דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר פתיחת חשבון בנק
פתיחת חשבון בנק
אבי 17/09/13 |  צפיות: 2715

במקבץ שאלות ותשובות זה – תמצא מידע רב על פתיחת חשבון בנק בישראל. פתיחת חשבון בנק בבנק כמו בנק ירושלים עבור ילדך – יהיה הנושא העיקרי במאמר זה, ולכן מוטב לקרוא אותו בעיון בטרם תגש עם בנך לבנק. חשוב להבין כי הבנק הוא אמצעי למכירת כספים באמצעות מסלולי הלוואות, ועליו להתפרנס משירות זה. הפרנסה מגיעה לבנק באמצעות הריביות המשולמות על כספים אלו. נושא הבדיקה העיקרי שתצטרך לבדוק עם בנך יהיה גובה ריביות אלו, וחתירה להנמכתן במידת האפשר.

מתי כדאי לפתוח לילד חשבון בנק ?

הגיל הממוצע לפתיחת חשבון בנק – נראה כמו זמן טוב לעשות זאת. בדרך כלל מדבור בגיל 16, אך הדבר אינו מדע מדויק. מומלץ לבחון עם הלד מספר בנקים ומסםפר מסלולים בנקאיים ולהגיע עמו לתובנות שיוסברו בשאלות הבאות.

האם יש לקבוע לילד עובדה על שמו של הבנק, או שמא יש לשתפו בהליך הבחירה ?

רצוי לשתפו בהליך הבחירה, ולהראות לו כיצד עורכים סקר שוק על בנק שכדאי להשקיע בו כסף. בסקר יש למדוד את גובה הריבית על חשבון עובר ושב, וגובה הריבית על הלוואות מסוגים שונים. יש להסביר לילד כי כפי שיש חנויות זולות וחנויות יקרות, ישנם בנקים זולים ובנקים יקרים, והיוקרה מתבטאת בגובה הריבית על חשבון העובר ושב. את הבדיקה תערכו באינטרנט, ותגיעו בייחד לתובנות: למשל – אם תגלו כי בנק ירושלים מציע ריביות נמוכות יותר על העובר ושב מאשר בנק אחר, שווה לשקול לעשות בבנק זה את החשבון.

האם יש להסדיר לילד כרטיס אשראי ?

מומלץ להסדיר לו בנקט: כרטיס בו רשומים פרטי חשבון הבנק, ללא אפשרות משיכת כספים. כרטיס אשראי מצריך אחריות רבה, שכן הוא הגורם הישיר למשיכת כספים, ובגילאים כמו 16 – 17 הפיתוי גדול מאד. מוטב לחכות לשירותו הצבאי של הילד או לעבודתו השכירה הראשונה בטרם הוא מנפיק כרטיס אשראי.

אמרת כי הגיל הממוצע לפתיחת חשבון הוא 16. מי יתחזק חשבון זה אם מדובר בילד בגיל תיכון ?

ההורים צריכים לסייע לילד בימים הראשונים לפתיחת החשבון – ולמלאו בכסף. הגיל הוא בסמיכות לשירות הצבאי, ומרגע זה ואילך – הצבא הוא שיזרים כסף לילדכם באמצעות המשכורות הצבאיות.

האם מומלץ להעביר את תכניות החיסכון לטווח הארוך עבור הילד לחשבון שלו ?

מוטב לחכות עם זה לגיל מבוגר יותר – כמו גיל 24 – 25, בו הילד בדרך כלל הולך ללמוד. הכספים יכולים לשמש אותו ללימודים או תחילת קניית דירה משל עצמו. העברתו לחשבון העובר ושב תקטין את ערכו שכן אתם מוציאים את הכסף מהמסלול הסגור, הצובר תשואה.

האם יש צורך להתבונן במחירי השירותים הנלווים של הבנק כמו הנפקת פנקסי צ'קים ?

הדבר דורש התבוננות מסוימת, אך לא באותה רמה כמו גובה הריבית על העובר ושב. פעולה כמו הנפקת פנקס צ'קים נעשית לעתים רחוקות בלאו הכי. לעומת זאת, שימוש בחשבון העובר ושב הוא שימוש יומיומי, ולכן חשוב כי הריבית הנמוכה תלווה את בנכם.

האם יש בנק שמומלץ כרגע להירשם אליו ?

אין לי תשובה חד משמעית בשבילך. תצטרך לבדוק את הנתונים באינטרנט או בסניפים – בעצמך ולהגיע לתובנה. הנתונים משתנים לעתים קרובות, ולכן מומלץ באופן כללי – שלא תיעזר במומחים, אלא תבחן בעצמך מה כדאי לבן שלך לעשות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI