דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גרפי פורטפוליו – למה צריך תיק עבודות
פורטפוליו – למה צריך תיק עבודות
Sshlomi228 14/03/13 |  צפיות: 12851

 

פורטפוליו

פורטפוליו הוא בעצם תיק עבודות. תיק זה אוסף את כל העבודות והמטלות של המייצג. תיק עבודות או פורטפוליו יהיה שימושי כמעט בכל מקום אליו אנחנו נגשים למבחן או קבלת ביקורת כגון ראיון עבודה, מבחני קבלה למוסד לימודים, כנסים וכדומה. תיק העבודות מראה את היכולת שלנו, הטכניקה והיצירתית שלנו בנוסף, הפורטפוליו מראה את התהליך שעבר בין המטלות והמשימות השונות. בעבר לכל אדם היה פורטפוליו אזשר מיועד ספציפית למקצוע שלו אך כיום ניתן לראותאנשים העוסקים בהמון תחומים אשר בדרך כלל מחזיקים כמה תיקי עבודות אשר אותם הם מציגים לפי תחום העבודה או הכנס אליו הם ניגשים.

בשנים אלו כל נושא תיק העבודות והפורטפוליו תופס תאוצה רבה ויותר ויותר אנשים משתמשים בו על מנת להציג עצמם. כיום הפורטפוליו משמש מגוון רחב יותר של אנשים כמו מתכנתים, מהנדסים, תלמידים, ציירים, אדריכלים ועוד המון אנשי מקצוע. בשנים האחרונות תיק העבודות עבר שינויים מתיק מסורתי שמבחינה ויזואלית הוא כמו ספר למרכיב שאי אפשר בלעדיו כיום ניתן לראות תיקי עבודות בצורות של DVD, סרטוני וידאו, אתרי אינטרנט on line, תבניות שונות ועוד.

המושג פורטפוליו בפרט עבר שינוי וניתן לראות את המושג במקומות שונים גם כפורטפוליו של פרויקטים. המשמעות היא כמעט זהה. פורטפוליו של פרויקטים הוא אוסף ומכלול של פרויקטים ותוכניות המקובצים יחדיו על מנת לעזור ולסייע לניהול יעיל של עבודה וזאת כדי לעמוד ביעדים העסקיים. תהליך הפורטפוליו של פרויקטים יתרכז בזיהוי, תעדוף, אישור וניהול בקרת הפרויקט. ניהול הפורטפוליו גם מוודא מעקב אחר פרויקטים לצורך הקצאת משאבים. חשוב לזכור ולהדגיש ניהול פורטפוליו הוא תהליך אסטרטגי באמצעותו הארגון מוודא את התאמת הפעילויות הפרויקטליות ליעדים הארגוניים.

חשיבותו של הפורטפוליו היא גדולה מאד. ככה אותו מיצג מציג עצמו ומראה בעצם "מה הוא שווה". הפורטפוליו נותן לנו סוג של אסמכתא לעבודתנו ולנסיון שלנו. תיק העבודות יראה את התהליך שאותו מייצג עבר באילו דילמות הוא נתקל ומה רמת היצירתיות שלו. פורטפוליו הוא כלי שבעזרתו המועמד משווק ומציג עצמו.

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Sshlomi228


 


מאמרים נוספים מאת Sshlomi228
 
פורטפוליו – למה צריך תיק עבודות
בשנים אלו כל נושא תיק העבודות והפורטפוליו תופס תאוצה רבה ויותר ויותר אנשים משתמשים בו על מנת להציג עצמם. כיום הפורטפוליו משמש מגוון רחב יותר של אנשים כמו מתכנתים, מהנדסים, תלמידים, ציירים, אדריכלים ועוד המון אנשי מקצוע.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI