דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים מידע על השכרת מכשירי קשר ומירס
מידע על השכרת מכשירי קשר ומירס
אברהם בנימיני 11/04/12 |  צפיות: 3700

מידע לגבי מערכות הקשר השונות עבור מפיקי אירועים

אין צורך להכביר מילים בחשיבות התאום והתזמון המדויק, כתנאי הכרחי להצלחת כל אירוע, הפקה או מופע.

זרימת תקשורת מהירה ונקייה מהפרעות, בין אנשי ההפקה ואנשי השירות השונים, היא כורח המציאות, בכדי להצליח לתזמן במדויק פעולות כמו: הרמות מסך, הפעלות זיקוקים, הזרמות קהל, פתרון תקלות (שבאורך פלא תמיד צצות) ועוד.

למרות זאת, בפועל תשומת הלב המוקדשת לבחירת מערכת הקש   ר המתאימה לאירוע ולמפיקו (סלולרי, מירס, או מכשיר קשר) לרוב מועטה, אקצין ואומר - אפסית (בדרך כלל שולחים בקשה דחופה, וסתמית לאיש הלוגיסטיקה בדקה ה- 90: "...תזמין קשרים...").

מנת חלקם של אנשי הפקה שבחרו מערכות קשר לא איכותיות או לא מתאימות, הינם לרוב  הפרעות ורעשים בקשר, חוסר יכולת "להשיג" אנשי מפתח, האוזנייה שיושבת בתוך האוזן לאחר שעה גורמת לך לחוש כאב ראש וגירויים, הסוללה אזלה באמצע האירוע, התזמון לקויי, ריצות של עוזרי המפיקים ואנשי קשר לאורך האתר בכדי להעביר הודעות, מתח, עצבים, חשבון הסלולר האישי מתנפח ועוד.

השאלה היא, מהם גורמי השטח על פיהם יש להגיע לבחירה נכונה של מערכת קשר לאירוע, או במילים אחרות, איך לדעת מה עדיף, ומתי לבחור סלולר? מירס? או מכשיר קשר?:

1. בכל אירוע ברדיוס עד 3-2 ק"מ, מומלץ לשכור מכשירי קשר. על מנת להגדיל את טווח הקליטה לרדיוס של 5-8 ק"מ, יש לבקש לתגבר את המערכת בתחנת ממסר למכשירי הקשר (יש גם ניידות), היוצרת "כיפת תקשורת" לקליטה מושלמת.

בנוסף, למכשירי הקשר יש מגוון רחב של ערכות שמע ואוזניה, המקלים על הפעילות השוטפת.

באמצעות מכשירי הקשר (בשונה מהדעה הרווחת אצל המפיקים), ניתן לדבר מעבר לקשר הקבוצתי בו כולם שומעים את הרשת הגלובלית, וליצור שיחות קשר אישיות אחד מול אחד.
החיסרון-   גדולים מעט, ויותר מסורבלים ממכשירי המירס והטלפוניה האחרים (למרות שבשנתיים האחרונות יוצרו דגמים קטנים, קלים ומפתיעים) .
היתרון – קלים לתפעול לעולם אין נפילת רשת או ממסר, אין עומס משתתפים (ניתן לחלק לקבוצות דיבור, ע"י חלוקה לתדרים שונים) פריצה לשידור מיידית וערכות שמע מגוונות.

חשוב: יש לדרוש מכשירי קשר בעלי הספק של 4-5 וואט, שנצרבו בתדרים הבלעדיים של חברת ההשכרה, ובפרוש לא להסכים לקבל מכשירי "Talk-About" קטנים, בעלי הספק של 0.5 וואט. במכשירים אלו צרובים תדרים קבועים, וכל אדם אשר רכש מכשיר מסוג זה (וישנם אלפים רבים בישראל), יכול פשוט לעלות לכם על התדר ולגרום הפרעות (בשנה האחרונה נודע לנו על מספר רב של אירועים כאלה).

2. באירועי קד"מ, בעלי פריסה גיאוגרפית רחבה, מומלץ לשכור "מירס". מכשיר זה מגיע עם קשר אישי חופשי ואופציה לשיחה קבוצתית (group) המייקרת את ההשכרה במעט, וכמובן שיחות סלולריות.

חסרון - המכשיר הינו ממסרי בעל הגבלה מסוימת באתרי קליטה ושידור (לא מומלץ לשכור באירועי שטח פתוח, הנמצאים בערוצי נחלים ומדבריות). לעיתים רחוקות מתרחשות נפילות ממסר המשבשות יציאה לשידור.

מירס הינה כאמור, רשת קשר הפועלת מול ממסר (כדוגמת מכשירי הסלולר), ולא פעם לחיצה לשם יציאה לשידור, לא מתאפשרת עקב עומס על הרשת, או בגלל שהמנוי השני מדבר בו-זמנית בטלפון, או עם מנוי אחר. בנוסף יש לציין כי המכשירים מוגבלים באביזרי שמע.

יתרון – מאפשרים אופציות קשר רבות (אלחוטי פרטי, אלחוטי קבוצתי, אלחוטי מול משתמשים מאשכול שונה וטלפונייה), כיסוי ארצי נרחב, קטנים וקלים.

טלפונים סלולריים אינם מתאימים לאירוע הדורש תזמון מיידי !!

המלצות:

* מומלץ לבקש מנציג חברת ההשכרה דוגמאות מכשירים ואוזניות/מיקרופונים, לפי דרישתכם, ולהחליט על סוג המכשיר והאוזנייה הרצויים לכם.

* יש לעדכן את חברת ההשכרה מבעוד מועד על תאריך ההשכרה, ולשריין מכשירים (פירוט הדגם יעזור לקבל את מה שביקשתם במדויק).

* יש לעדכן את חברת ההשכרה, באם האירוע בשטח פתוח או במבנה (על מנת להתאים לכם תדרVHF/UHF).

* באירוע  ארוך (יותר מ - 4 שעות) בצורך דיבור מאסיבי במכשירי קשר, יש לדרוש סוללות רזרביות, וארגזי הטענה, שיאפשרו לכם לטעון את הסוללות המוחלפות ולאפשר פעילות  רציפה.

* לאירועי ענק יש לדרוש איש טכני צמוד.

* באירועים גדולים במיוחד עם מספר רב של גורמי הפקה וספקים (המכבייה, הספורטיאדה, אירועי היובל, ועוד), יש להכין בשיתוף עם חברת ההשכרה, טבלאות שליטה ברשת הקשר ולהתאים את מערכת הקשר לפי כמות והפרדת תדרים.

* באתרי אירוע מרוחקים יש לדרוש מכשיר קשר רזרבי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אברהם בנימיני


 


מאמרים נוספים מאת אברהם בנימיני
 
ציודי קשר לאירועים -מידע וטייפים
28/09/12 | תקשורת
אין צורך להכביר מילים בחשיבות התאום והתזמון המדויק, כתנאי הכרחי להצלחת כל אירוע, הפקה או מופע. זרימת תקשורת מהירה ונקייה מהפרעות, בין אנשי ההפקה ואנשי השירות השונים, היא כורח המציאות, בכדי להצליח לתזמן במדויק פעולות כמו: הרמות מסך, הפעלות זיקוקים, הזרמות קהל, פתרון תקלות (שבאורך פלא תמיד צצות) ועוד. למרות זאת, בפועל תשומת הלב המוקדשת לבחירת מערכת הקש ר המתאימה לאירוע ולמפיקו (סלולרי, מירס, או מכשיר קשר) לרוב מועטה, אקצין ואומר - אפסית (בדרך כלל שולחים בקשה דחופה, וסתמית לאיש הלוגיסטיקה בדקה ה- 90: "...תזמין קשרים...").

מידע על השכרת מכשירי קשר ומירס
כיצד לדעת איזה ציוד להזמין להפקת ארועים וכו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI