דף הבית חוק ומשפט כללי לימודי עריכת דין - הדרך למקצוע
לימודי עריכת דין - הדרך למקצוע
דני 13/01/13 |  צפיות: 2822

אחד המקצועות הנהנים מיוקרה מקצועית רבה, מהאפשרות לספק לעוסקים בו עניין ולא פחות חשוב – פרנסה טובה, הינו מקצוע עריכת הדין. בניגוד לעבר, בשנים האחרונות ניתן לרכוש את מקצוע עריכת הדין לא רק באוניברסיטאות כי אם גם במכללות פרטיות, מתוקצבות ולא מתוקצבות כאחד. משמעות הדבר היא כפולה: מצד אחד לימודי עריכת דין אינה נחלתם של מעטים בלבד, שממוצע ציוני הבגרות והפסיכומטרי שלהם שואף למושלם. מצד שני, כמות גדולה יותר של עורכי דין מתחרים על ליבו וכיסו של הצרכן, ומורגשת פגיעה בשכרם של עורכי דין מתחילם ובקרב מתמחים.

מכללות ואוניברסיטאות

מקצוע עריכת הדין נחשב לאחד מהמקצועות המבוקשים ביותר, ולכן אין פלא שהפקולטות למשפטים נחשבות לגדולות ביותר באקדמיה. על מנת לזכות ברישיון המיוחל לעריכת דין בישראל, יש לעמוד בהצלחה בלימודי משפטים באחת האוניברסיטאות או המכללות המציעות לימודי משפטים מוכרים, לעמוד בהצלחה במבחני הלשכה, וכן לעבור התמחות של כשנה במשרד לעריכת דין.

תוכנית הלימודים של לימודי משפטים דומה למדי במרבית מוסדות הלימוד, וכוללת קורסי חובה וקורסי בחירה. במהלך השנה הראשונה נלמדים בעיקר לימודי חובה שכוללים קורסי מבוא, שההצלחה בהם מהווה תנאי הכרחי להמשך הלימודים. בשנים האחרונות גוברת הנטייה לאפשר לסטודנטים חופש רב יותר בבחירת קורסי הבחירה, ומי שדרכו המקצועית ברורה לו בשלב מוקדם, יוכל להתאים חלק ניכר מהקורסים הנלמדים לתחום המשפטי בו הוא מתכנן לעסוק בעתיד.

התמחות בעריכת דין

שלב הכרחי בחייו של כל עורך דין מן המניין הוא ההתמחות. למרות שניתן להתחיל בהתמחות לאחר סיום התואר, רבים מקרב הסטודנטים למשפטים מעדיפים לחפש משרד מתאים להתמחות כבר בסוף שנה א'. אי אפשר לזלזל במשמעות הגדולה של ההתמחות עבור המתמחה. מתמחים רבים, בייחוד במשרדים הגדולים, הצליחו להשתלב כעובדים מן המניין באותו משרד בו הם התמחו. לצורך כך היה עליהם, כמובן, להוכיח את עצמם, לעבוד קשה ולהסתפק במשכורת נמוכה יחסית, תוך כדי ההתמחות, אבל המאמץ בהחלט כדאי.

גם להתמחות במשרד קטן, שהסיכויים להשתלב בו בהמשך נמוכים למדי, יתרונות משלה. משרד קטן מאפשר למתמחה העמקה רבה בתחום משפטי ספציפי, לצד עבודה נינוחה יותר לעומת ההתמחות במשרדים הגדולים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דני


 


מאמרים נוספים מאת דני
 
לימודי עריכת דין - הדרך למקצוע
13/01/13 | כללי
עריכת דין - אחד המקצועות הנהנים מיוקרה מקצועית, מספקים לעוסקים בו עניין ולא פחות חשוב – פרנסה טובה. מה הוא המסלול עד להשתלבות בתחום זה במאמר הבא.

טרייד אין לרכב
04/01/13 | רכב
הרכב עומד לו בחנייה שלכם, ואתם חייבים להודות: הוא כבר ממש לא נוסע כמו פעם. זה ממש לא מקרי: רכב הוא לא יין. הוא מתיישן ונשחק עם ככל שהזמן עובר, וככל שמד הקילומטראז' עולה. רבים אשר מעוניינים להחליף רכב נתקלים באפשרות של טרייד אין לרכב. מה המשמעות של עסקה זו? ומהם יתרונותיה וחסרונותיה? בהמשך המאמר אנו נתייחס לכך.

כל מה שצריך לדעת על רכישת רכב מאדם פרטי
18/11/12 | רכב
רכישת רכב מבעלות פרטית מצריכה בדיקות קפדניות אשר יבטיחו לרוכש כי מדובר ברכב במצב תקין. רכישת רכב משומש יכולה להיות עסקה משתלמת ביותר מבחינת השקעה כספית, אך חשוב לוודא את הנקודות החשובות שיפורטו במאמר זה.

כל מה שצריך לדעת על מכירת רכב לאדם פרטי
18/11/12 | רכב
מכירת רכב יכולה להיות תהליך ארוך ומייגע או תהליך קצר וממוקד. הדבר תלוי בסוג הרכב אותו אתם מעוניינים למכור, במצבו, במחיר אותו אתם דורשים עליו וכמובן באמצעים בהם אתם משתמשים על מנת לפרסמו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI