דף הבית עבודה וקריירה עובד מעביד סקר סינריון מערכות וגיאוקרטוגרפיה מגלה: יש פערים גדולים בין מקום העבודה הרצוי למצוי
סקר סינריון מערכות וגיאוקרטוגרפיה מגלה: יש פערים גדולים בין מקום העבודה הרצוי למצוי
רוני לבנון 23/10/13 |  צפיות: 13096

סקר שבחן בקרב עובדים שכירים את הפער בין  מקום העבודה ה'אידיאלי' (המצב ה"רצוי") לבין מקום העבודה הנוכחי (המצב ה"מצוי"), מגלה כי הפערים המשמעותיים ביותר שהתקבלו בהשוואה, מצויים בנושא "יכולת קידום והתפתחות מקצועית" וכן "שכר, תגמול ותנאים נלווים" (פערים העומדים על 41% וכן 39%, בהתאמה, בין הרצוי למצוי). כלומר, קיים פער גדול בין  החשיבות שמייחסים העובדים להתקדמות המקצועית שלהם לבין היכולת להתקדם במקום העבודה הנוכחי שלהם, ופער גדול בין מה שהם מרוויחים כיום ולבין מה שהם חושבים שצריך להיות התגמול עבור עבודתם.


הממצאים עלו בסקר שביצע מכון גיאוקרטוגרפיה עבור סינריון מערכות, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. הסקר נערך בספטמבר 2013, בקרב כ- 500 עובדים שכירים בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיה זו מקרב כלל האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל.

 

אנו מתפשרים! – פערים גדולים בין מקום העבודה הרצוי למצוי

עוד מעלה הסקר כי ישנם פערים גם בהקשר של חוסן כלכלי של הארגון (פער של 20% בין הרצוי למצוי), יציבות תעסוקתית (20%), איזון בין שעות עבודה לפנאי (18%), יחסי עבודה ואמון (18%) וכן "עניין בעבודה" (16%). הפער הקטן ביותר שהתקבל הינו בהתייחס לנושא לו יוחסה מידת חשיבות פחותה - "קרבה למקום המגורים" (פער העומד על 3% בין הרצוי למצוי).

 

מה מאפיין יותר את מקום העבודה הנוכחי לעומת האידיאלי?

ניכר כי נושא "יחסי עבודה ואמון" שצויין כחשוב ביותר בעיניי הנשאלים, הינו גם הפרמטר שהכי מאפיין את מקום העבודה הנוכחי (80%  מהשכירים ציינו אותו כמאפיין את מקום העבודה הנוכחי שלהם), אם כי ללא פער מובהק בהשוואה ליתר הפרמטרים: עניין בעבודה (78%), קרבה למקום המגורים שלך (75%), חוסן כלכלי של הארגון (71%), יציבות תעסוקתית - כלומר חשש נמוך לפיטורין (71%), ואיזון בין שעות עבודה לפנאי (69%). עוד עולה כי שני הפרמטרים אשר צוינו כ'הכי פחות מאפיינים את מקום העבודה הנוכחי', הינם: שכר, תגמולים ותנאים נלווים (56%) וכן יכולת קידום והתפתחות מקצועית (50%), וזאת בפער מובהק בהשוואה לשאר הפרמטרים ובהם גם ניכר הפער הגבוה ביותר בין הרצוי למצוי.

 

בבחינת מקום העבודה ה"אידיאלי", ייחסו המשיבים חשיבות רבה ליחסי עבודה ואמון (98%), שכר, תגמולים ותנאים נלווים (95%), עניין בעבודה (95%), חוסן כלכלי של הארגון (91%), יציבות תעסוקתית - כלומר חשש נמוך לפיטורין (91%), ויכולת קידום והתפתחות מקצועית (91%). לאיזון בין שעות עבודה לפנאי ולקרבה למקום המגורים, מייחסים המשיבים חשיבות פחותה (88% ו- 78% בהתאמה).

 

הפער הגבוה ביותר בעיני נשים הוא בתחום השכר. אצל גברים – יכולת הקידום המקצועי

בבדיקה השוואתית בין המגדרים, עולה כי ההבדלים המשמעותיים ביותר בין גברים לנשים, כאשר בוחנים את הפער בין המצוי לרצוי, התגלו בנושא השכר והתגמולים: אצל הנשים דווח על פער של 43% בין המצוי לרצוי לעומת 35% אצל הגברים. בקרב הגברים התגלה פער גבוה במיוחד בין המצוי לרצוי, ביכולת הקידום המקצועי - פער של 45%. הנשים מדווחות על יותר עניין בעבודה (83% מול 73% אצל הגברים), יותר יחסי עבודה ואמון (86% מול 74% אצל הגברים) ויותר קרבה למקום המגורים (81% מול 69%). בהתייחסות למקום העבודה האידיאלי (הרצוי), לנשים חשובה יותר היציבות התעסוקתית (94% לעומת 88% אצל הגברים) וכן יותר חשוב להן האיזון בין שעות העבודה לפנאי (91% מול 84% בקרב הגברים).

 

ככל שההכנסה יורדת, העובדים מודאגים יותר מהחוסן הכלכלי של מקום עבודתם

מהסקר עולה כי בעלי ההכנסה שמתחת לממוצע, מודאגים יותר מאחרים מהחוסן כלכלי של מקום עבודתם ומביעים חוסר ביטחון גבוה יחסית – פער של 32% בין הרצוי למצוי.
בקרב הדתיים/חרדים, הפער הגדול ביותר בין המצוי לרצוי הוא בסעיף שכר, תגמולים ותנאים נלווים – פער של 49%.

 

בבחינה על פי רמת ההשכלה התגלה כי בעלי השכלה על תיכונית, רואים פער משמעותי בין הרצוי למצוי בסעיף החוסן הכלכלי של הארגון (כלומר מביעים פחות בטחון בעתידם התעסוקתי)  כמו גם במידת העניין בעבודה.

 

בקרב הצעירים (גילאי  18-34) הפער בין המצוי לרצוי הגדול ביותר התגלה בתחום היכולת לקידום והתפתחות מקצועית – פער של 48%.

 

"כצפוי, הסקר הצביע על פערים בין הרצוי למצוי. ואכן הפערים בפרמטרים מסוימים בולטים במיוחד". אומר איל תמיר, סמנכ"ל פעילות ישראל בסינריון מערכות. "כמו שרואים בתוצאות הסקר, וזה גם די מובן וברור, כל עובד רוצה להיות מתוגמל נכון, אבל לא פחות מכך, חשובה לו יכולת ההתפתחות שלו במסגרת הארגון – אופק מקצועי שמאפשר לו לצמוח ולהתקדם ודווקא כאן אנו רואים פער עצום בין הרצוי למצוי.


ההון האנושי הוא המנוע המרכזי להצלחה של כל ארגון ולכן על הארגון למקסם את הפוטנציאל של עובדיו. מכאן החשיבות בניהול אסטרטגי של המשאב האנושי. פתרונות דוגמת מערכת הערכת עובדים של סינריון, מאפשרים  למדוד את ביצועי העובדים ויכולותיהם. כך ניתן לזהות את העובדים בעלי התרומה הגבוהה ביותר להשגת יעדיי החברה, ולתגמל, לטפח ולפתח אותם, על מנת לשמר אותם בארגון לאורך זמן תוך כדי התקדמות מקצועית.


תהליכים תקופתיים של הערכת עובדים המתקיימים ברוב הארגונים, הם הזדמנות מצוינת לקיים דו שיח ותיאום ציפיות בין עובדים למנהלים. מעבר לשיחת משוב למדידת ביצועי העובד ועמידה ביעדים, זו הזדמנות לשמוע גם כיצד העובד מעריך את הארגון, מהן ציפיותיו ומה הפערים בין המצוי לרצוי. ניתן להסיק מכך מהן החוזקות והחולשות של הארגון כמעסיק, אך גם מהם פערי הציפיות של העובד הספציפי וכיצד ניתן לגשר עליהם".

 

 

אודות סינריון

סינריון מערכות מתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. עם למעלה מ- 25 שנות ניסיון, פתרונות התוכנה של סינריון פועלים בלמעלה מ-7,000 ארגונים בישראל ובעולם ומשרתים למעלה מ- 5,000,000 עובדים. הפתרונות של סינריון, המותקנים בארגונים בכל מגזרי המשק ובכל סדרי הגודל, תומכים בניהול שלבי מחזור חיי העובד בארגון, כולל ניהול מערך העובדים וחישוב שכר, ניהול גיוס עובדים וניהול הכישורים והכישרונות בארגון.

מוצרי התוכנה של סינריון קיבלו הכרה בינלאומית והם פועלים אצל לקוחות ברחבי העולם. סינריון הינה הספק הפרטי הגדול ביותר בקנדה של פתרונות לניהול מערך עובדים לשוק הבינוני. סינריון היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Lumesse, מהמובילות בעולם בפתרונות Talent Management. החברה מעסיקה כ- 160 עובדים בישראל ו- 50 עובדים בחברת הבת שלה בקנדה. בנוסף, סינריון פועלת באמצעות רשת מפיצים במקומות שונים בעולם.

 

למידע נוסף : http://www.synerion.com


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רוני לבנון

רוני לבנון, דוניצה תקשורת



 


מאמרים נוספים מאת רוני לבנון
 
המקרנים הניידים החדשים של אפסון למשרד ולכיתה: קטנים, קלי משקל ומפגינים קישוריות ועבודה ברשת
קו המקרנים החדש מגיע עם תוכנה להקרנה ממחשבים מרובים, המאפשרת הצגת בו-זמנית של תוכן מארבעה מכשירים, לרבות מחשבים, מחשבי טבלט וסמארטפונים

ההצטיינות משתלמת
חברת אפסון ישראל, ערכה במתחם הסינמה סיטי בראשון לציון, ערב הוקרה לעובדים המצטיינים של שותפתה העסקית, אופיס-דיפו.

מדפסת פוטו חדשה של אפסון - SC-P800 - תאפשר לצלמים ואמנים להדפיס עבודות איכותיות במיוחד והכל עד לגודל A2
אפסון, המובילה העולמית בחדשנות וטכנולוגיות הדמיה, מכריזה על ה- SureColor SC-P800, התוספת החדשה לקו מדפסות הפוטו של החברה. המדפסת אידיאלית עבור צלמים מקצועיים ואמנים, ומפיקה תמונות מציאותיות ובאיכות גבוהה עם מעברי צבעים וגוונים 'חלקים'. המדפסת הערוכה לטפל בגדלי דף של עד לגודל A2, מגיעה גם עם יחידה אופציונלית לנייר בגליל, כך שצלמים ואמנים יכולים כעת ליצור הדפסות איכותיות וגדולות, דוגמת כרזות.

חברת המחקר FCL: אפסון היא יצרנית המקרנים מספר אחת בעולם
התואר, המוענק לחברה זו השנה ה- 14 ברציפות, מציין כי לחברה יש את נתח השוק הגדול ביותר בעולם של מקרני 500 לומן ומעלה. מנכ"ל אפסון ישראל: "חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובאליים"

FESPA 2015 - תערוכת הדפוס הגדולה בעולם: אפסון תציג פנים דירה שעוצב והודפס על מגוון חומרים בשיתוף המעצבת הטרנדית ביירוני בנג'-אבוט
27/05/15 | תעשייה
עשרות אלפי המבקרים הצפויים לבקר ב-FESPA 2015, תערוכת הדפוס הגדולה בעולם, יקבלו השנה הזדמנות לחזות מקרוב בשלל רעיונות עיצוביים שיתעוררו לחיים בסביבה "ביתית". התצוגה יוצאת הדופן תקרה בביתן חברת אפסון, והיא תוצאת שיתוף פעולה שיצרה ענקית ההדמיה עם אחד מהכוחות העולים בזירה הגלובלית - מעצבת הטקסטיל ביירוני בנג' אבוט.

מגזין The3DZone: ההדפסה בתלת מימד היא מהמקצועות המבוקשים בעולם
מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס: "מקצועות ההדפסה בתלת מימד שכלל לא היו קיימים בישראל עד לפני שנתיים, הולכים וצוברים תאוצה רבה. זו הזדמנות מצויינת לקריירה חדשה במקצוע חדשני שהדרישה אליו רק הולכת ומתעצמת

אפסון היא הזוכה הגדול של פרסי TIPA היוקרתיים לשנת 2015 עם מדפסת הפוטו הטובה ביותר, המקרן הטוב ביותר וסורק התמונות הטוב ביותר
שלושה מוצרים של חברת אפסון, זכו השנה בתארים הנחשקים ביותר בתעשייה שהוענקו על ידי איגודTIPA (Technical Image Press Association), הנחשב כיום לאיגוד המקצועי הגדול והמשפיע ביותר בעולם בתחומי הצילום וההדמיה.

חוזרים להדפיס: למרות העלייה בשימוש במכשירי צילום דיגיטליים, ליותר מחצי מהאוכלוסייה חשוב לשמור עותק מודפס של תמונות
סקר גיאוקרטוגרפיה בשיתוף חברת EPSON חושף את הרגלי הדפסת התמונות בישראל • ישראלים רוצים תמונות בגלל הערך הסנטימנטלי ולא מתפשרים על האיכות

ה'מייקרים’ (Makers)הישראלים מתגייסים ל- 3 ימים ל-TOM-TLV - מייקאתון לטובת אנשים בעלי מוגבלויות
האירוע, בו יקחו חלק חברות טכנולוגיה דוגמת Makerbot, Intelו-Autodesk, יעסוק בפיתוח רעיונות ואבות טיפוס למוצרים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, שיאפשרו להם להתמודד עם אתגרים יומיומיים ויקלו על שילובם בקהילה. במפגש הראשון בסדרה פותחו, בין היתר, פרוטזת יד לילד, זרוע רובוטית המסייעת למשותקי גפיים וכובע מיוחד המתריע בפני עוורים על מכשולים

לקראת הבחירות המתחממות לנשיאות ארה"ב: MakerBot מאפשרת לבעלי מדפסות התלת מימד להדפיס לעצמם - בחינם - בובת הילארי קלינטון
חברת MakerBot, קובעת הסטנדרט למדפסות התלת-מימד השולחניות וסטודיו FCTRY הברוקלינאי, חברו למשימה שביבי/בוז'י היו צריכים לאמץ כבר מזמן: בובה מודפסת בתלת מימד. במרכז תשומת הלב: הגברת הראשונה לשעבר, הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב בבחירות 2016. תחילתו של הסיפור ב-2008 כשאובמה החל את צעדיו הראשונים במירוץ, כשחברה צעירה בשם FCTRY הוציאה לשוק מודל בובה ממוזערת של הנשיא העתידי, מכרה 150 אלף יחידות ועשתה הסטוריה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI