דף הבית מדעי הטבע מדעי הטבע - אחר תחנת סניקה – עוצרים בדרך לטיהור
תחנת סניקה – עוצרים בדרך לטיהור
שירה ט 05/11/12 |  צפיות: 16668

תחנת סניקה – עוצרים בדרך לטיהור

אם גם אתם שמעתם פעם על תחנת סניקה, ואף ראיתם תחנה כזו במו עיניכם, אך לא ידעתם מה עושים שם בדיוק, זה הזמן להתעדכן ולקרוא על אחד המתקנים החשובים במערכת הביוב. קצת על תחנת סניקה וחשיבותה בשורות הבאות.

טכנולוגיה מודרנית

תחנת סניקה היא מתקן במערכת הביוב, שכשמה כן היא, מהווה תחנה בדרך אל אתר טיהור שפכים. אל תחנה זו מגיעים השפכים על כל מרכיביהם, שם מופרדים המוצקים מהנוזלים, הגזים מסוננים, והנוזלים נשפכים לבור ומשם נדחפים הלאה אל מתקן הטיהור. נשמע פשוט? אז זהו, שמדובר במערכת טכנולוגית כלל לא פשוטה אלא מתוחכמת ומודרנית ביותר. חשיבותה עצומה, הצפות ותקלות מערכתיות עלולות לגרום לנזק גדול, ומשום כך תחנות אלה פועלות ללא הפסקה ומבטיחות שמירה על הסביבה של כולנו.

הפעולה השקטה

השפכים של כולנו מלאים בחומרים רעילים ומסוכנים. מלחים, חומצות, דלק, מתכות ושומנים עושים את דרכם אל הביוב מדי יום ביומו, כשחלקם הגדול מגיע מהתעשייה ומהמפעלים. תהליך ארוך המתחיל בפעולה מונעת, אך ממשיך גם בצנרת תת קרקעית, דרך תחנת סניקה ועד למתקן טיהור, הופך את כל אלה לפחות מאיימים. בסופו של התהליך חומרים מסוכנים ומזהמים מסוננים ומופרדים מהשפכים, והמים הופכים לקולחים באיכות הניתנת להחזרה או לשימוש. כל זה קורה כמעט בלי שנרגיש בתחנות שפועלות ללא הפסקה ובמתקנים חשובים מאין כמותם הפזורים להם בכל רחבי המדינה מצפון ועד דרום.

איכות הסביבה

תחנת סניקה מהווה אמצעי נוסף בדרך לשמירה על איכות הסביבה, על החי והצומח של כולנו. המערכת כולה מתאימה במיוחד לישראל בה מיעוט המים מהווה בעיה ממשית. בעזרת תהליך טיהור המים גם שומרים שחומרים מסוכנים לא יזהמו את הסביבה, וגם ממחזרים את המים כך שהקולחים מוחזרים אל הים או משמשים להשקיה. במקרים מסוימים תחנת הסניקה עצמה עלולה להיות מטרד סביבתי בגלל הריחות והצחנה העולים ממנה. אחרי הכול מדובר בשפכים שכולנו מייצרים, עם כל המשתמע מכך, והריחות הרעים שנלווים הם חלק מהחבילה הזו. יחד עם זאת, ניתן לפתור בעיה זו בקלות באמצעות מתקן מיוחד לנטרול ריחות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה ט


 


מאמרים נוספים מאת שירה ט
 
מתנות מיוחדות לאירועים מיוחדים
03/11/13 | קניות
גם בעידן השפע לא פשוט לבחור מתנות, הסיבה לכך טמונה במספר גורמים. ראשית, לכולנו יש כל כך הרבה חפצים שלא חסר לנו בעצם דבר. לכן אנו מוצאים את עצמנו קונים בכל יום הולדת או חג עוד מאותו דבר, עוד קערה לאמא, שוב סט סבונים או מוצרי קוסמטיקה לאחות וכו'. שנית, בעידן השפע הכל פחות אישי, אם בעבר היו מכינים לבד מתנות זה לזה, היום אפילו את הברכה לא טורחים לכתוב בכתב יד אלא מקלידים ושולחים ברשת חברתית. המגע האנושי הקסום נעלם, והמתנה הופכת להיות פחות אישית ופחות מיוחדת.

קצת על פסיכולוג קליני
מי שנדרש לשירותיו של פסיכולוג ודאי הבחין שקיימים מגוון סוגי פסיכולוגים בעלי התמחויות, גישות ושיטות שונות. אחד מסוגי הפסיכולוגים הוא פסיכולוג קליני, שהוא למעשה פסיכולוג שעבר התמחות בענף הקליני. מלבדו ניתן למצוא פסיכולוגים שעברו התמחויות אחרות, כמו פסיכולוג חינוכי, פסיכולוג התפתחותי ופסיכולוג שיקומי.

פסיכולוגים מומלצים באזור מסוים- לא בהכרח מה שחשבתם
חיפוש פסיכולוגים מומלצים זוהי משימה שדורשת מחשבה על לא מעט פרמטרים, כמו מומחיות הפסיכולוג, הניסיון והוותק שלו, הכימיה אתו והמחיר. ואם כל זה לא מספיק, אז מעבר לכל אלה, אחד השיקולים שיש לרוב האנשים הוא האזור. כלומר, אנשים מחפשים פסיכולוגים מומלצים דווקא באזור המגורים שלהם. הסיבה לכך היא כמובן שיש לקחת בחשבון את העובדה שיהיו לא מעט מפגשים שתצטרכו להגיע אליהם, וככל שהקליניקה יותר רחוקה כך המאמץ יהיה יותר גדול והדרך תהיה יותר מתישה ומסורבלת. האומנם?

ביחד על ספת הפסיכולוג
כאשר ישנה בעיה בזוגיות ומתעוררים חיכוכים וקשיים, ניתן לפתור זאת, ואחת הדרכים לכך היא טיפול פסיכולוגי. אכן, קראתם נכון, אנשים רבים אינם מעלים על דעתם שניתן לפנות אל פסיכולוג בשל משבר זוגי, אולם למען האמת מדובר באפשרות נפוצה ושכיחה שרבים כבר זכו לקטוף את פירותיה. חשוב לדעת שלא כל פסיכולוג מתאים למשימה, ויש לבחור באישיות מטפלת שהוכשרה ספציפית לטיפול זוגי. כמו כן כדאי לדעת שפרט לפסיכולוג ניתן לפנות גם אל מטפל זוגי שעבר הכשרה מתאימה ומגיע מתחום פסיכיאטריה, ייעוץ חינוכי או עבודה סוציאלית.

הדרכות הורים זה לא בושה
לאחר לידת ילד נדרשים ההורים לצלול לתפקיד חדש, קשה ומאתגר שלא למדו אותו מעולם. הדרכות הורים יכולות לעזור בכך, ולסייע לצלוח בשלום את הדרך הארוכה בכל אחד משלבי גידול הילדים בהווה או בעתיד. כיום יותר מתמיד הופכות ההדרכות למקובלות, וניתן לומר שרובנו מבינים את הצורך בהן. אם בעבר נתפסו הדרכות הורים למיניהן כסוג של בושה, או כהודאה בכך שאיננו הורים מוצלחים מספיק, כיום הורים רבים מבינים שזו לא בושה לבקש עזרה, ושארגז כלים מוצלח הוא חשוב ושימושי גם עבור הורים טובים ומנוסים.

טיפול משפחתי ויחסים בין הורים לילדים
יחסים בין הורים לילדים יכולים להיות מורכבים לעיתים, וישנם מקרים שבהם המערכת הסבוכה יוצרת רגשות שליליים כמו כעס, מתח, עצב, תסכול וייאוש. כאשר מגיעים למצב שבו החיכוכים נעשים משמעותיים ובלתי פוסקים, או כאשר רוצים למנוע זאת מראש או לעצור הידרדרות, אפשר להגיע אל טיפול משפחתי ולנסות להתמודד עם הבעיות בעזרתו של איש מקצוע.

התאמת פסיכולוגים והפחתת חשש ראשוני
ללכת אל פגישה ראשונה אצל פסיכולוג זה לא דבר של מה בכך, טבעי שיתלוו לכך חששות, הן מפני הלא נודע והן מעצם תחילתו של תהליך. אחת האפשרויות העומדות בפני מי שמחפש פסיכולוג היא לפנות אל גורם מקצועי שיעזור לו בבחירת המטפל. עזרה בחיפוש וביצוע של התאמת פסיכולוגים יכולה לעזור למצוא את השידוך המושלם של מטפל למטופל, אך מעבר לתוצאה הזו יש לה גם כוח בהפגת החשש הראשוני והפחד מצעידת הצעד הראשון.

טיפול זוגי לבד- יש דבר כזה?
טיפול זוגי כשמו כן הוא, נועד לטפל במערכת היחסים הזוגית, אם בעת משבר ואם כדי למנוע אותו מבעוד מועד. בדרך כלל אל הטיפול הזוגי מגיעים שני בני הזוג, והם יושבים יחד ומנהלים דיאלוג ושיח פתוח בנוכחות המטפל. אולם, קורה לעיתים שרק אחד מבני הזוג מוכן לעשות מעשה וללכת לגורם מקצועי, ואילו הצד השני מסרב להגיע. מה עושים במקרה כזה? האם על שני הצדדים לוותר על טיפול זוגי?

הצעד הראשון אל טיפול זוגי
28/07/13 | נישואין
כדי לקבל עזרה צריך קודם להודות שזקוקים לה. את המשפט הזה ודאי גם אתם כבר שמעתם בהזדמנות כזו או אחרת במהלך חייכם. בהקשר הזוגי, קל לזהות את העובדה שזקוקים לשינוי, אך לא תמיד פשוט להודות בעובדה שאתם נדרשים לבעל מקצוע שיעניק לכם טיפול זוגי. אז מדוע אנו נרתעים מחדר הטיפולים, ומהם הצעדים הראשונים בדרך לשם?

איך לגרום להצלחת ייעוץ זוגי
ייעוץ זוגי הוא תהליך שעוזר לשפר או לתקן מערכת יחסים זוגית. המטרות יכולות להיות מגוונות, החל מייעוץ לפני חתונה שנועד לעזור לבני הזוג לצלוח את השינוי במערכת היחסים, דרך ייעוץ לאחר שהילדים עזבו את הקן שמטרתו לעזור לבני הזוג למצוא איזון חדש ביחסים, ועד ייעוץ לפני גירושין שנועד למנוע את הפרידה. במקרים רבים המטרות מושגות ובני הזוג מרגישים שהטיפול עזר להם, אך לעיתים גם אחרי הייעוץ הבעיות מציפות את מערכת היחסים. הנה כמה נקודות שיכולות לעזור לייעוץ לנחול הצלחה:
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI