דף הבית תחבורה ורכב רכב טיפים לקניית רכב מיד ראשונה
טיפים לקניית רכב מיד ראשונה
אבי 27/02/14 |  צפיות: 2468
רכישת רכב מיד ראשונה מהווה הוצאה כספית לא מבוטלת. במדריך שלפניכם מספר עצות  שיעזרו לכם לצלוח את המהלך.

העצה הראשונה והחשובה אולי מכולן היא קביעת מסגרת מימון לרכישה. זאת מכיוון שבישראל יש לא מעט נציגות של יצרניות רכב. לכל אחת מהן, מספר רב של דגמים, דגמי משנה, שנות ייצור, ועוד. כאשר תתחילו לחפש רכב, אתם עלולים בקלות להתלהב מדגם כשלהו, שחורג אפילו במעט מתקרת התקציב אותו קבעתם מראש, ובכל פעם להגיב מעט תקרת המסגרת שעליה החלטתם מלכתחילה. התוצאה העגומה היא כמובן חור בכיס. הטיפ אם כן, הוא לקבוע מסגרת שממנה לא תחרגו בשום מקרה. תוכלו לעשות זאת ביתר קלות, אם בסמוך לקביעת המסגרת, תבחרו מספר דגמי רכב רלוונטיים, בעלי מודל ייצור, שמחירם נמצא עמוק בתוך אותה מסגרת, ולא קרוב מידי אל הקצה העליון שלה. כך תוכלו לצמצם משמעותית את הסיכוי לחרוג מהמסגרת התקציבית.

עצה שניה היא לקנות את הרכב רק ממוכר שעשה עליכם רושם אמין והגון. במקרה בו מדובר במוכר פרטי, או בעל מגרש למכירת רכבים, ולא סוכנות גדולה ומוכרת, יש לעבוד על פי חוקי "כבדהו וחשדהו", כלומר, הישארו אדיבים ומנומסים כלפי המוכר, אך קחו כל פרט שהוא מוסר בעירבון מוגבל וככזה הדורש בדיקה נוספת מטעמכם. כל חריגה של המוכר מהנורמה המוכרת והמקובלת עליכם, צריכה להדליק נורה אדומה, ואפילו לאותת לכם לסגת מהעסקה. יש להיזהר מאוד מחתימה על הסכם "זיכרון דברים" ואם הוחלט לחתום על מסמך כזה, לוודא שיופיעו בו כל הסייגים המגנים והמגבים אתכם, במידת הצורך.

עצה שלישית היא לא להניח למוכר לנתב את תהליך המכירה. לצורך הדוגמא, אתם מחפשים רכב מסוג מיצובישי יד שנייה או יונדאי יד שניה, ובעל הרכב טוען שישנו מכון בדיקה טוב שהוא מכיר ונמצא קרוב. במקרה זה כדאי לקחת את הרכב לבדיקה דווקא במכון אחר, שאתם תחליטו עליו, גם אם הוא מרוחק יותר באופן משמעותי. זאת על מנת להימנע ממצב שבו בעל הרכב ומכון הבדיקה קשרו קשר מראש, ללא ידיעתכם, וכעת הם עושים יד אחת, כדי להשפיע או להסתיר מכם חלק מתוצאות הבדיקה של הרכב. בשום פנים ואופן אל תקבלו תוצאות של בדיקת מכון, אפילו אם לטענת המוכר היא בוצעה לפני שעה. דרשו לערוך בדיקה חוזרת בנוכחותכם.

עצה אחרונה היא עירנות שיא בביצוע עסקת טרייד אין. מגרשי רכב, מפוקפקים פחות או יותר, משתמשים במושג טרייד אין, כדי לתת למגרש המכוניות שלהם, תדמית הגונה ומכובדת. במציאות, לא תמיד כך הם פני הדברים. ההמלצה החד משמעית הינה היא לבצע עסקת טרייד אין, אך ורק בסוכנויות גדולות, מוכרות ואמינות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI