דף הבית פיננסים וכספים משכנתא המדריך לרוכש דירה חדשה
המדריך לרוכש דירה חדשה
פיננסיה 26/07/12 |  צפיות: 3397

מעוניינים לרכוש דירה? לא יודעים מאיפה להתחיל?

רכישת דירה הינה אחת הרכישות המשמעותיות (אם לא המשמעותית ביותר) בחייכם ולכן היא מחייבת תכנית עבודה מוגדרת, הכוללת עבודת מחקר יסודית ומעמיקה. שכן, טעויות או אי דיוקים, יכולים לעלות לכם בסכומים לא מבוטלים.

· סביבת מגורים -  לסביבת המגורים יש השפעה ישירה על איכות חייכם בהיבטים של אפשרויות חינוך לילדים, חיי חברה וקהילה וכן, זמינות ונגישות לתשתיות ולשירותים נוספים (אפשרויות תעסוקה, מקומות בילוי, חוגים, מרכזי קניות ועוד ועוד). בדקו אם הפרמטרים החשובים לכם, אכן קיימים באזור, בו אתם מעוניינים לרכוש דירה.

· בנייה עתידית – יש לקחת בחשבון, שבכל אזור יש אפשרויות לבניה פוטנציאלית. בדקו מהן התכניות העתידיות לבנייה באזור שלכם ואם הן עולות בקנה אחד עם צרכיכם האישיים (האם עומדים לבנות בניין מול הנוף היפה הנשקף מהמרפסת, האם עומדים להקים מרכז מסחרי באזור וכו'). את הבדיקה ניתן לבצע מול הוועדה המקומית לתכנון ובניה, ברשות המקומית.

· איכות הדירה – מלבד החזות והעיצוב של הדירה ומספר החדרים שהיא כוללת, יש לתת את הדעת לפרמטרים נוספים המודדים את איכותה: כמה כיווני אוויר יש בה, באיזו קומה היא ממוקמת, האם יש מעלית, האם היא נמצאת בחזית ליד כביש סואן ועוד ועוד.

· מי הקבלן האחראי על הבנייה – על מנת שלא תשימו את כספיכם על קרן הצבי, מומלץ לבדוק בחום מיהו הקבלן האחראי על בניית הבניין, בו אתם מעוניינים לרכוש דירה:

o האם הוא רשום בפנקס הקבלנים

o האם הוא מחזיק ברישיון בתוקף

o האם יש לו היתר בנייה מטעם הרשות המקומית

o מהו מצבו הכלכלי (נסו להעריך אותו, ככל שניתן)

o האם יש לו בעלות או זכות חכירה על הקרקע, המיועדת לבנייה

o האם יש על הקרקע שעבודים או עיקולים למיניהם.

· בדיקה דקדקנית של חוזה המכר – עיינו בקפידה בחוזה המכר והתייעצו עם גורמים רלוונטיים מטעמכם (עורך דין, מהנדס, אדריכל) טרם החתימה:

o הקפידו לבדוק היטב את המפרט הטכני של הדירה (מבנה הדירה ותיאורה), את תכנית המגרש והקומה ואת הוראות התחזוקה למערכות ולחומרי הגימור

o בדקו את טיב חומרי הגלם לבנייה (ריצוף, חלונות, דלתות וכו').

o וודאו שכל שינוי ו/או תוספת יצוינו בכתב בחוזה

o השתדלו להימנע מ"תחום אפור" בניסוח החוזה, המאפשר לקבלן לשנות ולדחות דברים, תוך כדי בנייה.

· השוואת משכנתאות: לתנאי המשכנתא יש השפעה ניכרת על עתידכם הכלכלי, הן בטווח המיידי והן בטווח הרחוק יותר. היעזרו ביועץ משכנתאות חיצוני לבנק, שיבצע השוואה אובייקטיבית בין תנאי המשכנתא בכל סניפי הבנק, בהיבטים של החזר חודשי, גובה הריבית, תקופת ההלוואה ועוד. יועץ משכנתאות, נטול פניות "יתפור" עבורכם את העסקה הכדאית ביותר מבחינת כלכלית ויאפשר לכם לחסוך סכומי כסף בלתי מבוטלים.

רכישת דירה, היא אינה עניין של מה בכך! חשוב להפעיל שיקול דעת ולהתייעץ עם גורמים מקצועיים, מנוסים וותיקים מטעמכם, על מנת שתוכלו להשקיע את הונכם בצורה כדאית וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פיננסיה


 


מאמרים נוספים מאת פיננסיה
 
המדריך לרוכש דירה חדשה
26/07/12 | משכנתא
מעוניינים לרכוש דירה? לא יודעים מאיפה להתחיל? רכישת דירה הינה אחת הרכישות המשמעותיות (אם לא המשמעותית ביותר) בחייכם ולכן היא מחייבת תכנית עבודה מוגדרת, הכוללת עבודת מחקר יסודית ומעמיקה. שכן, טעויות או אי דיוקים, יכולים לעלות לכם בסכומים לא מבוטלים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI