דף הבית רפואה ובריאות סרטן סרטן ריאות שלב 4
סרטן ריאות שלב 4
פרו קיד 24/06/12 |  צפיות: 3698

סרטן ריאות שלב 4

כ-40% מהחולים מאובחנים עם Non Small Cell lung Cancer (NSCLC) – סרטן ריאות של תאים לא קטנים, נמצאים בשלב הרביעי. בשלב זה הסרטן שלח גרורות והתפשט מעבר לריאות ומציב אתגר טיפולי גדול יותר בפני האונקולוגים.

אבחון שלב 4 של סרטן ריאות:

אבחון שלב 4 בחולי סרטן ריאות מאושרים כאשר אחד מן התנאים הבאים או יותר מתקיים, אז הרופאים יקבעו כי מדובר בשלב הרביעי:

  • ישנו גידול אחד או יותר בתוך הריאות.
  • הסרטן נמצא בנוזל סביב הריאות או הלב ו/או בחלל שבינהם.
  • הסרטן מוגדר גרורגתי והתפשט לחלקים אחרים בגוף כגון המוח, הכבד, בלוטת יותרת הכליה, הכליות או עצם.

אבחון מאוחר של סרטן ריאות שלב 4:

הסיבה שבגללה כ-40% מהחולים מאובחנים עם סרטן ריאות של תאים לא קטנים נמצאים בשלב הרביעי נעוצה בעובדה שהסימפטומים של סרטן הריאות לא ייחודיים. החולה יכול לחשוב שמדובר במחלות חמורות פחות ולא לייחס אליהן חשיבות, אך יש לזכור כי אבחון מוקדם של המחלה יכולה להשאיר אתכם בחיים. לכן יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי גורמי סיכון משפחתיים וסביבתיים.

סימפטומים של סרטן ריאות שלב 4:

שלב 4 של סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים מייצרת סימפטומים שכוללים קוצר נשימה, שיעול מתמשך, שיעול עם דם, כאבים בפלג גוף עליון, צפצופים, צרידות והתקפים תכופים של ברונכיטיס, כמו כן חולים בשלב 4 רגישים יותר לדלקת ריאות שנוטה להסתבך במקרה וחלו בה. תסמינים נוספים יכולים לכלול בעיות בבליעה, כאבים בירכיים או בצלעות, בעיות ראיה, חולשת שרירים, כאבי ראש או פרכוסים. על מנת לאבחן סרטן או לקבוע את דרגתו הרופאים משתמשים בבדיקות דם, בדיקות הדמיה מסוג צילומי רנטגן, CT ו-MRI וכן ביופסיה לאישוש האבחנה.

טיפול בסרטן ריאות שלב 4 ושיעור הישרדות:

בתחילת הטיפול הרופאים ייקחו בחשבון את גילך, מצבך הבריאותית הכללי טרם בחירת הטיפול המתאים לשלב 4. אפשרויות הטיפול בסרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים, שלב 4, יכולים לכלול הקרנות, כימותרפיה, כורכומין או טיפול ממוקד(כמקובל בטפול בסרטן מסוגים שונים כמו סרטן לבלב או סרטן המוח) . כאשר מטרת ההקרנות לרוב היא פליאטיבית. שיעור ההישרדות הכללי לטווח של 5 שנים עם האבחנה של סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים בשלב 4, עומד על כ-2% אך אין להתייחס למספר זה כסופי היות וכל אדם עם הנתונים האישיים שלו וסיכויו לנצח את המחלה תלויים בגורמים רבים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פרו קיד


 


מאמרים נוספים מאת פרו קיד
 
בדיקה גנטית חדשה תנבא תוצאות קליניות של חולי GBM
12/12/12 | סרטן
מדי שנה בארה"ב מתגלים כ-18 אלף חולים חדשים ומתוכם יותר מ-12 אלף יאבדו את חייהם. מחקרים חדשים ומרגשים מתרחשים ברגעים אלו על מנת לעזור לחולי ה-GBM וחלקם אף מניבים תוצאות חיוביות להארכת החיים וגם שיפור אורח החיים.

התקדמות נרשמה בתחום הטיפולי של סרטן הריאות
12/12/12 | סרטן
מדי יום נשמעים דיווחים על טיפולים חדשים בתחום הסרטן. בעת האחרונה, דיווחים עדכניים מספרים על טיפולים חדשים בתחום סרטן הריאות.

דרכי טיפול בסרטן הקיבה
12/12/12 | סרטן
סרטן הקיבה הינו אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר והוא מתגלה לרוב בשלב מאוחר של המחלה. דרכי הטיפול בחולי סרטן הקיבה כוללים כיום שיטות קונבנציונאליות שהיו קיימות כבר שנים רבות בשילוב עם שיטות חדשות יותר.

מעשנים סיגריות? תתחילו לחשוש גם מסרטן הלבלב
12/12/12 | סרטן
אפשר לחשוב שלמעשנים אין מספיק צרות – סרטן ריאות, מחלות לב ועכשיו מצטרף לרשימה גם סרטן הלבלב. נמצא כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את סרטן הלבלב ולמי שאינו מכיר את המחלה - היא בהחלט לא נכנסת לקטגוריה של המחלות שניתן להתגבר עליהן בקלות.

עושים התאמות לדרישות הגבוהות
התחרות בשוק העבודה הולכת וגדלה בכל שנה. בישרל , כיאה למדינה שבה יש הון אנושי ברמה גבוהה אפשר לראות כיצד יש לא מעט מוסדות וארגונים שמעוניינים להמשיך ולפתח את הפעילות שלהם תוך הישענות על אנשי מקצוע בכירים

להשתלב בתחום רחב ומספק
ולם ללא אחיות .. תתארו לעצמכם איך היה נראה וכמה חמלה וחום היו חסרים בעולמנו. נראה כי לא רק רופאים מומחים וטכנאים בתחום הרפואה היו מורטים את שערותיהם ללא אחיות רציניות לצדם אלא שגם אלו המתאשפזים או המגיעים לבדיקות שונות היינו רואים עד כמה חשוב החלק של אשת מקצוע זו בחיינו.

מתחילים את הדרך לקריירה
בכל הקשור לתנאי הקבלה הרי שניתן לראות כיצד מעבר לבסיס מסוים יש שוני בין מוסד לימודים אחד למשנהו. כך יכול מועמד להתחיל לימודי תואר ראשון לאחר שהיה צריך להציג ממוצע בגרות גבוה יחוד עם ציון פסיכומטרי גבוה

הסבה לתחום מגוון ומרתק
בתקופות שונות של החיים מחליטים רבים לעשות הסבה מקצועית לתחום שמעניין אותם יותר או כזה שיכול להציע להם סיפוק גדול יותר ממה שהם עושים כיום וכמובן משכורת גבוה יותר ומכובדת יותר.

אופציות מגוונות לקבלת התואר הנכסף
כיום לימודים אקדמיים הם כבר לא נחלתם של בעלי ממון או של מי שמכוון גבוה מאוד.

התקנת מעלית
28/06/12 | שיפוצים
אז אילו יתרונות בכלל קיימים בהתקנת מעלית? ובכן, קודם כל שיפור איכות החיים והנוחות של הדיירים בעליה הן בעליה יום- יומית במעלית במקום המדרגות ואפילו לצורך העלאת הקניות או משאות אחרים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI