דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר תקן המים הישראלי (ת"י 1505)
תקן המים הישראלי (ת"י 1505)
יוסי בוזגלו 24/03/13 |  צפיות: 3703

אנו שומעים רבות על תקנים ועל מכון התקנים, ובין היתר, בתחום המים, מי שתייה וטיהור מים- על תקן המים הישראלי הנוגע בנושא טיהור המים שאנו צורכים לשתייה. מהו אותו תקן חשוב ומשמעותי לבריאותנו? (אותו תקן החל גם על מכשירי תמי 4 טאץ' / תמי 4 touch, כפי שניתן להתרשם על פי סרט תמי 4 טאץ')

מהו ת"י 1505?

ת"י (תקן ישראלי) 1505- "מערכות לטיפול במי שתייה לשימוש ביתי: סינון וטיהור" הינו התקן המפרט את הדרישות הקשורות במערכות טיהור המים כמו גם בשיטות הבדיקה לצורך אבטחת איכותם. מדובר בתקן שהוא רשמי, כך של פי החוק הישראלי חובה לייצר, לייבא ולשווק מערכות המותאמות לתקן הזה בלבד, כך שייצור, ייבוא ושיווק של מערכות שאינן עומדות בתקן ואינן נושאות את אישור מכון התקנים אסורה.

מה התקן בודק למעשה?

התקן בודק את היעילות של המערכת בסינון ובטיהור המים, את בטיחות המוצר מבחינה חשמלית ומבחינות אחרות, את התפקוד ההידראולי של המערכת, את השפעת המוצר על איכות מי השתייה וטיבם- למשל את קיומן של מתכות כבדות במים, חומרים רעילים שונים, את טעמם של המים, ריחם ואת את המראה של המים ועוד.

אלו מערכות מכוסות על ידי התקן?

התקן בא למעשה לבדוק: * מערכות דירתיות המחוברות אל מבוא הצנרת אל הדירה או הבית, כאשר המערכות הללו מחוברות בדרך כלל בסמוך לשעון המים הדירתי. מטרתן לספק מים איכותיים ומסוננים עבור כל נקודות המים בדירה . * מערכות סינון מים המחוברות בנקודות מים ספציפיות בדירה. * מערכות סינון מים שאינן מתחברות אל צנרת אספקת המים אלא עומדות בפני עצמן, כגון: קנקני מים המכילים פילטר סינון מים ועוד.

אלו מסננים נבדקים על ידי התקן ?

דוגמאות למסננים הקיימים כיום בתחום טיהור המים והמכוסים על ידי התקן הנן: * מסננים מכניים – מסננים המאפשרים מעברי מים ומסננים החוצה חלקיקים מעל גודל מסוים כאשר החורים שבהם קטנים מדי למעבר אותם חלקיקים כך שהמסנן אינו עביר לחומרים אלו (מסננים הקיימים בין היתר גם במכשירי תמי 4 touch ). מסננים כאלו לא יקטינו כמות אבנית כמו גם תכולת מתכות כבדות ותרכובות אורגניות רבות קטנות מסה, למשל. * מסנן פחם פעיל – כיום ניתן למצוא ברוב מערכות טיהור המים מסנן פחם פעיל, כולל במערכות תמי 4 טאץ' (מהן ניתן להתרשם גם ביו טיוב עם עליית סרט תמי 4 טאץ'). הפחם הפעיל מרחיק למעשה מן המים כלור ותרכובות אורגניות שונות , דבר התורם גם לשיפור הטעם והריח של המים. לעומת זאת, הוא אינו משנה את הרכב המינרלים במים, אך גם אינו מרחיק מתכות כבדות מן המים ואינו מרחיק אבנית ומשנה את קשיות המים. כמו כן, מסננים המכילים פחם פעיל אינם מטפלים בזיהומים חיידקיים וזיהומים אחרים. מסננים מסוג זה יש להחליף אחת לכמה זמן , בין היתר כיוון שהם עלולים להוות מצע לגידול חיידקים ברבות הזמן ובייחוד אם לא זרמו דרכם מים זמן ממושך. כמו כן, תדירות ההחלפה תיקבע גם על ידי כמות הפחם הפעיל שבתוך המסנן.

תמי 4 טאץ'- איכות בנגיעה אחת

עם מכשיר תמי 4 טאץ', ובו מסך LCS עם אייקונים ידידותיים ופשוטים להפעלה עבור כל המשפחה, קל יותר, נוח יותר ופשוט יותר להנות ממים איכותיים וטעימים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI