דף הבית רפואה ובריאות רפואה כל המידע הדרוש על רשלנות רפואית
כל המידע הדרוש על רשלנות רפואית
יוסי בוזגלו 04/10/12 |  צפיות: 2936

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה המוגשת על ידי מי שנפגע כתוצאה מטיפול רפואי שקיבל. תביעה של רשלנות רפואית לרוב מופנית לבעל מקצוע בתחום הרפואה או למוסד המטפל בחולים אשר לטענת התובע העניק לו טיפול לקוי. את התביעה מגיש התובע לבית המשפט באמצעות עו"ד רשלנות רפואית ובה הוא מבקש לקבל פיצוי על הטיפול הלקוי שקיבל או על הנזק שנגרם לו כתוצאה מהטיפול.

הסיבה להגשת תביעה על רשלנות רפואית

סוגי התביעות על רשלנות רפואית הם רבים ומגוונים. בין התביעות הנפוצות ניתן למצוא תביעות רשלנות רפואית בלידה, תביעות רשלנות של בתי חולים, תביעות רשלנות של רופאים, תביעות של חברות תרופות בגין רשלנות רפואית וכדומה. בהגשת התביעה באמצעות עו"ד רשלנות רפואית לבית המשפט על התובע להוכיח את הנזק שנגרם לו עקב הטיפול בין אם הוא גופני, נפשי או כספי.

המטרה העיקרית של תביעת רשלנות רפואית עורכי דין המגישים את התביעה והתובע היא במרבית המקרים לקבל פיצוי כספי על הנזק שנגרם לתובע במהלך הטיפול הרפואי אשר יאפשר לתובע לחזור למצבו שלפני הנזק שנגרם מהטיפול.

מהלך המשפט

במהלך המשפט בנושא רשלנות רפואית נדרש התובע להציג חוות דעת של רופא מומחה אשר מצדד בטענת התובע כי הוא נפגע כתוצאה מהטיפול הלקוי. במהלך המשפט בנושאי רשלנות רפואית, עורכי דין והתובע עלולים להיתקל בדרישת של השופט להגיע להסדר פשרה אשר ימנע את המשך המשפט ויעניק לתובע את הפיצוי שביקש.

קביעת הפיצויים

קביעת הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית מבוצעת על פי עיקרון מנחה שמשמעותו היא השבת המצב לקדמותו כלומר, השבת מצבו של הנפגע כתוצאה מהרשלנות הרפואית למצבו הכלכלי שלפני הנזק שנגרם לו ולכן במידה והאדם הפסיק להשתכר, הפיצוי נקבע על פי תחשיב של המשכורות האבודות, גובה הפנסיה והכספים שאבדו כתוצאה מאובן כושר ההשתכרות ומהוצאות על הטיפולים הרפואיים.

לסיכום, תביעת רשלנות רפואית היא תביעה בגין נזק שנגרם למטופל בעקבות טיפול רפואי שעבר או בעקבות תרופות שהיו בשימוש שלו. מדי שנה מוגשים לבתי המשפט בארץ עשרות תביעות נגד מוסדות רפואיים בגין רשלנות רפואית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI