דף הבית פיננסים וכספים כלכלת משק בית חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות
חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות
אבי 03/12/12 |  צפיות: 3639

סיפר לי ידיד משפחה שבילדותו הם היו ענים ביותר, אך לא הרגישו כך, משום שלאף אחד בסביבתם לא היה יותר מאשר להם. לכן, הם לא דרשו, לא ביקשו, לא קנו והסתפקו במה שיש להם. היום, אנחנו מוקפים בשפע רב של מוצרים, וכל פעם שאנחנו יוצאים לקניות אנחנו עומדים בפני הצורך לבחור בין המוצרים השונים, והבחירה היא תמיד קשה, כי על כל מוצר שקנינו וויתרנו על רבים אחרים שנשארו על המדף בחנות. לכן, מי שמתקשה לעמוד בפיתוי יכול ללמוד היום כיצד לנהל את תקציבו תוך אחריות וגילוי של צרכנות נבונה.

ניהול תקציב משפחתי – אבן דרך ראשונה

ניהול תקציב משפחתי פירושו שליטה על ההוצאות תוך מעקב אחריהן, אם לא באופן יום יומי הרי שאחת לשבוע לכל היותר. חשוב ביותר להתאים את ההוצאות להכנסות. מצב בו ההוצאות גדולות מההכנסות הוא מצב מסוכן ומחייב מיידית חיסכון בהוצאות. כאשר ההוצאות גדולות מההכנסות אין אפשרות לחסוך וליצור מצב של ביטחון כלכלי לו יש משמעות של שקט נפשי. הוצאות גדולות מידי מביאות למצב של גירעון עליו משלמים ריבית מצד אחד, ואין אפשרות לכסות אותו ולצאת ממנו מצד שני. ניהול תקציב משפחתי ומעקב אחר ההוצאות אפשריים היום בקלות רבה בעזרת מספר מחשבונים אינטרנטיים ומימשקים אותם אפשר להוריד בחינם למחשב האישי, או אפילו בעזרת טבלת אקסל פשוטה שבונים לבד. כל אלה הם כלי עזר משמעותיים לשם ניהול תקציב משפחתי.

צרכנות נבונה – אבן דרך שנייה

משפחה אשר מגלה כי הוצאותיה גבוהות מן ההכנסות חייבת שינוי הרגלי הצריכה וכניסה למשטר של צרכנות נבונה. כאשר עושים זאת חייבים לשלב בתהליך את כל בני המשפחה, כולל הילדים, כי גם הם מהווים כוח קנייה לא קטן ולא פשוט. ויש לזה גם ערך מוסף לטווח ארוך, חינוך הילדים לצרכנות נבונה ישמור שגם הם יידעו לנהל את ענייניהם הכספיים היום (דמי כיס), ובעתיד לכשיתבגרו וינהלו את משק הבית שלהם.

חיסכון בהוצאות – אבן דרך שלישית

למרות שעל פניו נראה כי קשה לחסוך בהוצאות ולהיות צרכנים נבונים, הרי שבפועל מי שמסגל לעצמו את הרגלי הקנייה האחרים, מגלה שהשד אינו נורא כלל, להיפך. נכון, קל מאוד להיכנס לסופר הקרוב, להושיט יד אל המוצרים ולהכניס אותם לעגלת הקניות, בלי לבדוק את עלותו של כל מוצר. יחד עם זאת, כמה פעמים קניתם מוצרים עליהם התחרטתם לאחר הקנייה ונשארתם "תקועים" איתם. כמה פעמים זרקתם מוצרים מקולקלים, כי לא השתמשתם בהם? קנייה מתוך צרכנות נבונה תמנע את כל אלה, ותביא אתכם אל חיסכון בהוצאות.

הרגלי קנייה חדשים

יש מספר כלים בסיסיים, מעבר לניהול התקציבי שיש בהם אפשרות של חיסכון בהוצאות, נמנה כאן אחדים מהם:

× ללכת לקניות עם רשימה מוכנה, לאחר שבדקתם בארונות את המצאי, ולהיצמד אל מה שכתוב ברשימה.

× לא ללכת לקניות כאשר רעבים – אז קונים דברים מיותרים.

× לאמץ סופר זול יותר, ולא את היקרים ממרכז העיר.

× לקנות חומרי ניקוי במחסנים זולים.

× לקנות ביגוד והנעלה בסוף עונה.

× לקנות מכשירי חשמל חסכניים באנרגיה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI