דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים מרכזיות קורל / Coral IPx – מדריך רכש לעסקים
מרכזיות קורל / Coral IPx – מדריך רכש לעסקים
מיכאל פנחס 13/10/12 |  צפיות: 3390
מרכזיות קורל - סקירה טכנית

לתדיראן טלקום יצרנית מרכזיות קורל חמישה דגמים מובילים לרמות השוק השונות:

א. מרכזיות קורל Coral IPx Office. מדובר במרכזיית IP קטנה, שבנויה בתצורת של נתב רשת. היא מיועדת לעסקים קטנים ומספקת "תקשורת אחודה" וחיבורי רשת קווית ואלחוטית לעסקים קטנים (או לסניפים קטנים ו\או מרוחקים של עסק גדול). היא תומכת בעד 120 טלפוני קצה, מהם עד 20 טלפונים אנלוגיים, 8 חיבורי LAN. היא מספקת קישור WiFi במשרד וניתן לשרשר אליה עוד שתי מרכזיות כאלה, אם העסק גדל בהיקפו.

ב. מרכזיות קורל Coral IPx 500. מדובר במרכזיית IP לעסקים ברמת ה- SMB עד ה- SME, שתומכת בעד 672 פורטים וניתנת להתקנה בארון תקשורת סטנדרטי.

ג. מרכזיות קורל Coral IPx 800. מדובר במרכזיה לעסקים ברמת העסקים הבינוניים, שתומכת בעד 720 פורטים ובאה בתצורה של ארון עצמאי, שניתן להרחבה עם מוצרים מסדרת ה- 3000 במידה והעסק גדל.

ד. מרכזיות קורל Coral IPx 3000. מדובר במרכזיה לעסקים ברמת העסקים הגדולים, שתומכת בעד 6,000 פורטים (עם הרחבה), כולל יכולות שרידות (כאופציה להרחבה).

ה. מרכזיות קורל Coral IPx 4000. מדובר במרכזיה לעסקים גדולים מאוד ברמת ה- Enterprises, שתומכת בעד 6,000 פורטים ללא הרחבה (ועד עשרות אלפי פורטים עם הרחבה) וכוללת שרידות מלאה. היא מיועדת במיוחד לבנקים גדולים, בתי חולים, שדות תעופה, ומפעלי ענק עם רמת שרידות של 5 תשיעיות ועם תמיכה מלאה בתקשורת אחודה.

מרכזיות קורל - סקירת מחירים

יש כמה אפשרויות לרכישת המרכזיות מהדגמים שהוזכרו כאן:

א. ישירות מתדיראן טלקום או מאחד ממפיציה בהסדרי תשלום רגילים.

ב. שכירה של המרכזיה ב"שכירות תפעולית" חודשית מתדיראן טלקום או מאחד ממפיציה.

ג. רכישה של מרכזיה משומשת ומשופצת או מרכזיות מדגמים ישנים, שכבר לא מיוצרים יותר (עודפי ציוד) מאחד מספקי הציוד המשומש, או מאחד מהמפיצים של תדיראן טלקום (יש די הרבה בשוק. בזק בינלאומי היא הגדולה מבין המפיצים של תדיראן טלקום).

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף שהוא מזמין. המחירים יכולים לנוע בין 3,000 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד מאות אלפי שקלים למרכזיות הגדולות. טלפוני IP יעלו מ- 300 ₪ ומעלה ליחידה. עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה הנרכשים מתדיראן טלקום, ויכולים לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משופצות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI המשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP, בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.

מי הם השחקנים בשוק המקומי של מרכזיות IP?

כאמור, את המרכזיות הפיזיות, הקנייניות והיקרות מאוד (או הזולות מאוד) לא צריך לחפש. אנשי השיווק והמכירות שלהן מגיעים לעסקים בכל השוק ומנסים למכור את תוצרתם: סיסקו, אוויה, תדיראן-טלקום, פנסוניק, LG, טלרד-קונג'י (וויזקום) ועוד. כמות המשווקים והמפיצים שלהן גדולה ומפוזרת בכל פינה והם מוכרים היטב בשוק.

השחקנים המוכרים בחלופות האחרות למרכזיות קורל:

  • ספקי IP-Centrex: בזק(ובזק בינלאומי), נטוויז'ן \ סלקום וסמייל \ פרטנר.
  • ספקימרכזיות ופתרונות בקוד פתוח: טיקל-רשתות, קסורקום(יצרנית וספקית פתרונות מגוונים), מידיקום, גטר-טק, בינת-סמך, קבוצת שטרודל,פוקוס-טלקום, יורוטק תקשורת, איזירן (בעיקר לפתרונות CallCenters), מקשרון, אקספון-018, נס"רלהתיישבות (בעיקר לקיבוצים), ברידג'-טוק (לפתרונות שיחות ועידה), בזקום(לשיחות בינלאומיות), VoiceSpin, Voipli, PCS, TheFlat Planet Phone, Kiwinet,IP Tech, AllegroNet,VoIP Store,Codefidence,SmartBase, Asterjet, GamaOperations (למערכות UnifiedMessaging), Innitel, ועוד.

ספקי מרכזיות בענן: The Flat Planet Phone, VoiceSpin, IsraelNumber, תדיראן-טלקום, בינת סמך, טיקל רשתות, קבוצת שטרודל, מיקרוסופט, ועוד. בקרוב כנראה גם:PCS , ClubVPS, We!, IBM, קבוצת בזק, קבוצת הוט-מירס, קבוצת פרטנר-סמייל, קבוצת סלקום-נטוויז'ן ו- TripleC

מרכזיות טלפון - כיוון התפתחות השוק

הכיוון הברור הוא: מעבר לענן, גם של שירותי התקשורת. לספקי תקשורת יש שם טוב באספקת השירותים שלהם בכל רובדי התקשורת: נייחת, ניידת, פס רחב וכיו"ב. לכן, עסקים קטנים ובינוניים יכולים לסמוך על השם הזה ולהעביר אליהם שירותים, בתחילה כשירותים וירטואליים, כמו דוא"ל, אבטחה ויישומים דומים, ובהמשך את כל השירותים.

מרכזיות קורל - המלצות

עסקים יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות בקוד פתוח בתקשורת, במיוחד בענן. הפתרונות, שיש כיום בשוק, זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Canter ו- UC, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים.

.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכאל פנחס


 


מאמרים נוספים מאת מיכאל פנחס
 
מרכזיות יהלום בזק - איך בוחרים בפתרון המתאים ביותר לעסק?
08/11/12 | תקשורת
מרכזיות יהלום מצויות עדיין בכמויות גדולות בעסקים רבים בישראל.

האם לתקן, לשדרג או להחליף את מרכזיות טלפוני יהלום?

איך בוחרים בפתרונות הטלפוניה החסכוניים והמתאימים ביותר למגזר העסקי?


מרכזיות פנסוניק / יורוקום - מדריך רכש לעסקים
מרכזיות פנסוניק מבית יורוקום כשבמרכז מצויה סדרת המרכזיות מסוג TDE Pure IP היא אחת מהמרכזיות המובילות בישראל. כיצד לבחור מרכזית טלפון לעסק שלכם?

מרכזיות קורל / Coral IPx – מדריך רכש לעסקים
מרכזיות קורל – סקירה טכנית לתדיראן טלקום יצרנית מרכזיות קורל חמישה דגמים מובילים לרמות השוק השונות:

מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים
03/08/12 | תקשורת
עסקים קטנים מוצפים בשפע של פתרונות שבדרך כלל אינם מותאמים לצרכיהם ואינם מספקים מענה לצורך האקוטי של חיסכון בהוצאות התקשורת. אולם, התקשורת העסקית שינתה את פניה עם כניסת שירותי IP בטלפוניה בקוד פתוח ובענן, שמוזילים עלויות ומספקים יכולות מתקדמות.

IP Centrex – פתרון תקשורת מנוהל למול IP PBX
03/08/12 | תקשורת
חברות התקשורת מנסות בכל כוחן השיווקי לדחוף את פתרון ה- IP Centrex לעסקים. ניתוח המלכודת והמלצות לחיסכון בתקשורת העסקית.

מרכזיות טלפונים – מדריך אפיון דרישות לעסקים
03/08/12 | תקשורת
שוק התקשורת העסקית משנה את פניו עם כניסת הקוד הפתוח בתקשורת, שמוזיל עלויות ומספק יכולות מתקדמות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI