דף הבית בידור ופנאי שירה איך בוחרים אולפן הקלטות?
איך בוחרים אולפן הקלטות?
מאור קור 10/03/13 |  צפיות: 14024

כמו בכל דבר שרובנו לא בקיאים בו, גם באולפן הקלטות יש פרמטרים רבים אשר עשויים להשפיע על הבחירה. אדם שהולך להקליט דיסק, שיר, ג'ינגל וכל דבר אחר באולפן ההקלטות, מצפה לטכנאי הקלטה מנוסה, לציוד חדיש ומתוחכם, ובסופו של דבר לתוצאות ברמה גבוהה. אז מהם באמת המרכיבים שיש לקחת בחשבון בבדיקת אולפן ההקלטות איתו נעבוד? הכל בכתבה הבאה.

ניסיון הצוות והציוד איתו הוא עובד

בראש ובראשונה, כשאתם צועדים לתוך אולפן הקלטות, חשוב לכם לדעת מי הולך לעבור איתכם את תהליך ההקלטה, האם הוא מקצועי ומנוסה וייתן לכם מענה לצרכים שאתם מחפשים? האם הוא עבר קורס סאונד כזה או אחר? ובכלל האם ציוד ההקלטה שהוא עובד איתו מספיק איכותי, על מנת להוציא תוצר מוגמר ברמה גבוהה? כיצד יודעים מהי רמתו של המפיק המוזיקלי?

פשוט בודקים האם טביעת האצבע שלו ניכרת בהקלטה, או שהמוצר נשמע ומרגיש פשוט מדיי. לכן, הקשיבו לעבודות קודמות שלו וקבלו רשמים והמלצות עליו ועל הציוד שלו.

האווירה הכללית באולפן

אחד הדברים החשובים שמשפיעים על איכות ההקלטה, היא הכימיה והחיבור ביניכם לבין המפיק. עליכם לבדוק האם בעל המקצוע שעומד מולכם מבין מה אתם רוצים ממנו ומסוגל לבצע את המשימה, ולא מושך בכוח לכיוון שנוח לו. מה שהכי חשוב בסופו של דבר הוא שאתם תהיו מרוצים מהתוצאה, והכי נעים לעבוד בסביבה תומכת ומקצועית.

מה עם כל נושא השמיעה והקולות בחדרי ההקלטה השונים? אקוסטיקה היא דבר חשוב מאוד כאשר רוצים ליצור הקלטה מושלמת. כיום הטכנולוגיה מאפשרת לשפר כל בעיה בסאונד, אבל עדיף להקליט מראש בתנאים מקסימאליים, בנוסף הדבר מעיד על מקצועיות האולפן.

ובסופו של דבר מגיעים לשאלה המרכזית: כמה עולה לי להפיק את היצירה המוזיקאלית שאני מעוניין בה?

מפיקים ובעלי אולפן הקלטות יכולים להיות כאלה שמסתמכים על ידע וניסיון אישיים. אך אדם לא מלומד ומוסמך לא יכול לגבות מחיר גבוה ללא קבלות וערובות להצלחה. אל תתפתו למחיר הנמוך שעשוי להעיד על איכות ירודה, אך גם לא כל מי שגובה מחיר גבוה מצדיק את המחיר ברמת הקלטה איכותית.

קורס סאונד בjust music


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מאור קור


 


מאמרים נוספים מאת מאור קור
 
איך בוחרים אולפן הקלטות?
10/03/13 | שירה
כשרוצים להקליט שיר - לאלבום אישי, לאירוע מסויים ובעצם לכל מטרה, צריך לבדוק טוב-טוב עם מי אנו עובדים, על מנת שההקלטה תהיה באיכות הגבוהה ביותר. איך בודקים זאת? מה חשוב לדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI