דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית נפגעתם מרשלנות רפואית - כיצד עליכם לפעול?
נפגעתם מרשלנות רפואית - כיצד עליכם לפעול?
אלעד שניר 10/06/13 |  צפיות: 3265

אדם הנפגע מרשלנות רפואית זכאי להגיש תביעה כספית לקבלת פיצויים. על מנת למצות את הזכויות העומדות לרשותו צריך התובע לפעול תוך 7 שנים מן המועד בו גילה את הקשר בין הנזק לבין הטיפול הרשלני. זו הסיבה שכדאי לפנות אל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית מוקדם ככל האפשר. בנוסף, אזרחים הנפגעים מרשלנות רפואית נדרשים להוכיח את הפרת חובת הזהירות של הרופא ואת הקשר הסיבתי בין אותה הפרה לבין הנזק. הוכחה מן הסוג הזה היא פונקציה של מסמכים, חוות דעת של מומחים וטפסים רבים אחרים. אם אתם חוששים שנפגעתם מרשלנות רפואית, כדאי שתתחילו לאסוף את כל המסמכים התומכים בטענותיכם. בין היתר, המסמכים אותם תצטרכו להציג בפני בית המשפט כוללים טפסי אשפוז, חוות דעת של רופא משפחה, הפניות, מרשמים, המלצות, תיעוד רפואי ועוד. את המסמכים הללו מעביר עורך הדין המייצג את התובע אל מומחה רפואי, הנדרש לכתוב את חוות דעתו בהתבסס על התיק הרפואי של הנפגע. חוות הדעת היא הכלי המרכזי העומד לרשות התביעה והיא זו שיכולה לעזור בקבלת פיצויים גבוהים.

פנייה נכונה אל עורך דין

לצד האיסוף הטכני של מסמכים, מרשמים ועדויות, אדם הנפגע מרשלנות רפואית צריך לפעול במישור המשפטי ולבחור את עורך הדין שייצג אותו נאמנה. על מנת לעשות זאת כדאי לקבל המלצות על עורכי דין המוכרים בתחום הרשלנות הרפואית ומחזיקים בידע ובניסיון רלוונטיים. את ההמלצות ניתן לקבל מחברים, מבני משפחה או מכל גורם אחר הבקיא בעולם המשפט. שנית, יש להתייעץ עם מספר מומחים שונים טרם הגשת התביעה. התייעצות זו תעזור לכם ללמוד מהי הרמה של כל אחד מהמומחים, ולהבין האם מדובר על איש מקצוע המספק יחס אישי ואדיב. לבסוף, בקשו גם מעורך הדין עצמו לספק חוות דעת. עורך הדין האידיאלי הוא זה שמציג את המצב המשפטי כפי שהוא. העדיפו לוותר על עורך דין שמפזר הבטחות או מנסה לעדן את מורכבות המצב לצורך קבלת הטיפול בתיק. בסופו של דבר ומעבר להיבט הכלכלי, תביעות בגין רשלנות רפואית מצריכות לא מעט משאבים מנטאליים. התביעות כרוכות בדרך כלל במתן עדות מורכבת, עמידה מול צוות סניגורים מקצועי ועוגמת נפש שיכולה להימשך שנים רבות. אם נפגעתם מרשלנות רפואית או שאתם חוששים למצב מן הסוג הזה, עורך הדין האובייקטיבי הוא הגורם שיכול לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה מחוזקים יותר מאשר בעבר.

סוגי רשלנות רפואית

בית המשפט בישראל מבחין בין שלושה סוגים של רשלנות רפואית. אם אתם חוששים שנפגעתם, כדאי שתכירו את ההבדל בין התרשלות בטיפול הרפואי עצמו, התרשלות בשל היעדר הסכמה מדעת או פגיעה באוטונומיה של החולה. כל אחד מהעקרונות הללו גורר טיפול משפטי אחר ודורש אסטרטגיית תביעה שונה. כל עוד אתם מבקשים להגיש תביעת רשלנות רפואית בליווי עורך דין, בדקו מהי הדרך הנכונה לקבל פיצוי כספי. צרפו אל מכתב התביעה את ההוצאות הנלוות, את הפגיעה בכושר העבודה ואת כל המסמכים המעידים על השלכות נוספות שנוצרו עקב הרשלנות.

צעדים בדרך לתביעה

לסיכום, אדם הנפגע מרשלנות רפואית צריך להקדים ולפנות לייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בתחום עוד לפני סיומה של תקופת ההתיישנות. במקביל, עליו לשמור על כל המסמכים הרפואיים הנמצאים ברשותו, לגבש אסטרטגיית תביעה יציבה ומאוזנת ולבחור עורך דין שיכול לייצג את האינטרסים שלו בצורה אופטימאלית. רק כך ניתן להשיג פיצויים עקב רשלנות רפואית ולמצות את הדין עם האחראיים.

לקריאה נוספת:

השוואת נתונים בין מקרי רשלנות רפואית במדינות המערב


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר

כותב מאמרים משפטיים



 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
מהי רשלנות רפואית בלידה?
רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לכל מה שסובב את הלידה כולל ההיריון ואף טיפול בילוד לאחר הלידה. מהן התכונות של רשלנות רפואית בלידה?

הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה
תהליך ההכשרה והשגת הרישיון עבור עורך דין המעוניין להיות נוטריון כולל קשיים רבים ונחשב לתהליך מסובך. מהם הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה?

ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של תהליך תביעת רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כיצד על ההורים לנהוג כדי להצליח לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה?

בקשה לביטול רישיון נוטריון
למרות שמשרד המשפטים מאפשר לעורכי דין בעלי רישיון נוטריון להגיש בקשה לביטול הרישיון, הליך זה כרוך בשורה ארוכה של השלכות. כיצד מגישים את הבקשה?

סוגיות במתן שירותים נוטריוניים
סעיף 7 לחוק הנוטריונים מונה את תפקידיו של הנוטריון אך לא כולל הבהרה לגבי סוגיות חשובות בנוגע לתפקידיו. במאמר זה נעמוד על הסוגיות הללו.

ליטל יעקובוביץ על הסדרי ראייה ומשמורת
02/02/15 | משפחה
אחד הנושאים החשובים עליהם חובה להגיע להסכמה הוא משמורת על הילדים. בד"כ המשמורת תינתן לאם, אך כיצד מתקבלת ההחלטה לגבי ההורה המשמורן?

מה הורים מיועדים צריכים לדעת על פונדקאות?
במאמר זה נמנה מספר דברים שעל הורים מיועדים לדעת בכל הקשור בתהליך פונדקאות ומה משמעותו בטווח הקצר והארוך.

מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
חשוב כי כל אזרח ידע כי הוא זכאי למימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה ואל לו לוותר על התמודדות משפטית. מה כדאי לעשות אחרי רשלנות רפואית בלידה?

האם על פי דיני צבא חייל יכול לדרוש ייצוג של עורך דין אזרחי?
נאשמים בבית דין צבאי יכולים לבחור בייצוג עורך דין אזרחי. מדוע כדאי לבחור ייצוג של עורך דין אזרחי וכיצד הוא יכול לעזור בהליכי משפט צבאי?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
הריון חוץ רחמי מעמיד את האישה ההרה ואת העובר בסכנה והוא מחייב אבחון מוקדם ומקצועי. מהן התלונות העיקריות במהלך הריון חוץ רחמי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI