דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב לימודי טיפול סיעודי
לימודי טיפול סיעודי
אור בלב טיפול סיעודי 16/05/12 |  צפיות: 3814

בארץ התחום של הסיעוד לקשישים ובתי האבות נמצא בצמיחה מתמדת.בכל שנה יותר ויותר בתי אבות ובתים של דיור מוגן נפתחים. האוכלוסייה בארץמאריכה שנים ויש צורך במתן שירותי סיעוד שיספקולאוכלוסייה המבוגרת תנאי חיים נאותים. כאשר הביקוש בבתי האבות גובר כך גםצריך יותר אנשי מקצוע. לכן, לימודי מקצועות הסיעוד הפכו להיות מאוד מבוקשיםבשנים האחרונות.

לימודי מקצועות הסיעוד הם לימודים שנועדו להכשיר מטפלים סיעודיים לאוכלוסיות שזקוקות לטיפול צמוד ולעזרה. לימודי סיעוד הם לימודים אקדמאיים. ניתן ללמוד תעודה בסיעוד או תואר ראשון ופילו תארים מתקדמים.

למי לימודי סיעוד מיעודים

לימודי הסיעוד הם מאוד מאתגרים ומעניינים. הלימודים מיועדיםלבעלי תעודת בגרות. הלימודים מתקיימים במספר מכללות ואוניברסיטאות ברחביהארץ. אורך הלימודים הוא כשל תואר ראשון. לימודי טיפול סיעודי כוללים שיעורים על גוף האדם, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, ריפוי בעיסוק וחומרים נוספים רבים.

הלימודים עצמם דורשים יכולת ריכוז גבוהה והבנה מתמטית. אולםחלק חשוב מהלימודים הוא האנושיות והחמלה שהם מצריכים. במהלך הלימודים ישהתנסות מעשית שמטרתה לבדוק את ההתאמה של הסטודנטית למקצוע. בסיום הלימודיםיש תקופת התמחות בה כל סטודנט מתמחה בהיבט אחר של העבודה הסיעודית.

הלימודים מתאימים לאנשים שרוצים לעזור לזולת ולאוכלוסייההחלשה. בוגרי שנת שירות, שירות לאומי וחובשים בצבא מתאימים ללימודי מקצועותהסיעוד. הלימודים מקנים תואר ראשון ופותחים בפני המסיימים אפשרויותתעסוקה.

במה אפשר לעסוק בגמר הלימודים

לאחר סיום לימודי הסיעוד אפשר להשתלב בעבודה בבתי חולים, בתי אבות ומרכזי שיקום. בשוק הפרטי יש ביקוש רב לאנשי מקצועות הסיעוד כמו אחיות פרטיות.ניתן למצוא עבודה גם דרך ביטוח לאומי שנותן לבעלי נכות עזרה בסיעודובהתנהלות היומיומית. אופי העבודה במוסדות ציבוריים ובשוק הפרטי שונה. בשוקהפרטי ניתן יותר יחס לכל מטופל ומטופל בעוד שבמוסדות ציבור כל מטפלת סיעודית צריכה לטפל במספר רב של חולים.

לסיכום, ניתן לומר, שמקצוע הסיעוד הוא מקצוע מאוד מעניין.לימודי הסיעוד מקנים לסטודנט גם ידע עיוני וגם ידע מעשי רב ערך. הלימודיםמאתגרים ובעלי דרגות קושי שונות. לאחר סיום הלימודים יש אפשרויות תעסוקהרבות והעבודה עם האנשים מאוד מספקת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אור בלב טיפול סיעודי

אור בלב טיפול סיעודי - אחיות פרטיות, מטפלות סיעודיות ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת אור בלב טיפול סיעודי
 
לימודי טיפול סיעודי
16/05/12 | גיל הזהב
לימודי מקצועות הסיעוד הם לימודים שנועדו להכשיר מטפלים סיעודיים לאוכלוסיות שזקוקות לטיפול צמוד ולעזרה. לימודי סיעוד הם לימודים אקדמאיים. ניתן ללמוד תעודה בסיעוד או תואר ראשון ופילו תארים מתקדמים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI