דף הבית עסקים ייעוץ עסקי טיפים למצב של שוק בירידה
טיפים למצב של שוק בירידה
avishomer 19/06/12 |  צפיות: 2280

התגובה המיידית שלנו למראה ירידה בשוק היא לארוז הכל ולברוח, אך לפני שאתם ממהרים להימלט כדאי שתדעו ששווקים בירידה מהווים דווקא כר הזדמנויות מצוין להשקעה ולהפקת רווחים נאים. רווחים אלו עשויים להתבטא הן באופן מיידי לצד ירידת השוק, או כהשקעה לטווח הארוך שפירותיה יבשילו עם ההתאוששות. המלצתי למשקיעים פרטיים בלתי מקצועיים היא להתמקד בעיקר בהשקעות לטווח הארוך אשר גורם הסיכון בהן נמוך, ודורשות פחות ידע מקצועי.

להשקיע באופציות לרווחים מיידיים בעת ירידה בשוק

אופציות הן חוזה בין הכותב לרוכש האופציה, כאשר כותב האופציה מעניק לרוכש זכות למכור נכס בסיס תמורת מחיר ומועד מוסכמים מראש. קיימות שתי דרכים מקובלות להשקיע באופציות בעת ירידה בשוק: אופציית PUT ואופציית CALL.

  • אופציית PUT מאפשרת למכור את נכס הבסיס, מניה אומדד, אשר ככל שירדו בערכם כך יגדלו רווחיו של המוכר. מדובר בשיטה בעלת אחוזיסיכון גבוהים הדורשת ידע רב, ניסיון וביטחונות.
  • אופציית CALL מאפשרת לרכוש נכסי בסיס בעת ירידת השוקבמחירים נמוכים ולעיתים ללא עלויות, תלוי בערך האופציה בעת פקיעתה.

רכישת תעודות סל בחסר לרווחיים מידיים בעת ירידה בשוק

תעודות סל בחסר, או בלועזית שורט, הינן מכשיר פיננסי המאפשר למשקיעים להרוויח בעת ירידות בשוק ההון. תעודות אלו מושאלות לרוכש אותן לפרק זמן מסוים, והן עוקבות אחר מדד בסיס הפוך, כלומר ערכה של התעודה עולה כאשר ערך המדד יורד. מדובר באפשרות השקעה פשוטה יחסית עבור משקיעים פרטיים המעוניינים להרוויח מירידות בשוק. יש לציין כי קיימות גם תעודות סל ממונפות, המאפשרות את הגדלת רווחי המשקיע באופן משמעותי, אך במקביל גדל גם גורם הסיכון.

השקעות לטווח הארוך בעת ירידות בשוק

השקעות באופציות ובתעודות סל מספקות רווחים מידיים מירידת השוק, אולם הן דורשות ידע רב ותזמון מדיוק של נקודות הכניסה והיציאה לפני שהשוק יתחיל להתאושש, ובנוסף הן בעלות אחוזי סיכון והימור גבוהים. לכן למשקיעים פרטיים עדיף במרבית המקרים לבחור בהשקעות עתידיות בטוחות יותר. זאת ניתן לעשות על ידי צמצום החזקת המניות בעת משבר והרחבתה כשהשוק מתאושש, או באמצעות השקעה במוצרים בעלי מתאם שלילי כדוגמת זהב - הפועל באופן הפוך משוק המניות, כלומר כששוק המניות מצוי בירידה הזהב נמצא לרוב במגמת עלייה.

אפשרות בטוחה נוספת היא השקעה מגודרת ומאוזנת בין תעודות סל לתעודות סל בחסר, או רכישת מניות מצד אחד ומנגד רכישת המדד של המניה בחסר. מצב זה מבטיח סיכון מינימאלי בעת ירידת השוק ובעת עלייתו. גם רכישת נכסי נדל"ן בעת ירידת השוק מהווה השקעה כדאית לטווח הארוך, שכן בשעה שהשוק מתאושש ערך הנדל"ן חוזר לעלות.

אבי שומר - פתח את חנות הספרים הראשונה שלו בגיל 26.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 avishomer

אבי שומר - מנכל רשת "צומת ספרים".
בנוסף אבי שומר כיום כותב בנושא ייעוץ עסקים.



 


מאמרים נוספים מאת avishomer
 
טיפים למצב של שוק בירידה
התגובה המיידית שלנו למראה ירידה בשוק היא לארוז הכל ולברוח, אך לפני שאתם ממהרים להימלט כדאי שתדעו ששווקים בירידה מהווים דווקא כר הזדמנויות מצוין להשקעה ולהפקת רווחים נאים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI