דף הבית אינטרנט והחיים ברשת תרבות דיגיטלית ועידות וידאו באיכות HD
ועידות וידאו באיכות HD
tali 21/10/12 |  צפיות: 3711

שיחות ועידה בווידאו המועברת בחדות גבוהה  במחשבים שולחנים וחדרי ישיבות רב תכליתיים אינן דורשות השקעת הון גדולה או אולפן telepresence מיוחד. כל מה שצריך זה מצלמת HD איכותית שמסוגלת להריץ (720p) , או מצלמת HD סטנדרטית (Pan-Tilt-Zoom), ומחשב. פשוט מאוד!

באינטראקציה בין עסקים שיחות ועידה בווידאו באיכות HD הוא רכיב הליבה של תהליך ההצעות וההנפקות.

כמו שטכנולוגית TelePresence המתקדמת  מצאה את דרכה לחדרי הוועידות המסורתיים וזמינה כעת בתוכנת שולחן העבודה, בוועידות וידאו ושירותים מקוונים, כך גם איכות

הצפייה  HD.  בקצרה , הדרך הנכונה והפשוטה  ביותר זה  תהליך ההכנה : מחשב טוב ,חדר ישיבות בשולחן העבודה, ושימוש בציוד HD היקפי למחשב שכיום הוא זמין לציבור הרחב וחסכוני.

עבור רוב ספקי הציוד של שיחות ועידה בווידאו, חדות גבוהה דורשת פלטפורמה שמסוגלת קידוד ופענוח זרימת ועידות וידאו HD.

חלק מהספקים פתחו קו  יצרני חדש של רכיבי codec עם כוח עיבוד גדול יותר על מנת לתמוך בשידור וקליטה באיכות HD . בחלק מהמקרים היכולת לקודד ולפענח וידאו  באיכות HD זה פשוט עניין של הסביבה ההיקפית : מצלמה ורוחב פס.

בעיקרון  הספק צריך להיות מתוכנן מהתחלה להיות מסוגל לטפל ביישומים עתירי מחשוב  של תוכן וחדות צפייה .

פתרונות "תיבה"- הייתה הפרדיגמה לשיחות ועידה בווידאו בשני העשורים האחרונים. אך הזמנים השתנו, המחשבים של היום מופעלים על ידי מעבדים מרובי  ליבות – אפשר לדמיין את זה כמו מעבדים מרובים על שבב יחיד. במקום ליבת עיבוד אחת, כיום יש מספר רב של ליבות העובדות ביחד כדי לספק רמה חדשה של ביצועים וכוח לשולחן העבודה.

הווידאו הדיגיטלי חלחל למוצרי האלקטרוניקה ותעשיות המחשוב השולחני, ואכן, המחשב הפך לפלטפורמה משותפת לצפייה בסרטי HD, קליפים וסרטים, הוכחה דרמטית שהמחשב הוא פעמים רבות חזק יותר מ"תיבת פתרונות" של העשור האחרון.

אז מה זה HD? (High Definition)

HD   מגדיר    "חדות גבוהה", כשהמשמעות היא פורמט של שידור וקליטת ברזולוציה גבוהה מהמקובל היום, בשיטת ה-HD  כמות המידע המועברת למסך גבוהה יותר מאשר שידור וקליטה ברזולוציה רגילה    התמונה חדה יותר, הצבעים מדויקים ונאמנים יותר למקור, כמות הפיקסלים גדולה יותר - לתיאור הסיטואציה, תנועה גוון, וקול.

(כמות הפיקסלים משפיעה על איכות התמונה באופן ישיר: ככל שהמסך מציג יותר פיקסלים כך ההפרדה ורמת הפרטים גבוהה יותר)

במערכות של חדרי וועידה , רכיב השמע הוא לעתים קרובות מעורפל מאחר שרוב הזמן הקול האנושי היחיד הוא הרלוונטי, שלא כמו יישומים צרכניים אחרים שבהם  הקול והמוסיקה הם ללא ספק חשובים מאוד (כמו בסרטים ושידור טלוויזיה) . בעוד שבתעשיית הטלוויזיה צריך להעביר שידור אנלוגי לווידאו דיגיטלי, במחשב השידור הוא דיגיטלי לאורך כל דרך, ורוב המחשבים השולחנים כבר עומדים בסטנדרטים של חדות גבוה. כיום, כמעט כל עסק וירטואלי משתמש בתקשורת ווידאו דיגיטלית באמצעות רשתות TCP/IP.

הדינמיקה בתעשיית שיחות ועידה התקדמה  לכיוון ציוד היקפי למחשב אישי הפרטי.

מערכות אודיו עצמאיות / חזותיות הופכות יותר ויותר זמינות כציוד היקפי למחשבים האישיים.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 tali


 


מאמרים נוספים מאת tali
 
כששיחה פוגשת וועידה
16/12/12 | תקשורת
אני צופה במצבים כאלו בכל מקום, ברחוב, במעלית, במכון הכושר או במסיבות ערב כאשר החברים שלי מנמיכים עפעפיים כמו שחקני פוקר כדי להקיש טקסטים במהלך הפוגה בשיחה. נראה כי היום, חמושים בטלפונים סלולריים המאובזרים באלגוריתמים המזינים אותנו ומספקים את הצרכים החבריים והתקשורתיים שלנו הפכנו מכורים ! שיחות עם יחידים, ועידות עם קבוצות, וידאו , תמונות , טוקבקים ...העיקר לשתף ולהשתתף, הסיסמה היא להיות מקושר ולא לפספס.

ועידות וידאו באיכות HD
שיחות ועידה בווידאו המועברת בחדות גבוהה במחשבים שולחנים וחדרי ישיבות רב תכליתיים אינן דורשות השקעת הון גדולה או אולפן telepresence מיוחד. כל מה שצריך זה מצלמת HD איכותית שמסוגלת להריץ (720p) , או מצלמת HD סטנדרטית (Pan-Tilt-Zoom), ומחשב. פשוט מאוד!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI