דף הבית ביטוח ביטוח רכב השוואת ביטוח חובה
השוואת ביטוח חובה
אבי 26/06/12 |  צפיות: 2720

כאשר מתבצעת הונאה של ביטוח חובה היא פוגעת בפרמיה של ביטוח רכב ולכן פוגעת בכל ציבור המבוטחים. עלות שאינה אמיתית בסכום התביעה וכן תביעות שאין להן כל בסיס מציאותי עלולות לגרום  לתשלום גבוה של פיצויים עבור הנפגעים על ידי חברות הביטוח אך פועל יוצא מכך הוא התייקרות תעריף ביטוח רכב מכל סוג.  מחקרים אשר התבצעו בתחום מעידים על תשלום של 350 עד 500 מיליון בשנה של חברות הביטוח בגין הונאות: 15 אחוז עד 20 אחוז מכלל תשלומי כל הפיצויים אשר נדרשים לתשלום בכל שנה. ושוב, מי היוצא נפסד? בסופו של דבר, כלל הציבור.

משרד האוצר כגורם מאחד כוחות

על מנת לאפשר את טובת הציבור ויחד עם זאת את טובת חברות הביטוח הנהיג משרד האוצר שתי דרכי פעולה הפועלות בשני מישורים שונים ובכך העניק את ההזדמנות עבור ביקורת ופיקוח הן על מחיר ביטוח חובה והן על מרחב ההונאות הקיים.

·         השוואת ביטוח חובה

על מנת להקל על כלל הציבור בבחירה הנבונה עבור ביטוח חובה בעלות נמוכה יצר משרד האוצר את המחשבון. המחשבון מצוי באתר של משרד האוצר ומקנה את האפשרות להכניס את כל הפרטים אשר יכולים להעניק את האופציה ולוודא מחירי ביטוח רכב שונים אשר מוצעים על ידי חברות הביטוח השונות. נהוג לחשוב כי חברות ביטוח ישירות כגון AIG  וחברת ביטוח ישיר יהיו זולות יותר בשירות הביטוחים שלהן היות וחוסכות את פער התיווך בין החברה עצמה לבין סוכן הביטוח אשר בא במגע מול הלקוח ומשמש את חוליית השרשרת גוזרת הקופון עד לחוליה הסופית: חברת הביטוח.

השוואת ביטוח חובה לא הכרח תעלה את התשובה הזו על צג המחשב היות ולא מדובר יותר במחיר בסיס בלבד כפי שהיה נהוג עד לשנת 2001. מאותה השנה נפרץ השוק של ביטוח החובה והחלה תחרות על כיסו של הצרכן. ביטוחי החובה החלו לכלול, מעבר לכסוי המוצהר כמחויב בחוק, הטבות נוספות המשדרגות את ביטוח החובה אך יחד עם זאת גורמות למחיר גבוה יותר. לכן, חשוב לבצע בדיקת מחירים נאותה על מנת  לאתר את המחיר הנוח ביותר שאינו בא על חשבון ההטבות.

אין מחירה של הפוליסה מוריד מערכה הבסיסי היות והחוקים הקבועים בחוק באשר לפרמטרים שהיא מחויבת להכיל אינם ברי שינוי על ידי חברות הביטוח. האלמנטים היחידים שיכולים להשתנות הינן ההטבות המוצעות על ידי כל אחת מחברות הביטוח. השוואת ביטוח חובה יעיל יספק את המענה הדרוש עבור המבוטח.

·         התמודדות עם הונאות

משרד האוצר בשיתוף עם משרד התחבורה ומשרד המשפטים יזם  את הקמת מרכז המידע המרכזי אשר אמון על איתור החשד על הונאות בתביעות ביטוחי חובה. כל חברת ביטוח באשר היא בחרה כמובן לקחת חלק במערך זה על מנת לאתר ניסיונות פוגעניים אלה. חברת ISO  נמצאה ראויה לתפעול מערך מורכב זה בשל ניסיונה העשיר בתחום בחו"ל.

המידע, בחלקו, נסמך על אינפורמציה בלתי אמצעית של הציבור הרחב על ידי שימוש בקו האדום המאפשר מסירת מידע לחשד על הונאה בענף ביטוח החובה. מניעת ההונאות הביטוחיות והקטנתן תורמת לציבור הרחב לשמור על מאזן כלכלי נכון של חברות הביטוח ובכך להקטין את מחיר הפרמיות. מספר הטלפון:  1-800-20-10-30.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI