דף הבית תיירות ונופש טיולים בחו"ל מה מומלץ לעשות לפני טיסה לאמסטרדם? 5 טיפים.
מה מומלץ לעשות לפני טיסה לאמסטרדם? 5 טיפים.
גלעד רימר 12/04/12 |  צפיות: 2660

5 טיפים למי שמתכנן טיסה לאמסטרדם

טיסה לאמסטרדם היא בעצם טיסה לעיר ענקית בת כמה מחוזות. באמסטרדם רבתי מתגוררים מעל למיליון איש.. זאת העיר הכי גדולה בהולנד ומהווה בעצם את המרכז הפיננסי, התרבותי והאומנותי של המדינה. אחרי טיסה לאמסטרדם יש הנוטים להשוות את העיר לוונציה, בגלל יותר מ1500 גשרים שמקשרים בין חלקי העיר השונים מעל לתעלות המים המפורסמות שלה. כמעט כל אדם יכול למצוא באמסטרדם את מה שהוא מחפש, בין אם זה היסטוריה, אומנות, אטרקציות או חיי לילה, טיסה לאמסטרדם מציעה את הכל. הממשלה של הולנד לא יושבת באמסטרדם (היא ממוקמות בהאג), למרות שהעיר נחשבת לבירת המדינה. משהו בעובדה הזאת גורם לכל העיר לשדר אווריה משוחררת וצעירה יותר מבבירות אירופאיות אחרות. . הקהילה הגאה של אמסטרדם, העובדה שניתן לצרוך בה קנביס באופן חופשי וחוקי, יצרה לעיר שם של עיר חופשייה משוחררת ומעל הכל סובלנית כלפי כל אדם ומגזר.

מזג האוויר: בחורף קר מאוד, ושעות האור הן יחסית מועטות (8 פחות או יותר) לכן טיול בחורף לאמסטרדם מומלץ למי שאין לו בעיה מיוחדת עם קור או שעות אור מועטות.

בחודשי הקיץ  ,יולי  - אוגוסט(חודשים שבהם טיסה לאמסטרדם יכולה להיות נוחה יותר אך גם יקרה יותר)הטמפרטורות משמעותית יותר נעימות ומגיעות לטמפרטורה ממוצעת של 22 מעלות צלזיוס. חלק מהאטרקציות של העיר הן עונתיות: שדות הצבעוניים מלבלבים באביב בלבד, ויום המלכה מצויין ב30 באפריל.

איך להגיע ממקום למקום? במרכז העיר הכל יחסית קרוב, והליכה או אופניים יכולים לעשות את העבודה של לקחת אתכם מאטרקציה אחת לשניה.

כרטיס אלקטרוני נטען, הדומה ל'רב-קו' המונהג בישראל יא פשר לכם להשתמש בתחבורה הציבורית באמסטרדם. יש לקנות מראש כרטיס נטען הנקרא "Public Transport chip card" ומשם יש להמשיך ולטעון אותו בנסיעות לפי הצורך. את הכרטיס ניתן לרכוש בכל תחנות המטרו. יש לכרטיס גם עלות הנפקה(7.5 יורו) אבל מעבר לכך יש לטעון אותו בנסיעות בהתאם לצורך, ניתן לרכוש כרטיסיות מעבר חופשיות לתקופה של כמה ימים, כרטיסיה של כמה נסיעות, או שאפשר לרכוש נסיעות בודדות.

רוב התנועה במרכז העיר נעשית על ידי מערכת החשמליות המעולה של העיר. חוץ מזה יש בעיר מערכת אוטבוסים פעילה ונוחה. לנסיעות מחוץ למרכז אמסטרדם ניתן להסתייע בקווי המטרו(הרכבת התחתית).

בעונות הפחות קרות, מאוד רצוי להתנועע בעיר עם אופניים ומדובר על חוויה מומלצת ללא ספק.

ניירת ומסמכים - לטיסה לאמסטרדם ולמהלך הזמן אשר בו תהיו בעיר יש להצטייד במסמכים הבאים: דרכון כמובן, פוליסת ביטוח(במידה ויש לכם בעיות ביטוח יוצאות דופן מוטב להתייעץ יחד עם חברת הביטוח עוד בטרם  טרם הטיסה לאמסטרדם), העתקים של כרטיסי טיסה, דרכון, אשרת כניסה פוליסת ביטוח וכל מסמך חיוני נוסף שאתם מחזיקים ברשותכם.  במידה וברצונכם להשכיר רכב בזמן השהות בעיר  מומלץ  לברר כי ברשותכם  רישיון נהיגה בין לאומי(נושא שכדאי להסדיר טרם טיסה לאמסטרדם). מדובר כאן בנושא ממש קל להסדרה, כדאי להגיע לאחד מהתחנות להמצאת רישיון נהיגה בינלאומי ביחד עם רישיון הנהיגה שלך(http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=category&id=112&Itemid=163). השירות כרוך בתשלום, והמחיר משתנה מגוף לגוף. הגופים המורשים להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי הם טלדור , ומ.מ.ס.י. במידה וברצונך לשכור רכב כשאתה טס לחו"ל(במקרה הזה – טיסה לאמסטרדם).בנוסף, אחרי טיסה לאמסטרדם כדאי  להסתובב בעיר כאשר כל הניירות נמצאים עליכם. רצוי להחביא אותם בפאוץ' מתחת לבגדים. מלבד זאת במרבית המלונות קיימת אפשרות להשאיר מסמכים וכסף בכספת, במקרה זה עדיף להשאיר ברשותכם את  הצילומים של המסמכים(שהכנתם מבעוד מועד עוד בטרם הטיסה לאמסטרדם) ולאחסן במקום מובטח את צילומי המקור שימתינו לכם בכספת המלון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלעד רימר


 


מאמרים נוספים מאת גלעד רימר
 
אומנות הפיתוי - איך להתחיל עם בחורה
מאמר שמסביר על הבדלי הגישות בין הגישה הישירה והגישה העקיפה

חברות לבניית אתרים - למי הכי כדאי?
מה שכדאי לשקול לפני שפונים לחברות לבניית אתרים באינטרנט

מוצרי פרסום - למה כדאי לשים לב?
דברים שכדאי או שחשוב לדעת על מוצרי פרסום לפי שמזמינים אותם

בתי מלון בתל אביב
15/07/12 | בתי מלון
על מה כדאי להסתכל לפני שמחליטים על בתי מלון בתל אביב?

ניוזלטר
מדוע הניוזלטר זוכה לכזאת פופלריות? מבט פנימי

טיסה לברצלונה - למה העיר כל כך פופולרית?
קצת הסברים על טיסה לברצלונה

טיסה לני יורק
מה כדאי לעשות אחרי טיסה לניו יורק

טיסה ללונדון
למה כדאי לטוס ללונדון

מאמן אישי
הסברים כללים על תורת העבודה הנכונה שבה מאמן אישי צריך לנקוט.

עצות לרכישת רכב
עצות מועילות שיעזרו לכם בכל הקשור לרכישת רכב, ואיך לחסוך כסף כשקונים אוטו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI