דף הבית בית משפחה וזוגיות חתונות שמלת כלה – לקנות או להשכיר?
שמלת כלה – לקנות או להשכיר?
יוסי בוזגלו 31/07/12 |  צפיות: 2878

דילמה חדשה מעסיקה את עולם ארגון החתונות. לקנות שמלת כלה או להשכיר? להחזיר את שמלת החלומות לבעליה אחרי ערב הכלולות או לשמור אותה למזכרת לנצח? יותר ויותר כלות מתחבטות בשאלה זו בתקופה האחרונה ובעצם מוסיפות לעצמן מחשבה נוספת למאות כאלה שיש ממילא לקראת ארגון חתונה. ישנן עדות מסוימות ששם נהוג לקנות את שמלת הכלה ולהעביר אותה בירושה. אך עדיין הפעולה הרווחת יותר היא השכרת שמלת כלה.

למה להשכיר?

צריך להודות באמת. ברגע שמסתיימת החתונה – אין מה לעשות עם שמלת הכלה. הרי, בחורה שהתחתנה תשאף בכל מעודה לא להתחתן בשנית, ואם הביאו אותה נסיבות חייה לחתונה נוספת, סביר מאד להניח שהיא לא תלבש את אותה השמלה שלבשה בחתונה הראשונה שלה. שמלת כלה דורשת אחסון וטיפול, צריך לעטוף אותה בעטיפה מיוחדת ובעצם מדובר בפריט גדול ומגושם שנדון להיות מונח כאבן שאין לה הופכין ולצבור אבק. אין ספק שזה יעלה זכרונות אצל הכלה כל אימת שתפתח את ארון הבגדים, אך לשם כך יש את אלבום החתונה.

למה לקנות?

שמלה שנתפרה במיוחד עבור כלה מסוימת היא מיוחדת במינה. יש כלות הרואות חיבור קוסמי מיוחד בינן ובין שמלת הכלה שלבשו ואין הן מוכנות להעלות על דעתן שאת השמלה תילבש אישה אחרת. הן רוצות לשמור עבור עצמן את המזכרת המיוחדת ולייחל שאולי ביום מין הימים, או בנותיהן תילבשנה את השמלות האלה. כאמור, ישנן עדות שעניין העברה בירושה של שמלת הכלה היא חובה ועניין שאין עליו עוררין. כלות צעירות בימינו לובשות בערב המיוחד שלהן שמלה בת עשרות שנים שהועברה מהסבתא אל האימא ועכשיו אל הכלה.

עניין נוסף הוא המחיר. השכרת שמלת כלה אצל מעצב מוביל ונחשב היא הוצאה של כמה אלפי שקלים. לעיתים, בסכום הגבוה רק במעט יכולה הכלה למצוא שמלת כלה למכירה, אולי אפילו ביד שנייה ובמידת הצורך לבצע בה תיקונים והתאמות מסוימים. כך או כך, אין ספק שהדילמות הגדולות ביותר הקשורות לארגון החתונה קשורות בשמלת הכלה ורק לאחר שעניין זה פתור וסגור – אפשר להמשיך הלאה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI