דף הבית פיננסים וכספים כלכלת משק בית חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות
חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות
אבי 06/12/12 |  צפיות: 3697

לנהל את התקציב המשפחתי שלכם זה אחד מהדברים החשובים ביותר שאתם צריכים ללמוד, כי רק ניהול תקציב משפחתי שמתבצע בצורה נכונה יכול להוביל לרווחה כלכלית. לא אחת קורה כי משפחות שכלל לא נתנו את הדעת במשך שנים לגבי הנושא של ניהול תקציב משפחתי, מוצאות את עצמן בקושי כלכלי ברמה כזו או אחרת, ובעיקר, לעיתים חברי משפחות כאלה כלל לא מבינים איך הם הגיעו למצב שכזה. אם אתם מרגישים שהאופן שבו אתם מנהלים את התקציב המשפחתי שלכם אינו מספיק יעיל ואינו מניח את הדעת, הגיע הזמן שתתחילו להשקיע בכך, כי אתם יכולים לנהל את התקציב שלכם בצורה הרבה יותר טובה ויעילה.

מה צריך לעשות

ללמוד ניהול תקציב משפחתי זה לא עניין של מה בכך, ואי אפשר ללמוד את זה ביום אחד, מה שאומר שאם אתם רוצים לעשות את זה כדאי שתתחילו כבר עכשיו. הרבה משפחות טועות ומנסות לקפוץ ישר לשלב של חיסכון בהוצאות, אך השאלה הנשאלת היא כיצד אפשר לעשות חיסכון בהוצאות אם לא יודעים באמת מהן אותן ההוצאות? המון אנשים ומשפחות שלמות לא יודעים בכלל להגיד על מה הם מוציאים את הכסף שלהם מידי חודש, וזה ברור מדוע, כיוון שאם לא מתנהל מעקב ולא מנהלים רשימה של הוצאות, אי אפשר לדעת על מה מוציאים את הכסף. רק אחרי שתעשו רשימה של כל ההוצאות שלכם על פני חודש שלכם, תוכלו לפנות לשלב הבא, וזה יהיה השלב של חיסכון בהוצאות. כדי שתוכלו להתמודד טוב יותר עם הנושא של התקציב המשפחתי אתם יכולים גם להירשם לכל מיני קורסים בנושא וגם ללמוד באופן עצמאי, כי יש בימינו הרבה מאוד חומר בנושא שיכול לעזור לכם להבין מהם הצעדים שחשוב שכל משפחה תעשה.

חשוב לערב את כולם

הרבה פעמים קורה בכל מיני משפחות שההורים סבורים כי כל האחריות על ההוצאות של הבית היא רק עליהם, כיון שהם אלה שמממנים את העניין. האמת היא שלא כך הדברים, והאמת היא שגם הילדים שלכם צריכים לקחת חלק בניהול הדברים. ככל שהילדים שלכם ילמדו בגיל יותר צעיר כיצד לנהל את ההוצאות שלהם, הם ילמדו מהר יותר מהי צרכנות נבונה, וככה הם יוכלו לשלוט יותר בהוצאות בעתיד. צרכנות נבונה הוא משהו שצריך ללמוד אותו, וחשוב מאוד לעשות את זה, כי העולם שבו אנו חיים מספק הרבה מאוד פיתויים. מאוד קל לצאת מהבית עם סכום כסף מסוים ולבזבז אותו על כל מה שאנחנו רואים, כי העולם שלנו מציע הרבה מאוד דברים לקנות. השאלה שכל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו, היא האם אנחנו באמת צריכים את מה שאנחנו עומדים לקנות, או שאנחנו רק רוצים אותו? צרכנות נבונה זה לא באמת אומר לקנות רק את מה שאנחנו זקוקים לו, אבל זה כן אומר לעשות השוואות לפני שאנחנו רוכשים, וזה בפירוש אומר שאנחנו צריכים להיות מודעים למה שאנחנו עושים עם הכסף שלנו. אתם לא צריכים לחכות למשבר הכלכלי המשפחתי הבא שלכם, כי אתם יכולים להתחיל להכין את המשפחה שלכם כבר עכשיו וללמד אותה כיצד להימנע מכזה מצב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI