דף הבית בית משפחה וזוגיות חתונות טיפים והמלצות לתכנון יעיל של חתונה
טיפים והמלצות לתכנון יעיל של חתונה
חי שושן 16/10/12 |  צפיות: 3053

חתן וכלה

חתונה היא אירוע מכריע בחייהם של בני זוג, המחליטים לקשור את חייהם יחד. חתונה היא, למעשה, הצעד הראשון המשותף הרשמי, שהם נוקטים בדרכם המשותפת. אין זה מפתיע, אם כך, שבני המין האנושי תמיד נהגו ביחס מיוחד כלפי אירוע זה, מימים ימימה.

אופיה של חתונה הוא במידה רבה פונקציה של תרבות, של מעמד חברתי וכמובן, של אופנה. החתונות בעידן המודרני בעולם המערבי מתאפיינות כאירועים מורכבים, שהפקתם דורשת זמן רב ולעיתים גם סכום כסף לא מבוטל.

הבעיה המרכזית היא, שאם אף אחד מבני הזוג אינו עוסק בהפקת אירועים לפרנסתו, הפקת החתונה עלולה להיות בעייתית במיוחד, ואף לגרום לויכוחים וחיכוכים בין בני הזוג.

בעיקרון, אם ננסה לעשות מעט סדר בדברים, הפקת חתונה כרוכה בשני שלבים, שבכל אחד מהם מספר נקודות מכריעות.

· השלב הראשון - שלוש שאלות המחייבות מענה

מתי? היכן? כמה?

מתי

בחירת מועד החתונה חשובה ביותר, שכן ללא מועד, אי אפשר להתקדם לשום דבר אחר. כל המחויבויות של הפקת החתונה קשורות במועד, שבו היא תתקיים. לא מדובר בתאריך מדויק, אך לפחות בקביעת חודש או חודשיים, שבהם מסכימים בני הזוג לערוך את טקס נישואיהם.

היכן

שוב, אין מדובר במקום ספציפי, אלא יותר ב"אזור גיאוגרפי". בדרך כלל, מיקום החתונה הוא על פי מקום מגוריהם של החתן או הכלה, ולפעמים במרכז הגיאוגרפי, שבין מקום מגוריהם של בני משפחת הכלה ובני משפחת החתן.

כמה

שאלה זו מורכבת מעט: מדובר בהיקף החתונה, כלומר - במספר המוזמנים שבני הזוג מעוניינים להזמין. מספר המוזמנים קובע את היקף העלויות הכספיות שיושקעו בחתונה ואת אופיה.

· השלב השני - ארגון פרטי האירוע

לאחר שברורים מועד החתונה, המקום הכללי שבו תיערך וההיקף שלה, אפשר להתחיל לארגן את הפרטים. חשוב לציין, שאף כי העבודה על הפרטים נעשית במקביל, בחירת גן האירועים או המקום שבו תיערך החתונה הוא דבר חשוב. המקום קובע במידה רבה את אופי החתונה - האם תתקיים באולם או בגן? בבית פרטי או בצל נופי מדבר? ברבנות או במסעדה צנועה וכד'. המקום קובע במידה רבה גם את היקף המוזמנים לחתונה. האוכל בא יחד עם המקום, אשר לרוב מאפשר מגוון רחב של מאכלים, שניתן לבחור מביניהם.

לאחר שהוחלט המקום, נפתחת הדרך לארגן את כל פרטי החתונה: ביגוד (בעיקר שמלת הכלה), מוסיקה, צלמי וידיאו, עריכת ההזמנות, בחירת הרב המחתן וכד'.

בעניין ארגון יעיל של פרטי החתונה להלן כמה המלצות:

א. כדאי במידת האפשר להקציב מספיק זמן להכנות. בהתאם לגודל האירוע - כך הקצבת הזמן להפקתו - ככל שהאירוע גדול יותר, יידרש יותר זמן להכנות. כדאי לא לארגן חתונה בלחץ זמנים, כי לחצים רבים אחרים מאפיינים תקופה זו. יש לזכור, שבדרך כלל, מרבית העבודה של ארגון החתונה נופלת על בני הזוג, שמן הסתם עובדים ומנהלים חיים יומיומיים, והפקת החתונה מכבידה מאוד על המסלול התקין של חיים שכאלה. ככל שעומד לרשות בני הזוג יותר זמן לארגון החתונה, כך ייפגעו פחות חייהם הרגילים.

ב. מומלץ לערוך רשימה מסודרת של כל מה שנדרש עבור החתונה, החל ממעצב שיער וכלה בארגון הרכב שיסיע את בני הזוג לחתונה. אפשר לבנות לוח זמנים שבו מפורטים פרטי הארגון על פי תאריכים, אך כדאי לשמור לוח זמנים זה גמיש. מאחר שארגון החתונה כרוך בתיאום של בעלי מקצוע רבים, לא תמיד ניתן לעמוד בלוח הזמנים כפי שנקבע מראש.

ג. בעידן האינטרנט בחירת הספקים השונים - מעצב שיער, מאפרת, תקליטן, צלמים, שמלת כלה, הזמנות וכד' הינה חרב פיפיות: מצד אחד, המבחר הוא גדול, ואפשר לחפש, לחקור, לשמוע חוות דעת מאנשים בפורומים ובאתרים המיוחדים לחתונות, וטוב שכך, אך מאידך, יש לזכור, שהמבחר העצום עלול לבלבל. כדאי תמיד להתייעץ עם חברים קרובים, ואף להיוועץ בבני משפחה שיש להם ניסיון רב יותר בענייני חתונות.

והעיקר - שיהיה במזל טוב!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חי שושן

חי שושן, מעצב שיער עד הבית - מעצב במגוון סגנונות לכלה אלגנטית, קלאסית, רומנטית וכיד הדמיון.
לפרטים וגלריה מעודכנת של תסרוקות לכלה הכנסו עכשיו לאתר חי שושן



 


מאמרים נוספים מאת חי שושן
 
טיפים והמלצות לתכנון יעיל של חתונה
16/10/12 | חתונות
בעיקרון, אם ננסה לעשות מעט סדר בדברים, הפקת חתונה כרוכה בשני שלבים, שבכל אחד מהם מספר נקודות מכריעות. על הנקודות הללו וכיצד לצלוח חתונה בהצלחה, במאמר הבא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI