דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב אופנה טיפים לקניית שעון
טיפים לקניית שעון
צביה שילה 21/06/12 |  צפיות: 13741

צביה שילה ס.ט.מ.פ.ס ישראל

שעונים מקיפים אותנו מכל עבר: שעון מותקן בכל מחשב ובכל טלפון נייד וטאבלט, והייעוד של שעון היד השתנה באופן דרסטי. מאילו סיבות אנו עדיין רוכשים שעוני יד, ומול ההיצע והמבחר המגוון של שעונים הקיים בשוק: איך נדע להתאים לעצמנו שעון נוחות?

נקודות עיקריות לבדיקה לפני רכישת שעון:

* שלב ראשון: בחירת סוג  המנגנון

לבו של השעון- הוא המנגנון שלו, וקיימים סוגי מנגנוני שעונים רבים בשוק. לפני רכישת שעון- מומלץ להתוודע לסוגים השונים- בכדי לאפיין את המנגנון המתאים ביותר לשימושכם היומיומי.

קוורץ-   מנגנון שעוני הקוורץ הם אמינים ולא יקרים, והם המנגנון הפופולארי והמוביל הנמצא ברב השעונים הקיימים בשוק. מנגנון הקוורץ מבוסס על בטרייה הנעה בתוך קריסטל קוורץ במהירות גבוהה, המפיקה את האנרגיה הדרושה להנעת מחוגי השעון.  מנגנוני קוורץ הם אמינים ונוחים לשימוש, ומגיעים בטווח גדול של מחירים ועיצובים ומתאימים לרב האנשים, כשעונים עמידים ואמינים ליומיום.

החיסרון היחידי של שעוני קוורץ היא העובדה שיש צורך בהחלפת הבטרייה שלהם אחת לכמה שנים- בהתאם ליצרן ולאיכות השעון.

מנגנון אוטומטי-  שעונים בעלי מנגנון אוטומטי הם שעונים בעלי מנגנון מתיחה ידני המותח קפיץ באמצעות מערכת של גלגלי שיניים. מנגנון אוטומטי הוא אמין מאוד, כל עוד מקפידים למתוח את השעון באופן קבוע. שעונים אוטומטיים אהודים על חובבי המראה המסורתי ואוהדי הוינטג' .

מנגנון מכאני-   מנגנון מכאני מבוסס על מתיחת קפיץ באופן קבוע וסיסטמי אחת ל-24 שעות בכדי שהשעון ימשיך לעבוד. בהשוואה לשעוני קוורץ- שעונים מכאניים הם מדויקים פחות, ובדרך כלל הבחירה בהם היא בגלל איכויות העיצוב שלהם כפריט אופנה וסטייל, או לחליפין מסיבות סנטימנטליות: שעונים מכאניים הם בדרך כלל שעונים ישנים יותר, ויש להם ערך וינטאז', או שהם קשורים לאדם או חוויה מהעבר הרחוק.

במידה ויש לכם שעון בעל מנגנון מכאני- אין ספק שאיכויות אלו ידברו לליבכם, ותיהנו מהערך הרגשי המוסף שלו. רק הקפידו לזכור למתוח את השעון פעם ביום...

מנגנון קינטי-   מנגנון שעון קינטי- הוא פיתוח מתקדם ומבריק  של חברת "סייקו": מנגנון השעון משתמש בגוף שלנו- האנרגיה של התזוזה שלנו (האנרגיה הקינטית)- היא המניעה את מחוגי השעון:אין צורך בבטרייה, או במתיחה ידנית, כל עוד הוא ענוד על היד.

מנגנון "אקו דרייב"-   מנגנון אקו- דרייב של חברת סיטיזן- משתמש באנרגיה סולארית להנעת השעון: השמש מספקת את אנרגיית ההפעלה, מה שהופך את השעון למאוד ידידותי לסביבה ולמשתמש. הבטרייה למעשה נטענת על ידי חשיפה לשמש- ולאחר כל טעינה הבטרייה יכולה להחזיק עד ל-6 חודשים רצוף בחושך מושלם.

 שלב שני:  הגדרת השימוש לשעון

למה בעצם אתם צריכים שעון יד? לפני בחירת שעון, מומלץ גם להקדיש מחשבה לפונקציונאליות שאתם מצפים משעון היד  שלכם: תתפלאו, בעולם המודרני שבו כל מכשיר טלפון ניד משמש כשעון- רב עונדי שעוני היד משתמשים בו לאחד או לכמה מהשימושים הבאים:

פריט אופנתי משלים -    שעון היד כבר מזמן משמש כאקססורי  נלווה ללוק אופנתי כולל: ניתן להחזיק אוסף שעונים גדול, שכל אחד ממנו מהווה את תוספת הטאץ' לסטייל ולסגנון מלתחה אחר, בדומה לתכשיט: שעון ויטאג' אוטומטי נלווה ללבוש קלסי אלגנטי, שעוני קוורץ במבחר צבעים וצורות כדוגמת קולקציית שעוני "סטאמפס"- למגע צבע וטקסטורה ייחודי הנלווה למלתחה בקשת גוונים אין סופית, שעון הנתלה על הצוואר בשרשרת מתכת – כשהשעון משמש כתכשיט, אפשרויות ההנאה והשימוש שלכם בו תהיינה בלתי מוגבלות.

שעון לעסקים-    שעון היד הוא פריט חובה לאנשי עסקים- וברחבי העולם הרצינות העסקית נמדדת בסוג השעון שאתה עונד: אנשי עסקים רבים מעידים על כך  שבזמן פגישות עסקיות- העומד מולם בוחן גם את סוג ואיכות שעון היד שלהם, ופעמים רבות שיחת חולין במהלך פגישות עסקיות גולשת לנושא סוגי ומחירי שעוני היד השונים.  בעולם העסקים סוג שעון היד שלך- הוא אחד מהדרכים להרגיש שייך, ולהעיד על רצינות.

לייף סטייל אורבאני-  חיים את ההיפסטרים? סביר להניח שאתם מחפשים לעצמכם שעון יד המשלב בתוכו סטייל, ריגוש וטכנולוגיה: שעוני יד המכילים מחשבון, לוח שנה, המשמש כמזכירה  אישית המעניקה לכם תזכורת לאירועים ומטלות, ואפילו שעוני יד שניתן לשלוח איתם... אימיילים.

לייף סטייל אקטיבי ספורטיבי-  חובבי הספורט והאקסטרים יחפשו שעון בעל פונקציות מדידה לפרמטרים רבים: שעונים המודדים צעדי הליכה, קילומטרים בריצה, שעונים המותאמים לצלילה בעומק ים, שעוני סטופר ועוד .

 שלב שלישי ואחרון: בחירת עיצוב השעון

לאחר שהגדרתם את סוג שעון היד המתאים לכם והפונקציות שהוא כולל- תוכלו לעבור לשלב הסופי לפני הרכישה: בחירת סגנון העיצוב שיעורר בכם רטט וריגוש.

ניתן לבחון את עיצוב השעון בהתאמתו לפרמטרים הבאים:

האם הסטייל הכללי שלו מתאים לכם?   קיים בשוק מבחר אינסופי של עיצובים , צבעים וחומרים מהם עשויים השעונים. מומלץ לאחר ההתלהבות מהעיצוב- לבדוק האם המראה הכללי שלו מתאים לכם: האם השעון משדר "גבריות/נשיות? האם הוא שמרני מידי לאופי שלכם? האם העיצוב מבגר אתכם- או צעיר מידי? האם צבעי השעון יתאימו לכל המלתחה שלכם- או רק ללבוש אחד?

שעון יד שמתאים לכם- ישמש אתכם שנים רבות. אל תלכו שולל אחרי עיצובים מדהימים- שאינם מתאימים לכם אישית, ונראים נפלא רק על...אנשים אחרים.

האם הפונקציות שמכיל השעון מוגזמות מידי בשבילכם?  אם אינכם צוללים לעומק ים- שעון צוללנים בעיצוב מרהיב- פשוט אינו מתאים לכם, וחבל להוציא עליו כסף.

בהתאם- אין סיבה לרכוש שעון המודד קילומטרים בריצה- לילד בר מצווה המתעניין בספרים ומחשבים. כמו כן לתלמידת תיכון- אין סיבה לרכוש שעון המשובץ אבני חן יקרות...  אל תלכו שולל אחרי טכנולוגיה מרהיבה ואובר- פונקציונאליות, גם אם הצבע הגוון והחומר נראים פשוט נפלא...על אנשים אחרים.

בחירת צבע-  בחירת הצבע היא ההחלטה הסופית והמשלימה בבחירת שעון יד המתאים לכם: האם שימושי לכם שעון בגוון אחד ( מטאלי, זהב, כסף) צבעוני מונו כרומי -אדום, ירוק וכ"ו, או שמתאים לכם יותר שעון משולב צבעים רבים, וטקסטורות שונות?

אחד היתרונות בשעונים מבוססי מנגנון קוורץ במחירים שווים לכל נפש- היא האופציה לרכישת סוגי שעונים רבים בצבעים וטקסטורות מגוונות, כאביזר נלווה לכל מלתחה.

קולקציית שעוני סטאמפס- מאפשרת לכם להתענג על קשת צבעים וצורות איו סופית כיוון שהיא  מבוססת על רעיון האספנות:  שעון ה"בול" מגיע ללא מסגרת מתוך תפיסה של מרחב, חופש ויצירתיות. לוח השעון מגיע במאות דגמים מוטרפים של איורים מופשטים, מוגדרים וייחודיים.  ה"בול" מתחבר למספר רב של רצועות וצמידים. הצמידים עשויים מפלסטיק איטלקי איכותי והרצועות עשויות מעור וסיליקון. צבעי השעונים מגוונים וכוללים בין השאר צבעי פסטל וצבעים זוהרים המשולבים בצבע. השילובים הרבים מאפשרים למעשה בחירה לפי סגנון והתאמה אישית. מנגנון ההחלפה הינו פשוט ונוח לתפעול, וע"י החלפת ה"בולים" והרצועות ניתן ליצור שעונים ולשנות לפי הלבוש ואפילו לפי מצב הרוח.

 

 

 




דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צביה שילה


 


מאמרים נוספים מאת צביה שילה
 
טיפים לקניית שעון
כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים שעון
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI