דף הבית עסקים מיתוג מיתוג אתרי אינטרנט
מיתוג אתרי אינטרנט
Netbiz 30/05/12 |  צפיות: 3729

בבואנו לנסות להבין כיצד אתר אינטרנט נהיה מותג, נתחיל בהבהרת המושגים הטכניים.
משמעות המילה מיתוג הינה הפיכת דבר מה לשם דבר.
מותג יכול להתייחס למוצר, שירות, אדם או חברה.
בפסיכולוגיה של השיווק כוללים במונח הזה את כל הרגשות, התפיסות, האמונות והעמדות המתעוררים אצל צרכן ביחס לאותו גורם.
המיתוג הוא בעצם מעשה הפיכת התדמית של אותו גורם לחיובית, נחשקת, נחשבת, מהנה, מרגשת ואיכותית - למעשה חוויה ומוניטין.
ככל שמותג כלשהו ישרה את הרושם שהוא "קולי" או יוקרתי יותר "שיק", משתלם יותר או מקנה סטאטוס גבוה בחברה, כך יגבר אצל הצרכן/נית הרצון לרכוש אותו.

תהליך המיתוג קיים על מנת לספק ערך מוסף למהלכים השיווקיים של כל חברה ובכדי לייצר נאמנות מצד הצרכן למוצרים ולשירותים שהחברה מספקת ללקוחותיה. המיתוג העסקי הוא תהליך אסטרטגי בעל חשיבות עליונה לכל גוף או עסק המעוניין לקדם ולבדל את עצמו באופן שיחזק וישמר את עליונותו השיווקית על פני מתחרים מול קהלי היעד שלו. בעבר המושג "מותג" התייחס אך ורק אל הסממנים החיצוניים של המוצר או העסק, אלמנטים כגון סיסמא, לוגו ומאפיינים ויזואליים כמו צבע או עיצוב המזוהים עם המותג. אולם כיום, לסימנים חיצוניים אלו התווסף מניפסט המגדיר את השקפותיו, שאיפותיו ויעדיו של העסק לכדי מכלול אלמנטים רחב המגדיר את המילה "מותג". כל זאת על מנת לייחס למותג ערכים חיוביים כגון יוקרה, הנאה, איכות וכד'.


על מנת להמחיש את העקרונות הנ"ל להלן מספר דוגמאות לתהליכי מיתוג מוצלחים של חברת המיצוב HC BRANDING:

מיתוג באינטרנט (מיתוג אתרים) - אתר Basic
מיתוג באינטרנט מצריך ידע רחב בהתנהגות גולשים וכל הנוגע בעיצוב אתרים. ניתן לראות התייחסות לאלמנטים אלו במסגרת תהליך מיתוג באינטנרט שנבנה עבור Basic collection, המייצרת ומוכרת ריהוט לחללים מסחריים. הקונספט המותגי שהגדרנו הוא "Keep it simple, keep it basic". עקרון זה מתבטא בממשק הנקי והאינטואיטיבי אשר משלים את המוצרים כמו גם את הרעיון המותגי.

מיתוג סטארט אפ ישראלי - 5min
5min הינה פלטפורמה חברתית להעלאה, שיתוף וצפייה בסרטוני הדרכה קצרים .
ההצלחה בתהליך מיתוג סטארט אפ ישראלי 5min הפכה אותה לאחת מחברות הסינדיקציה האינטרנטית המובילות בשוק סרטוני ההדרכה, סגנון חיים וידע. מערכת, אשר מושכת למעלה מ 160 מיליון ביקורים ייחודיים באתר בחודש. העקרון מאחורי המותג הינו "וידאו בכל מקום". על מנת להמחיש אתהמצאות המותג בכל מקום, השתמשנו בסמל של 5min במקומות שונים - על הירח, מתחת למים, גרייסלנד, מאצ'ו פיצ'ו ועוד. אותן תמונות מהוות רקע לכל התוצרים הגרפיים של המותג (כרטיסי ביקור, תיקיות וכיו"ב). לדוגמא: לכל עובד בחברה יש כרטיסי ביקור השונים זה מזה בתמונות הרקע - אלמנט אשר מרחיב את הדינאמיות ומחזק את הנוכחות המותגית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Netbiz

באתר Goodays תוכלו למצוא מידע מקיף אודות דיכאון וחרדה: דרכי טיפול והתמודדות, אבחון עצמי, רופאים מומחים, טיפולים תומכים, כתבות, מחקרים, מאמרים ומידע עדכני ורלוונטי שיסייע לכם. האתר, שהוקם בחסות חברת לונדבק, המובילה בטיפול בדיכאון וחרדה, נועד לסייע לכל המתמודדים עם דיכאון וחרדה כחלק משגרת חיי היומיום ומעוניינים לשנות ולשפר את איכות חייהם.



 


מאמרים נוספים מאת Netbiz
 
מיתוג אתרי אינטרנט
30/05/12 | מיתוג
מותג הוא מונח מתחום השיווק והפרסום המתאר מוצר, חברה, שירות ולעיתים גם גורמים שונים כמו מפלגה, עמותה ואף אדם פרטי.

אהבה זה כואב
חג האהבה היהודי נחשב ליום משמח במיוחד עבור רבים מאיתנו הנמצאים בזוגיות יציבה ומאושרת, אך עבור אנשים שחווים פרידה וסיום מערכת יחסים משמעותית, שעבורם מדובר ביום מכאיב במיוחד, יום בודד ועצוב נפשית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI