דף הבית רפואה ובריאות ספא איך לבחור ספא
איך לבחור ספא
גבעון פלד 07/01/09 |  צפיות: 3416

בבואנו לבחור ספא או מרכז טיפולים, מה אנו אמורים לבדוק? איך אני אמור לדעת כי הטיפול נעשה  במקום הראוי לי? איך אני יכול להיות בטוח כי אמנם המטפלים מוכשרים לגעת בגופי והאם יש עליהם פיקוח מקצועי.

את כל השאלות המעניינות האלה כדאי לזכור בבואנו לבחור ספא/מרכז טיפולים אפילו על מנת לקבל עיסוי כמתנת יום הולדת יתר על כן כאשר אנו לפני החלטה להתחיל בסדרת טיפולים.

ככלל כל מקום המפרסם את עצמו כספא או כמרכז טיפולים מחוייב למינימום הבא:

1.         מנהל מקצועי ? אדם היודע לפחות מספר שיטות טפול מהמגוון המוצע במקום ואשר יודע את   עקרונות העבודה הן בפן הרפואה המערבית והן בפן הרפואה המזרחית. בנוסף על אותו מנהל מקצועי להיות בקי במקצועות האנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה ברמה מינימלית שתאפשר לו את היכולת לסנן את אותם מקרים בהם מתגלות קונטרה אינדיקציות שלא מאפשרות טיפול.

2.         טופס הצהרת בריאות ? לפני שמטפל נוגע הוא חייב לדעת מה אסור לעשות וכדברי מורי לעיסוי: "הטיפול הטוב ביותר הוא לא לטפל" (טל זיו). טופס הבריאות בא במגוון פורמטים ויכלול את בסיס השאלות לפיהן המטפל יוכל להבין מי עומד מולו ויותר חשוב מה אסור על פי מצב בריאותו לבצע. בין היתר על טופס הצהרת הבריאות לכלול שאלות על ניתוחים, לב, לחץ דם, רגישויות, תרופות הנלקחות, הריון ועוד.

3.         מרכז המכבד את עצמו וחושב על לקוחותיו יוודא כבר בשיחת הטלפון האם יש בעיה רפואית ואם קיימת בעיה רפואית יבדוק עם המנהל המקצועי האם ניתן לטפל או האם יש לבקש אישור רופא לטיפול.

4.         על המטפלים להיות מוכשרים לביצוע הטיפול שהוזמן. לצערי אין היום שום קריטריונים להסמכה וכל אדם יכול להנפיק תעודה אך מספיק לפחות לדעת כי המטפלים למדו בבית ספר המוכר על ידי אגודת העיסוי (ראו הרחבה בסוף) וכי המנהל המקצועי חבר באגודה על מנת לקבל את האמינות הנדרשת.

5.         רצוי כי כל מטפל יוכשר במספר שיטות טיפול על מנת לתת לטיפול פן מקצועי בעל עומק ואיכות.

בנוסף לדרישות מינימום אלו רצוי לוודא כי הטיפולים נקבעים עבור המטפלים במרווחי זמן המאפשרים להם להתאושש בין טיפול לטיפול וכי אין הם מבצעים יותר מידי טיפולים ברצף (עד 4 טיפולים ביום לטעמי). באופן כללי ניתן ללמוד הרבה מההתייחסות למטפלים בספא/מרכז טיפולים.

בארץ קיימת מזה מספר שנים אגודה המנסה "לעשות סדר" בשוק הפרוץ של הטיפולים המשלימים. בין היתר החלה האגודה לחוקק את תפקיד המטפל ולהכניסו תחת הגדרות ברורות של שעות לימודים, סטאז מעשי, לימודי אנטומיה וכו ובמקביל לאשר את בתי הספר המלמדים תחת דרישות אלו.

תקוותי היא כי בעתיד הלא רחוק לא יוכל כל מי שירצה להגדיר את עצמו כמטפל ובטח שלא כמורה אלא אם יעמוד בדרישות אותן תציב האגודה. תקווה זו תלויה בכולנו, באם נחפש את המטפלים החברים באגודה והמכשירים את עצמם לפי דרישותיה ובמטפלים שיהיו חלק ממהפכה זו בהצטרפות לאגודה ובבחירת בתי ספר המלמדים בהתאם לדרישותיה.

לסיכום:

טיפול/עיסוי יכול להיות מהנה ויכול לשלב את המהות הטיפולית שבו, בכל מקרה על מנת לשמור על בריאותנו ועל מנת לאפשר למטפלים הטובים הלומדים ועוסקים במקצוע להתפתח חשוב כי אנו הצרכנים נקפיד למי אנו נותנים את הזכות לגעת בגופנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גבעון פלד


 


מאמרים נוספים מאת גבעון פלד
 
כאבי צוואר
אם נעביר אנך לאורך גופנו שיציין את עומס כוח המשיכה עלינו נראה כי אזור גב תחתון (L4-5) ואזור עמוד השדרה הצווארי (C5-6-7) נופלים בדיוק על אנך זה ומהווים שתי נקודות בהם יש עומס רב במיוחד, זוהי הסיבה שמרבית מקרי בלטי ופריצת הדיסק הם בנקודות אלו.

דלקת בגיד
הבעיה השכיחה עם דלקת מתחילה כאשר הגוף לא מצליח לסלק את שאריותיה והיא מתפשטת וגורמת לחוסר עצבוב של השריר שמוריד את טווח התנועה של השריר ויוצר הקרנות כאב וכאבים מקומיים.

פיברומיאלגיה בראיה של השיקום האורטופדי וה trigger point therapy
מאחר ושיטת הטיפול השיקומי האורטופדי עובדת על מערך שרירי הגוף היא נותנת מענה ישיר לבעיית השרירים המקוצרים שגורמים כאבים נוספים חלקם מקומיים ואחרים מוקרנים.

איך לבחור ספא
07/01/09 | ספא
טיפול/עיסוי יכול להיות מהנה ויכול לשלב את המהות הטיפולית שבו, בכל מקרה על מנת לשמור על בריאותנו ועל מנת לאפשר למטפלים הטובים הלומדים ועוסקים במקצוע להתפתח חשוב כי אנו הצרכנים נקפיד למי אנו נותנים את הזכות לגעת בגופנו.

פאצית השריר - העתיד כבר כאן
רק בשנים האחרונות התחילו לתת את הדעת כי מעטפת דמוית ניילון שקוף ודק זו הינה
בעלת חשיבות גבוהה בהבנה ובטיפול במערכות הגוף השונות ובמערכות השריר במיוחד.
הפאציה בגדול מאוד עוטפת את הגוף כולו במספר שכבות.
קיימת שכבה שטחית שבמרביתה הינה דקה מאוד והיא זו שעוטפת את הגוף כולו, אחריה
קיימת עמוקה יותר העוטפת את האברים פנימיים ואת השרירים גם כאן במספר שכבות
ובעוביים שונים.
מה שחשוב להבין לצורך הטיפול הוא כי רקמת פאציה זו חזקה יותר מהשריר אותה היא עוטפת
וביסודה היא מערכת חשמלית הקשורה ישירות למערכת


איך לבחור ספא
02/01/09 | ספא
טיפול/עיסוי יכול להיות מהנה ויכול לשלב את המהות הטיפולית שבו, בכל מקרה על מנת לשמור על בריאותנו ועל מנת לאפשר למטפלים הטובים הלומדים ועוסקים במקצוע להתפתח חשוב כי אנו הצרכנים נקפיד למי אנו נותנים את הזכות לגעת בגופנו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI