דף הבית מדעי הרוח היסטוריה תכשיטי זהב - ההיסטוריה חוזרת
תכשיטי זהב - ההיסטוריה חוזרת
סנונית תוכן 14/09/13 |  צפיות: 13801

אם הייתם נקלעים למדינת קליפורניה באמצע המאה ה- 19, הייתם נדהמים לגלות זרימה בלתי פוסקת של מהגרים שמנסים למצוא את מזלם בינות לפלגי הנחל השונים של החוף המערבי. מטרתם של כל המהגרים הללו היתה אחת. זהב. הרבה מאוד זהב.

הכל התחיל כאשר אדם בשם ג'יימס ו' מרשל מצא זהב בעיירה בשם קולומה בסוף שנת 1848. השמועה על הזהב שנמצא עשתה לה כנפיים, וגרמה לכך שלמעלה מ- 300,000 אנשים היגרו לקליפורניה בתקווה להתעשר. כמובן שרק חלק קטן מאוד מהם הצליח ליהנות בסופו של דבר מהצלחה מסחררת, ולגרוף לכיסו ממון רב. רוב רובם של המהגרים נאלץ לטעום את טעמה החמוץ ש האכזבה, ולהמשיך ולחיות את חייו, כפי שחי אותם עד אותו יום.

שיטות חיפוש הזהב בתחילת אותם שנים היו פשוטות למדי, וכללו בעיקר סינון של העפר לגדותיהם של הנחלים במדינה. המחפשים היו מגדרים לעצמם שטחים וקובעים עובדות בשטח, ואז ניגשים למלאכה הקשה של סינון קפדני וחיפוש סיזיפי אחר סימני זהב. באותם ימים לא הוקמו עדיין מכרות הזהב המפורסמים של קליפורניה, שסימנו בעצם את סופו של עידן הבהלה לזהב, מאחר ובצורה זו עברו המושכות של חיפוש הזהב מידיהם של האנשים הפשוטים לידיהם של תאגידי הענק שבנו א ת המכרות.

ההשפעה שהיתה לתקופה זו על קליפורניה היתה עצומה. במשך פחות מעשר שנים, התפתחה המדינה במהירות מסחררת. נוספו לה מאות אלפי תושבים, היא רושתה במסילות ברזל, על מנת להקל על התנועה בה, ועשרות ערים חדשות הוקמו בה. בסופו של דבר, כמות הזהב שנמצאה במדינה במשך תקופת הבהלה לזהב שוות ערך למיליארדי דולרים.

חלק מהזהב שנמצא באותם שנים עשה את דרכו למקומות רבים בעולם, כאשר נכנס למחזור בדמות מטילי זהב, מטבעות ותכשיטי זהב שונים, כגון שרשראות, טבעות, עגילים, צמידים וכדומה. חלקם הותכו במהלך השנים ונוצרו מהם תכשיטים חדשים.

אז בפעם הבאה שיוצא לכם לראות תכשיטי זהב, נסו לחשוב קצת על ההיסטוריה שלהם. האם יכול להיות שהתכשיטים שאתם מחזיקים כרגע ביד קשורים בקשר היסטורי עם אותה תקופה? ואם לא, איזה תלאות עבר הזהב הזה עד שהפך לתכשיט שאתם מחזיקים?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 סנונית תוכן


 


מאמרים נוספים מאת סנונית תוכן
 
תכשיטי זהב - ההיסטוריה חוזרת
14/09/13 | היסטוריה
אם הייתם נקלעים למדינת קליפורניה באמצע המאה ה- 19, הייתם נדהמים לגלות זרימה בלתי פוסקת של מהגרים שמנסים למצוא את מזלם בינות לפלגי הנחל השונים של החוף המערבי. מטרתם של כל המהגרים הללו היתה אחת. זהב. הרבה מאוד זהב.

שחר יהלום- היהלום המלוטש של האמנות העכשווית
האמנית הצעירה והמבטיחה שחר יהלום זורקת אל פני החלל את עבודותיה כאילו היו פצצת מימן שהאנרגיות שהשתחררו מהתלקחותה מתפזרות בחלל האוויר כאילו היו להם חיים משלהם.

מכינה טכנולוגית- העתיד שלכם מתחיל כאן
אם אתם מחפשים את דרככם המקצועית, ומעוניינים למצוא דרך להיכנס לעולם המקצועי, אולי כדאי לכם לשקול להצטרף למכינה טכנולוגית.

עדות אילמת- על הפרספקטיבה ועל האמנות של נגה אנגלר
התוכן של עבודותיה של נגה מציג אלמנטים סותרים המוצגים בצורה יעילה ותופסת עין באמצעות טכניקת הציור יוצאת הדופן של האמנית המוכשרת. היא נוטה לתעתע בחושיו של הצופה בעזרת משיכות המכחול שלה וליצור אזורי צבע וכתמי שמן המתחברים זה לזה באזורים המצוירים בפירוט יוצא דופן.

קורס טכנאי מחשבים- העתיד שלכם כבר כאן
רבים עומדים בשלב כלשהו של חייהם מול אפשרויות אין ספור כאשר הם מנסים להחליט באיזה מקצוע הם מעוניינים לעסוק. קורס טכנאי מחשבים יכול להיות התשובה.

היכנסו עוד היום לתעשייה- הירשמו לקורס אוטוקאד
מעוניינים לפתוח בפני עצמכם צוהר לעולם הבנייה והאדריכלות? הירשמו עוד היום לקורס אוטוקאד, אשר יעשה עבורכם עבודה נאמנה.

על הקשר העדין שבין אישה ותכשיטי הזהב שלה
04/07/13 | נשים - אחר
אם יש משהו שכל אחת שמחה לקבל, זה תכשיטים. אין מישהי על פני כדור הארץ שתגיד לא לתכשיט חדש ויפה, שיוסיף לה עוד מעט יוקרה מסוג זה או אחר.

הנדסאי תעשיה וניהול- בואו ללמוד מקצוע שישנה את חייכם
מעוניינים לרכוש ידע מקיף במערכות מידע? רוצים לרכוש כישורים טכניים ומעשיים ברמה גבוה במקצוע שייקח אתכם לגובה בתחום העסקי? אולי הגיע הזמן שתתעניינו בתואר הנדסאי תעשיה וניהול.

קורס הנהלת חשבונות- העתיד שלכם כבר כאן
אם אתם מחפשים קריירה אמתית שתעזור לכם להתקדם בחיים, אולי כדאי לכם לשקול לקחת קורס הנהלת חשבונות.

תוכנת לוטו - ההונאה הפשוטה ביותר
כל מי שמילא אי פעם טופס לוטו יודע דבר אחד- לא קל לנצח ולנחש את כל ששת המספרים של הלוטו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI