דף הבית מחשבים וטכנולוגיה CRM CRM לעסקים קטנים
CRM לעסקים קטנים
ג'ט קופי 09/01/13 |  צפיות: 3299
כמעט כל החברות היום מתקינות מערכת CRM מתוך מגוון של סיבות וצרכים. המערכת הופכת את החיים לקלים וטובים יותר גם עבור הלקוח וגם עבור החברה. עסק אשר מתקין את המערכת ייהנה מקשר טוב יותר עם הלקוח שבע הרצון.


שמעתי שהמערכת משמשת בעיקר חברות גדולות. למה שארכוש אותה?CRM נמצאת בשימוש כבר זמן רב, במיוחד אצל חברות גדולות. בעבר, התקנה של מערכת CRM הייתה יקרה מידי, חברות ועסקים קטנים פשוט לא יכלו להרשות אותה לעצמם. אך עם גדילתה של מערכתCRM והתרחבותו של שוק המשווקים, גם חברות קטנות יכולות ליהנות מיתרונותיה של מערכת זו.


אילו סוגי תוכנות קיימים בשוק? היום יש כמה משווקים המציעים פתרונות CRMשונים ומגוונים. ישנם פתרונות המבוססים על הרשת, פתרונות המבוססות על תוכנות קוד פתוח ותוכנות המיועדות להתקנה על המחשבים במשרד.


שמעתי על מערכת CRM המבוססת על קוד פתוח. במה מדובר? היום ישנם סוגים רבים של מערכות המבוססת על קוד פתוח. היתרונות שמערכת כזו מציעה היא שמפתחי התוכנה של הלקוח עצמו יכולים להמשיך את הטיפול במערכת (הקוד הפתוח מאפשר לכל אחד לעבוד עליו). במידה והעסק יתפתח ויגדל, הם יוכלו להתאים את הדרישות החדשות לתוכנה.


יתרון נוסף שהקוד הפתוח מציע הוא עלות נמוכה יותר ביחס לתוכנותCRM אחרות - מאחר ואין צורך בשעות ארוכות של פיתוח והנדסת תוכנה.


אוקי, הבנתי את היתרונות של המערכת. מה החסרונות שלה? רוב תוכנות ה-CRM, גם אלו המבוססות על קוד פתוח לא מוצעות חינם. צריך לרכוש רישיון מלא לשימוש בתוכנה כדי ליהנות ממנה ולהוסיף אופציות חדשות. כמו כן, נדרשת תקופת הסתגלות מסוימת מצד העובדים.

איך אני יכול לדעת כמה זמן תארך תקופת ההסתגלות של העובדים שלי אל מערכת CRM? ההסתגלות לתוכנה תלויה במהירות קליטתם של העובדים, במידת המוכנות הנפשית שלהם לשינוי, במוטיבציה וכמובן באיכות ההכשרה שניתנת.

 

קובי כהן

מנהל מערך שיווק וניהול קמפיינים בניו מדיה.

פתרונות מחשוב מתקדמים |

CRM לעסקים קטנים |

פתרונות הדפסה משולבים |

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ג'ט קופי


 


מאמרים נוספים מאת ג'ט קופי
 
CRM לעסקים קטנים
09/01/13 | CRM
אני בעלים של עסק קטן. האם המערכת תתאים לי?? CRM אידיייאלית לחברות קטנות מכיוון שהיא משלבת בין הנהלת חשבונות, ניהול הזמנות של לקוחות, מעקב אחרי תשלומים שהתקבלו ותשלומים שלא התקבלו, משאבי אנוש, משכורות, חוזים ועוד עניינים רבים אחרים. מדובר בתוכנה אחת שמעניקה פתרונות לכמה צרכים תחת קורת גג אחת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI