דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר שבוע ביומד ישראל 2013
שבוע ביומד ישראל 2013
רוני לבנון 09/06/13 |  צפיות: 2933

משלחת ובה נציגים של ארבעה "אשכולי" מדעי חיים ומכשור רפואי מגרמניה, הגיעה לישראל לקראת שבוע IATI-ביומד ישראל 2013, שייפתח ב-10 ביוני 2013 בתל אביב, כדי להדגים את החידושים האחרונים והפיתוחים של גופי המחקר, הפיתוח והייצור הגרמניים, בתחומי הטכנולוגיה הרפואית והביו-הנדסה. הנציגים, הכוללים חוקרים מתחומי מחקר ופיתוח מגוונים יקחו חלק בהרצאות המתוכננות לשלושת ימי הכנס ואף יציגו בביתן (44A), שישמש גם כנקודת מפגש עם עמיתיהם מישראל. ביקור המשלחת מאורגן במסגרת קמפיין בינלאומי תחת הכותרת "גרמניה - שותפה לטכנולוגיה רפואית" (Germany - Partner for Medical Technology), שבאחריות המשרד הממשלתי לחינוך ומחקר בגרמניה, שמטרתו להציג את חידושי הטכנולוגיה הרפואית ולקדם שיתופי פעולה בינלאומיים במחקר ופיתוח בין גרמניה ושותפים פוטנציאליים, דוגמת ישראל.

 

ארבע הרשתות ומרכזי המו"פ הגרמנים שיציגו וידגימו את התוצאות המדעיות שלהם הם מתחומי דימות תלת ממדי (3-D Imaging) ברפואה, טכנולוגיה ביו-ננו-רפואית (BioNanoMedTech), דימות מולקולרי  (Molecular Imaging Network–MOIN) ורפואת פלסמה (Plasma Medicine). אשכולות אלו מייצגים מחקרים קובעי מגמה בתחומים של טכניקות דימות, אבחוני מבחנה והנדסת תאים ורקמות.

 

"ישראל וגרמניה משלימות האחת את השניה בתחום מדעי החיים", אומר ד"ר גאורג שוטה

(Dr Georg Schütte), מזכיר המדינה, המשרד לחינוך ומחקר בממשלה הגרמנית הפדראלית (BMBF). "במהלך כנס 'ביומד ישראל', נציג באמצעות מרכזי המו"פ המתקדמים ביותר שלנו את היתרונות הגלומים - לשני הצדדים - בשיתוף פעולה איתם".

 

לדברי ד"ר שוטה, טכנולוגיה רפואית ומדעי חיים, שחופפים ומשיקים בתחומים לא מעטים לתחומי טכנולוגיית המידע וההנדסה, הופכים ליותר ויותר חשובים בחיי כולנו. עובדה זו נכונה גם לגבי גרמניה, אחת מהיצרניות המובילות והגדולות בעולם בייצור מכשור רפואי איכותי. תחום המכשור הרפואי והטכנולוגיות הרפואיות בגרמניה מחזיק כיום בכ-14.6 אחוז מהשוק העולמי, כשהוא ממוקם שני אחרי ארה"ב. מעבר לכך, בין 5-20 אחוזים (תלוי התחום) מהפרסומים המדעיים על טכנולוגיה רפואית מגיעים מגרמניה. המומחיות בתחום, ושיתוף הפעולה חוצה הסקטורים והאינטרדיסיפלינרי בגרמניה, מיצב את הטכנולוגיה הרפואית הגרמנית ברחבי העולם כאחד הגורמים הגלובליים המניעים חדשנות בתחום ושיתוף פעולה עם ישראל,  המשתייכת לרף העליון של השחקנים הגלובליים בתחום מדעי החיים, הוא מתבקש.

 

"כיום כשהתקדמות מדעית וטכנולוגית כבר אינה מוגבלת על ידי גבולות לאומיים, והיא חלק משיתוף פעולה בינלאומי, המשרד הממשלתי לחינוך ומחקר בגרמניה, יוזם פרוייקטי פיתוח ומחקר בין גרמניה ומדינות יעד שותפות, דוגמת ארה"ב וישראל. ביקור המשלחת הוא חלק מהמהלך הזה", אומר ד"ר שוטה.

 

המשרד מתכוון להציג את החידושים של גרמניה בתחום הטכנולוגיה הרפואית בנושאים קובעי מגמות ויוזמות של פרויקטי מחקר ופיתוח ושיתופי פעולה בינלאומיים, שנערכים בין גרמניה ומדינות שותפות דוגמת ישראל.

 

אשכול הטכנולוגיה הביו-ננו-רפואי -- מדענים מאוניברסיטאות ומחברות אשכול הטכנולוגיה והביו-ננו-רפואי - BioNanoMedTech - עורכים מחקר בתחום של טכניקות דימות וטיפולים חדשים, והכל בקנה מידה זעיר (ננו). ננו-טכנולוגיה יכולה לשמש ברפואה עבור כימוס תרופות (pharmaceuticals) בתוך כמוסות זעירות או לציפוי שתלים בחלקיקים זעירים (nanoparticles). באשר לאבחונים, בתחום זה מתמקדים המדענים בתיעוד ובניתוח של אנטומיית תאים בקנה מידה זעיר (nanoscale) וכן במערכות ממוזערות המשמשות לעריכת אבחונים במבחנה. תחום הננו-טכנולוגיה, בשילוב עם השימוש בתאי גזע בעלי יכולת התרבות, פותח הזדמנויות חדשות לחלוטין לרפואה מחדשת איברים (רגנרטיבית).

 

אשכול הדימות המולקולרי -- Molecular Imaging Network (MOIN) -- המדענים באשכול זה  מתמקדים בחלקיקים זעירים בטכניקות דימות. האשכול מפתח וחוקר תהליכים חדשים של דימות לאבחון (דיאגנוסטי) ודימות לטיפול (תרפויטי) המשמשים לאבחון ולטיפול בתהליכים סרטניים, דלקתיים ועצביים (נוירולוגיים). סמנים מולקולריים מאתרים בגוף רקמות פגועות ומנוונות, על ידי כך שהם נצמדים לתאים חריגים, ובכך חושפים אותם. במרכז המחקר הרפואי המקדמי (preclinical) של MOIN משתמשים ב"דימות מולקולרי" וסמנים מולקולריים כדי לבדוק "בגוף חי" (in-vivo) גישות טיפוליות (תרפויטיות) חדשות וחומרי תרופה (פרמצויטיים) חדשים, באופן שהוא הרבה יותר יעיל וידידותי לחיות. בשילוב עם אבחונים מולקולריים במבחנה, הדימות המולקולרי בגוף חי פותח אופקים חדשים בתחומים של מחקר ופיתוח ואבחון וטיפול.

 

אשכול דימות תלת ממדי ברפואה -- 3-D Imaging in Medicine -- אשכול זה, שפועל סביב המכון המרכזי לטכנולוגיה רפואית (ZiMT) באוניברסיטה ע"ש פרידריך אלכסנדר בארלנגן (FAU), מפתח תהליכים לשילוב מספר גדול של תמונות רפואיות נפרדות ליצירת תצוגה תלת ממדית ברזולוציה גבוהה. מערכת מיוחדת ל-CT חזה - טומוגרפיה ממוחשבת לצילום רנטגן של החזה בשלושה ממדים - לא רק משפרת את נוחות המטופל, היא גם מאפשרת לקבל תגובתיות גבוהה יותר באבחון מוקדם של סרטן חזה. טכניקות שונות לתיעוד תלת ממד כגון זמן מעבר (Time of flight) או תאורה מובנית (structured light), שבהם נהגו להשתמש קודם לכן בעיקר עבור משחקי מחשב או בהנדסת כלי רכב, משולבים כעת על מנת לקבל פיצוי על התנועה. טכניקה זו מאפשרת לערוך טיפולי קרינה ללא תלות בנשימה (מיתוג לפי מחזור הנשימה) של סרטן הריאות וכן, לקבל תמונות לא מעוותות של לב פועם בתלת ממד.

 

רפואת הפלסמה -- אשכול המחקר Plasma Medicine עורך מחקר בסיסי של תכונות נוגדות חיידקים ותכונות לליטוש משטחים בעזרת פלסמה בטמפרטורה נמוכה ואפשרויות היישום לכך ברפואה. בעתיד, אפשר יהיה להשתמש בפלסמה לא תרמית לצורך הכנת שתלים ולטיפול בפציעות בתחום רפואת השיניים ומחלות עור. אשכול המחקר עשה כבר צעד חשוב בפיתוח של kINPen MED, שנמצא בתהליך לאישור שימוש דרמטולוגי (ריפוי של העור) בטיפולים במחלות עור זיהומיות.

 

לדברי ד"ר שוטה, היום, יותר מאשר בעבר, התקדמות מדעית וטכנולוגית אינה צריכה להיות מוגבלת בתוך גבולות מדינות, אלא להיות מונעת משיתוף פעולה בינלאומי, למען התועלת המשותפת של המדינות המעורבות. "ישראל, עם קהילת אנשי המחקר וחברות ההזנק החדשניות שלה, בייחוד בתחום מדעי החיים, היא מדינה שותפה חשובה לגרמניה ולמדענים שלה".

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רוני לבנון

רוני לבנון, דוניצה תקשורת



 


מאמרים נוספים מאת רוני לבנון
 
המקרנים הניידים החדשים של אפסון למשרד ולכיתה: קטנים, קלי משקל ומפגינים קישוריות ועבודה ברשת
קו המקרנים החדש מגיע עם תוכנה להקרנה ממחשבים מרובים, המאפשרת הצגת בו-זמנית של תוכן מארבעה מכשירים, לרבות מחשבים, מחשבי טבלט וסמארטפונים

ההצטיינות משתלמת
חברת אפסון ישראל, ערכה במתחם הסינמה סיטי בראשון לציון, ערב הוקרה לעובדים המצטיינים של שותפתה העסקית, אופיס-דיפו.

מדפסת פוטו חדשה של אפסון - SC-P800 - תאפשר לצלמים ואמנים להדפיס עבודות איכותיות במיוחד והכל עד לגודל A2
אפסון, המובילה העולמית בחדשנות וטכנולוגיות הדמיה, מכריזה על ה- SureColor SC-P800, התוספת החדשה לקו מדפסות הפוטו של החברה. המדפסת אידיאלית עבור צלמים מקצועיים ואמנים, ומפיקה תמונות מציאותיות ובאיכות גבוהה עם מעברי צבעים וגוונים 'חלקים'. המדפסת הערוכה לטפל בגדלי דף של עד לגודל A2, מגיעה גם עם יחידה אופציונלית לנייר בגליל, כך שצלמים ואמנים יכולים כעת ליצור הדפסות איכותיות וגדולות, דוגמת כרזות.

חברת המחקר FCL: אפסון היא יצרנית המקרנים מספר אחת בעולם
התואר, המוענק לחברה זו השנה ה- 14 ברציפות, מציין כי לחברה יש את נתח השוק הגדול ביותר בעולם של מקרני 500 לומן ומעלה. מנכ"ל אפסון ישראל: "חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובאליים"

FESPA 2015 - תערוכת הדפוס הגדולה בעולם: אפסון תציג פנים דירה שעוצב והודפס על מגוון חומרים בשיתוף המעצבת הטרנדית ביירוני בנג'-אבוט
27/05/15 | תעשייה
עשרות אלפי המבקרים הצפויים לבקר ב-FESPA 2015, תערוכת הדפוס הגדולה בעולם, יקבלו השנה הזדמנות לחזות מקרוב בשלל רעיונות עיצוביים שיתעוררו לחיים בסביבה "ביתית". התצוגה יוצאת הדופן תקרה בביתן חברת אפסון, והיא תוצאת שיתוף פעולה שיצרה ענקית ההדמיה עם אחד מהכוחות העולים בזירה הגלובלית - מעצבת הטקסטיל ביירוני בנג' אבוט.

מגזין The3DZone: ההדפסה בתלת מימד היא מהמקצועות המבוקשים בעולם
מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס: "מקצועות ההדפסה בתלת מימד שכלל לא היו קיימים בישראל עד לפני שנתיים, הולכים וצוברים תאוצה רבה. זו הזדמנות מצויינת לקריירה חדשה במקצוע חדשני שהדרישה אליו רק הולכת ומתעצמת

אפסון היא הזוכה הגדול של פרסי TIPA היוקרתיים לשנת 2015 עם מדפסת הפוטו הטובה ביותר, המקרן הטוב ביותר וסורק התמונות הטוב ביותר
שלושה מוצרים של חברת אפסון, זכו השנה בתארים הנחשקים ביותר בתעשייה שהוענקו על ידי איגודTIPA (Technical Image Press Association), הנחשב כיום לאיגוד המקצועי הגדול והמשפיע ביותר בעולם בתחומי הצילום וההדמיה.

חוזרים להדפיס: למרות העלייה בשימוש במכשירי צילום דיגיטליים, ליותר מחצי מהאוכלוסייה חשוב לשמור עותק מודפס של תמונות
סקר גיאוקרטוגרפיה בשיתוף חברת EPSON חושף את הרגלי הדפסת התמונות בישראל • ישראלים רוצים תמונות בגלל הערך הסנטימנטלי ולא מתפשרים על האיכות

ה'מייקרים’ (Makers)הישראלים מתגייסים ל- 3 ימים ל-TOM-TLV - מייקאתון לטובת אנשים בעלי מוגבלויות
האירוע, בו יקחו חלק חברות טכנולוגיה דוגמת Makerbot, Intelו-Autodesk, יעסוק בפיתוח רעיונות ואבות טיפוס למוצרים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, שיאפשרו להם להתמודד עם אתגרים יומיומיים ויקלו על שילובם בקהילה. במפגש הראשון בסדרה פותחו, בין היתר, פרוטזת יד לילד, זרוע רובוטית המסייעת למשותקי גפיים וכובע מיוחד המתריע בפני עוורים על מכשולים

לקראת הבחירות המתחממות לנשיאות ארה"ב: MakerBot מאפשרת לבעלי מדפסות התלת מימד להדפיס לעצמם - בחינם - בובת הילארי קלינטון
חברת MakerBot, קובעת הסטנדרט למדפסות התלת-מימד השולחניות וסטודיו FCTRY הברוקלינאי, חברו למשימה שביבי/בוז'י היו צריכים לאמץ כבר מזמן: בובה מודפסת בתלת מימד. במרכז תשומת הלב: הגברת הראשונה לשעבר, הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב בבחירות 2016. תחילתו של הסיפור ב-2008 כשאובמה החל את צעדיו הראשונים במירוץ, כשחברה צעירה בשם FCTRY הוציאה לשוק מודל בובה ממוזערת של הנשיא העתידי, מכרה 150 אלף יחידות ועשתה הסטוריה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI