דף הבית אינטרנט והחיים ברשת מסחר אלקטרוני שרת ייעודי - שרת היעד שלך
שרת ייעודי - שרת היעד שלך
מוטי אלוני 23/11/12 |  צפיות: 3468

שרת ייעודי - שרת היעד שלך

אוטוסטראדת המידע המקוונת לא עוצרת ולא פוסקת ולו לשנייה אחת בודדה. מיליוני בייטים מתווספים, מדי רגע, לשרתים ולחוות שרתים ברחבי העולם, עד כי נדמה כי עוד מעט קט ולא יישאר עוד מידע סודי, דיסקרטי או אישי למין האנושי.

בנוסף לשרתים השיתופיים, הקיימים בכל ארגון, עסק או מוסד, או לשרתים האישיים של המשתמש האחד, הקטן והפרטי, ישנם כאלו הזקוקים לסוגים שונים של שרתים ייעודיים למטרותיהם ולצרכיהם, ואלו  יכולים להיות עבור גיימרים, אמני משחקים רבי משתתפים או כאלו העוסקים במלאכת המצאת המשחקים וזקוקים לסוג של הגנה מפני מתחרים, ועם זאת גם אפשרות ריאלית לשתף אחרים ולשלב אותם בפרוצדורות השונות ובמשחק עצמו, תוך כדי עמידה בסטנדרטים גבוהים של מהירות, של תגובה ושל שיתופיות. שרת יעודי, כאשר הוא משתלב בחוות שרתים איכותית ומקצועית, מספק גם את כל הסיוע הלוגיסטי והטכני הדרוש לשם פעילות שוטפת וזורמת, ובעולם האינטרנט והווב 2.0, אין דברים חשובים מכך עבור גולשים ועבור בעלי אתרים.

מהו, למעשה, שרת יעודי או שרת פרטי ומדוע הוא נבדל מכל סוג שרת אחר הקיים בעולם הדיגיטאלי והטכנולוגי? שרת, הנקרא גם server, אמור להכיל את האתר של הלקוח או את כל המידע בו הוא השתמש, משתמש וככל הנראה ישתמש בעתיד. כל האינטרנט המודרני מבוסס על שרתים, כאשר בימינו ישנם גם שרתים וירטואליים, שאינם נמצאים, פיזית, במקום מוגדר, ויכולים להיות חלק מחוות שרתים עצומות מימדים ובלתי נגישות, והם נקראים שרתי ענן. שרת ייעודי מתאים ללקוחות בעלי צרכים קבועים וידועים, ולשימוש ידוע וקבוע ארוך טווח, כמו דוגמת שרתי המשחקים אותם הזכרנו לעיל. באופציה של שרת ייעודי, השרת, וכל המידע עליו, נמצאים בפיקוח מלא של הלקוח, והוא יכול לנטר אותו ולעשות בו כרצונו.

אפשר לומר כי שרת ייעודי כמוהו ככספת לשמירת חפצים ומסמכים בבנק יוקרתי. המקום מושכר ללקוח ובזמן זה הלקוח משלם עבור הזכות להשתמש בו כאוות נפשו וחפצו, בדיוק כמו כל אלמנט שכירות או ליסינג אחר אותו אנו מכירים מצדדים אחרים בחיינו. שימוש בסוג זה של שרתים יעודיים להשכרה יכול להיות יעיל גם עבור פעילות פנים של ארגון או חברה גדולה, המעוניינים בהשארת מידע בתוך מספר יודעי ח"ן בלבד וזקוקים ליציבות גבוהה, למהירות בלתי תלויה באספקת נתונים ומידע ולביצועים אופטימאליים לאורך זמן, ללא תלות במהירויות של ספקים ושל שרתים חיצוניים.

לפני ששוכרים שרת ייעודי יש לבדוק באיזו מערכת הפעלה הוא תומך, מערכת סגורה כמו חלונות של מיקרוסופט או מערכת פתוחה כמו לינוקס, ולדרוש מהמשכיר לספק לכם את השרת המתאים לכם מבחינה זו, מכיוון שהתוכנות הנתמכות בידי כל אחת מהמערכות הללו יכולות להשפיע על עבודתכם ועל יעילותה. כמובן שלכל אחת יתרונות משלה. כדאי גם לבדוק היכן מאוחסן השרת שכן אם מטרתו לשרת קהל לקוחות במדינה מסוימת מומלץ שיהיה ממוקם באותה מדינה אם כי ישנן חוות שרתים בחו"ל כיום המספקות ניתוב מעולה לארץ ויכולות לספק חיבור איכותי יותר לרשת העולמית אם מטרתכם להגיע ללקוחות ומשתמשים בכל רחבי העולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מוטי אלוני


 


מאמרים נוספים מאת מוטי אלוני
 
שרת ייעודי - שרת היעד שלך
אוטוסטראדת המידע המקוונת לא עוצרת ולא פוסקת ולו לשנייה אחת בודדה. מיליוני בייטים מתווספים, מדי רגע, לשרתים ולחוות שרתים ברחבי העולם, עד כי נדמה כי עוד מעט קט ולא יישאר עוד מידע סודי, דיסקרטי או אישי למין האנושי.

בנוסף לשרתים השיתופיים, הקיימים בכל ארגון, עסק או מוסד, או לשרתים האישיים של המשתמש האחד, הקטן והפרטי, ישנם כאלו הזקוקים לסוגים שונים של שרתים ייעודיים למטרותיהם ולצרכיהם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI