הפורעים את ההלוואה טרם המועד.

כתוצאה מהתחרות בין הבנקים השונים, ניתן לבצע מעין מכרז בין הבנקים השונים לקבלת ההצעה האטרקטיבית ביותר. יש לשים לב כי טרם מועד חתימה על המשכנתא ללקוח ישנה עמדת מיקוח ואולם במועד חידוש ההלוואה עמדת המיקוח נמוכה יותר, ועל כן דרישה של משכנתא בריבית קבועה מאפשרת קבלת תנאים מרביים לאורך כל תקופת החזרי ההלוואה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI