דף הבית עסקים ניהול ידע קבלת החלטות בעסקים קטנים
קבלת החלטות בעסקים קטנים
nati bentov 24/04/12 |  צפיות: 3979

מעוניין להתייעל עסקית? הקמת חברה חדשה היא בשום מצב לא משימה מובנת מאילה, בכנות, אפילו לא קרוב, בנוסף לכסף היא מצריכה גם הבנה של המגזר העסקי אליו שייכת החברה, ידע ברזי הניהול ובנוסף, נסיון וידע. מעבר לזה הנושא שיותר מתסכל, הוא כמובן ההבנה שגם לאחר תקופה משמעותית שהחברה מתפקדת נהדר, הסכנה לא חלפה.

למה, אתם שואלים? בשל הגורם הפשוט שאף על פי שפירמה שורדת את קשיי השנים הראשונות, אין זה מספיק - מכיווןשאנחנו משתוקקים לשגשג ולפרוח עוד הרבה יותר. בכל מקרה חשוב מאוד להבין שככל שחברה גדולה, אפשרות הבקרה והשליטה של המנהלים צונחת. אז איזה אמצעי יכול לעזור לכולנו לנהל?

מערכות מידע - התחלה טובה לכל הדעות!

לבתי עסק קטנים לדוגמת דוכן מזון אספקט הניהול הוא בכל מצב פשוט יותר מאשר לארגונים גדולים, ובדר"כ לא מחייב רכישת פתרונות טכנולוגיים ייחודיים. אולם חברות ועסקים גדולים שמחזורם נמוך מ 145 מיליון לערך, בדרך כלל זקוקים גם כדי להתנהל ולנהל טוב את המתרחש בעסק וגם ע"מ לפתח את החברה ולצמוח, "עזרה חיצונית".

איזה אמצעים טכנולוגיים יכולים לסייע

תחום טכנולוגי נהדר שתופס תאוצה, תחילה בארצות הברית, הוא התחום של כלי בינה עסקית; כלל הכלים והמערכות ששיכים לתחום מערכות המידע נועדו לעזור למנהליםבקבלת החלטות ובהגעה לתובנות כלליות וניהוליות בנוגע לכל מה שמתרחש בארגון שלהם.

שימוש באמצעים כגוןקבלת החלטות, תוכנות מסוימות או פתרונות מחשוב אחרים, הם דוגמאות קטנות לאופציות הקיימות לשימוש הדרג המנהלתי של העסק או הארגון. בכל אמצעי או טכנולוגיה שתבחרו מהנושא החשוב של הבינה העסקית תיהנו מיכולות רבות חשיבות לדוגמת אחזור מידע, עריכת מסות של מידע, הצלבה בין נתונים ממקורות שונים ומקבילים בפירמה ויכולות מהותיות אחרות, כך שמלאכת הניהול נהיית יותר טריוויאלית, וכמובן ניתן עם שכל ישר להפיק לקחים ולהשתפר.

כפי שכבר קראתם, יש מספר גדול של דרכים ואמצעים להתייעל ולשפר תהליכים בעסקים, כך שמה שחשוב זה לעשות את הצעד הראשון ולהיעזר במומחים בנושא של BI, שמסוגלים לעזור ולאפיין בדרך טובה ואיכותית את הצרכים של הדרג הניהולי תוך החלטה על הכלים המתאימים ביותר.

לכל פרט ושאלה אתם כמובן יכולים להתייעץ איתי.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 nati bentov


 


מאמרים נוספים מאת nati bentov
 
,בר משקאות לאירועים וחתונות
באילו דרכים יוצרים רושם חיובי בחתונה או בבת מצווה? ללא כל ספק זו אחת ההתלבטויות החשובות שכל מארגן ארוע מחפש מידע לגביה בזמן ארגון המסיבה שלו. לקושיה זו אין מענה אחד, אבל בשנים האחרונות לא חסרות דרכים יצירתיות שבאמצעותן ניתן למתג את הערב ולעשות אותו לאגדי וליותר מרק אירוע שיגרתי.

חברת אריזה למעבר לבית חדש
06/06/12 | מעבר דירה
בשביל רובנו המעבר זה שלב משמח. זהו שלב טוב מאוד לבצע סדר בדברים, לעבור על הקיים, לסדר את הקיים ולאפשר מקום לחדש. למרות זאת, כאשר עוברים לבית חדש חשוב להקפיד ולבחור חברה אמינה שתעביר בשבילנו את החפצים והזכרונות , שבזכותה יהיה לנו מעבר קל ונוח ככל הניתן.

מגנטים לאירועים במרכז - עבור יום הולדת
כיצד יוצרים אקסטזה בחתונה או בבר מצווה? זאת בהחלט אחת מהנקודות הרציניות שכל אחד ואחד תוהה לגביה לפני שמתחיל לתכנן את האירוע המשמעותי שלו. לנקודה זו אין פתרון אחד, אולם כעת לא חסרות דרכים יצירתיות שאפשר באמצעותן למתג את הערב המיוחד ולהפוך אותו לייחודי וליותר מסתם אירוע רגיל.

ריסוס אורגני למכרסמים
כל אחד מאיתנו שמע על החוויה המלחיצה הבאה, אתם נכנסים באישון ליל לדירה ורואים תיקנים עצבניים. הג'וקים הם מפגע רציני, ואף מעבר לאי נעימות, לעיתים הם עשויים לסכן את בריאותנו. אז איך לפעול במקרים בהם יש נחשים בביתנו?

קליפים לאירועים לימי הולדת
באירועים גדולים – אין ספק שזה השירות הכי נפוץ אשר מאפשר לנו לזכור את האירועים המשמעותיים ביותר בדיוק. התחתנתם? חוגגים ברית לבן? בעולם המודרני אנו לא יכולים להמנע מצוות צילום לשם תיעוד כל שנייה חשובה מהערב הגדול שלכם. בעתיד כשתרגישו נוסטלגיים תוכלו להכניס את הסרט ב-DVD וכך תוכלו לראות את הרגעים המרגשים.

הזמנת הובלת מקרר בשכיבה
06/06/12 | מעבר דירה
בשביל רובנו העברת העסק זה שלב מרגש. מדובר בשלב טוב לעשות סדר בדברים, לעבור על חפצים שאגרנו, לעשות סדר ולהכניס את החדש. עם זאת, כשעומדים לפני מעבר דירה מומלץ לבחור בקפידה חברה בעלת ניסיון שתעביר לנו את הרכוש שאספנו כל חיינו ושתאפשר לנו מעבר נעים וקל ככל האפשר.

אולם אירועים יפו מהמם
הפקה של ארועים היא לא עבודה קלה. כל ארוע משפחתי כולל חלקים קטנים, כאשר כל אחד מחייב חשיבות אינדיבידואלית. בסוף המסלול אתם קוצרים את הפירות, בגלל שאתם ארגנתם ארוע אדיר!

קליפ יום הולדת וחתונה
צלמי אירועים – כולם נהנים מהשירות המקל עלינו להיזכר בימים הגדולים ביותר בחיינו בדיוק כפי שהיו. הייתה לכם חתונה יפהפיה? סבא חוגג תשעים? כיום אין אפילו אפשרות שלא לקחת צלם מקצועי שיוכל לצלם הכל של הערב. בהמשך תוכלו להכניס את הסרט בדיוידי ותוכלו לראות את האירוע מחדש.

הובלות מרכז עם מנוף
05/06/12 | מעבר דירה
עבור רובנו המעבר זה הליך כיפי ומרגש. מדובר על זמן מעולה לערוך סדר בחפצים, לעבור על הקיים, לעשות קצת סדר ולהתחדש. על אף הכל, כשעוברים לבית חדש חשוב לבחור בקפידה חברת הובלות שתארוז לנו את כל החפצים , שבזכותה יהיה לנו מעבר נעים וזריז ככל הניתן.

גני אירועים בפתח תקווה לימי הולדת
תכנון מסיבות הוא סוגייה לא קלה. כל ארוע חברתי מורכב מפרמטרים שונים, כשכל אחד מהם חייב חשיבות אישית. בערב הארוע כולם שמחים, אחרי שהרמתם את המסיבה המושלמת!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI