דף הבית הודעות לעיתונות אינטרנט ומחשבים פשע מאורגן עולה לארגונים גלובליים יותר מ- 315 מיליארד דולר בשנה
פשע מאורגן עולה לארגונים גלובליים יותר מ- 315 מיליארד דולר בשנה
ילון מדר 24/03/14 |  צפיות: 4990

ב- 2014  חברות ברחבי העולם צפויות להוציא קרוב ל-500 מיליארד דולר כדי להתמודד עם בעיות הנגרמות על ידי תוכנות זדוניות שנטענות במכוון על גבי תוכנת פיראטיות- 127 מיליארד התמודדויות עם בעיות אבטחה ו-364 מיליארד התמודדויות עם הפרות ופרצות נתונים- כך, על פי מחקר משותף חדש שנערך על ידי IDC והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור (NUS).

צרכנים עולמיים, לעומת זאת, צפויים להשקיע 25 מיליארד דולר ולבזבז 1.2 מיליארד שעות בשנה, זו כתוצאה מאיומי אבטחה ותיקוני מחשב יקרים הנובעים מנוזקות בתוכנות פיראטיות.

המחקר שכותרתו "הקשר בין פיראטיות תוכנה לפרצות אבטחת סייבר", גם גילה כי 60% מהצרכנים שהשתתפו בסקר אומרים כי הפחד הגדול ביותר שלהם מתוכנה נגועה הוא אובדן נתונים, קבצים או מידע אישי אחר כך עסקאות לא מורשות באינטרנט (51%) וחדירה ומשיכה מתוך דואר אלקטרוני, רשתות חברתיות וחשבונות הבנק (50%). עם זאת, 43% מאותם משיבים לא התקינו עדכוני אבטחה והשאירו את המחשבים שלהם פתוחים להתקפות פושעי הסייבר.

פקידי ממשל הביעו דאגה לגבי ההשפעה הפוטנציאלית של איומי אבטחת הסייבר למדינות שלהם. על פי הסקר, ממשלות הכי חוששות מאובדן סודות מסחריים, עסקיים או מידע תחרותי (59%), גישה בלתי מורשית למידע ממשלתי סודי, והשפעת תקיפות הסייבר על תשתיות קריטיות (55%). ההערכה היא כי ממשלות עלולות לאבד יותר מ-50 מיליארד דולר כדי להתמודד עם העלויות הכרוכות בנוזקות שעל גבי תוכנות פיראטיות.

"פושעי סייבר מרוויחים מכל כשל אבטחה שהם יכולים למצוא, עם תוצאות הרסניות מבחינה כלכלית עבור כולם" אמר דייל ווטרמן, יועץ משפטי ביחידת הפשעים הדיגיטליים במיקרוסופט העולמית. "פושעי הסייבר, שמונעים על ידי כסף, מצאו דרכים חדשות לפרוץ לרשתות מחשב כך שיוכלו לתפוס כל שיחפצו: את זהותך, את הסיסמאות שלך ואת הכסף שלך. זו הסיבה שבמרכז פשעי הסייבר במיקרוסופט אנו מתמקדים בהפסקת המעשים הזדוניים הללו לאלתר כדי לשמור על מידע אישי ופיננסי בטוח ומאובטח, תוך צמצום התמריץ הכספי לפושעים.

המחקר שפורסם היום כחלק מהקמפיין של מיקרוסופט "Play It Safe" , יוזמה גלובלית כדי ליצור מודעות גדולה יותר לקשר בין תוכנות זדוניות ופיראטיות.

דגשים נוספים העולים מהסקר:

• כמעט שני שליש מהפסדי העסק (315 מיליארד דולר) יהיו בידי פשע מאורגן.

• קרוב ל 20% מהתוכנות הפיראטיות בארגונים מותקנות על ידי עובדים.

• 28% מהנשאלים של הארגונים דיווחו על פרצות אבטחה שגורמות לרשת, למחשב או לאתר אינטרנט להפסיק לפעול ומתרחשת אחת לכמה חודשים או יותר; ב 65% מההפסקות הללו מעורבות תוכנות זדוניות במחשבים של משתמשים הקצה.

"שימוש בתוכנות פיראטיות הוא כמו ללכת בשדה מתוך מוקשים: אתה לא יודע מתי אתה תבוא על משהו נבזי, אבל אם אתה עושה את זה יכול להיות מאוד הרסני", אמר ג'ון גנץ, חוקר ראשי ב IDC, "הסכנות הכספיות ניכרות וההפסדים הפוטנציאליים יכולים להשאיר עסקים רווחיים על קרקע רעועה. רכישת תוכנה לגיטימית היא פחות יקרה בטווח הארוך - לפחות אתה יודע שאתה לא תקבל שום דבר "נוסף" בצורה של תוכנות זדוניות ".

ניתוח זיהוי פלילי NUS של 203 מחשבים חדשים עם  תוכנות פיראטיות מצא נתון מדהים ש 61% מהמחשבים האישיים היו נגועים מראש בתוכנות זדוניות לא בטוחות, כולל סוסים טרויאניים, תולעים, וירוסים, hacktools, rootkits ותוכנות פרסום. מחשבים אלה, שנרכשו דרך משווקים וחנויות מחשב ב- 11 שווקים, כללו יותר מ- 100 איומים.

"העניין מאוד מדאיג שמחשבי מותג חדשים מגיעים נגועים מראש בתוכנה זדונית בשל תוכנות פיראטיות מסוכנות, מה שהופך את המשתמשים והחברות לפגיעות מאוד לפרצות אבטחה, "אמרה פרופסור ביפלאב סיקדאר, מחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, האוניברסיטה הלאומית של סינגפור. "בדיקות זיהוי פלילי של האוניברסיטה מצביעות בבירור כיצד פושעי סייבר מנצלים יותר ויותר את שרשרת האספקה ​​הלא מאובטחת של פיראטיות כדי להפיץ תוכנות זדוניות ולסכן את אבטחת המחשב באופן רציני. אנו רק ממליצים על שימוש בתוכנות מקוריות לבטיחות באינטרנט ואבטחה מקוונת".

במחקר העולמי השתתפו 1,700 צרכנים, עובדי IT, קציני מידע ראשיים, ופקידי הממשל בברזיל, סין, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, יפן, מקסיקו, פולין, רוסיה, סינגפור, אוקראינה, בריטניה, וארצות הברית.  המחקר ניתח 203 מחשבים שנרכשו בברזיל, סין, הודו, אינדונזיה, מקסיקו, רוסיה, דרום קוריאה, תאילנד, טורקיה, אוקראינה, ובארצות הברית. המחקר של שנה זו הוא הרחבה של מחקר IDC מ 2013, "העולם המסוכן של זיופים ופיראטיות תוכנה", שנבדל בגישתם של פקידי הממשלה, כמו גם הניתוח של שווקים חדשים, שיוצרים את הקשר הכלכלי לפשעי הסייבר.

בין אם מדובר במשתמש בודד, עסק קטן, ארגון או אפילו מוסד ממשלתי, את כולם אנו מעודדים לקנות מחשבים חדשים ממקורות אמינים על מנת להבטיח שהם מקבלים תוכנה מקורית. מיקרוסופט מחויבת להגן על הצרכנים שלה מהורדה או רכישת תוכנה שאינה מקורית אשר חושפת קורבנות לתוכנות זדוניות שיכולות להוביל לגניבת זהות, אובדן נתונים, וכשלים במערכת.

חגית גרוס מנהלת רישוי וזכויות וצרים, מיקרוסופט ישראל: "במיקרוסופט אנו מעריכים כי קורבנות של פיראטיות תוכנה הם לעתים קרובות לקוחות קבועים שפשוט מחפשים עסקה ולעתים קרובות משלמים מחיר כמעט מלא על מה שמתברר כתוכנות פיראטיות מלאות בתוכנות זדוניות. מיקרוסופט מזכירה ללקוחות " Play It Safe " לשאול שאלות, לחקור את האריזה, להיזהר ממחיר שהוא "טוב מכדי להיות אמיתי" ולדרוש תוכנה מקורית - כדי להבטיח שאתם מקבלים עבור מה שאתם משלמים ולהגן על המשפחה שלכם או על העסק שלך מפני האיום של תוכנות זדוניות הקשורות לתוכנות גנובות או מזויפות. לקבלת מידע נוסף ניתן להיכנס ל www.howtotell.com

לקוחות מוזמנים לבקר ב http://www.microsoft.com/security כדי ללמוד עוד על תוכנות זדוניות ולהבטיח כי המחשבים שלהם אינם נגועים. אם תוכנה זדונית כבר קיימת, האתר מציע כלים כדי להסיר את הזיהום.

מידע נוסף על מחקר IDC נמצא באתר Play It Safe של מיקרוסופט http://www.play-it-safe.net, וחדר החדשות של היחידה לפשעים דיגיטליים http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/dcu/default.aspx

מהיווסדה בשנת 1975, מיקרוסופט (סימול "MSFT") היא המובילה העולמית בתוכנה, שירותים ופתרונות המסייעים לאנשים ולעסקים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

לקבלת מידע נוסף על האופן בו תגנו על עצמכם מפני תוכנות ללא רישיון, כמו גם טיפים לזיהוי ומניעת תוכנה לא חוקית, אנא בקרו באתר המלחמה בזיופים של מיקרוסופט http://www.howtotell.com .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ילון מדר


 


מאמרים נוספים מאת ילון מדר
 
פיליפס תחשוף ב- IFA 2014 את מסך SoftBlue
המסך שמקטין את השפעת הקרינה של האור הכחול. כן תציג מסכי 4K ומסכי גיימינג חדישים.

"קלטורה" בחרה בפתרון הענן Office 365 של מיקרוסופט
"קלטורה", מהמובילות בעולם בתחום פלטפורמת הוידיאו, העבירה למעלה מ 300 עובדיה בישראל ובסניפיה המבוזרים בעולם לשירותי Office 365.

פשע מאורגן עולה לארגונים גלובליים יותר מ- 315 מיליארד דולר בשנה
מחקר חדש מדווח על קשר בין פיראטיות תוכנה ותוכנות זדוניות

מיקרוסופט מרחיבה את מערך השיווק של ה ERP שלה בישראל
מלם מערכות מקבוצת מלם תים מצטרפת למערך מיישמי ה- Microsoft Dynamics ERP בישראל

נוכחות ישראלית בכנס הסיבים האופטיים- FTTH
דני לאובר, מנכ"ל IBC חברת הסיבים של ישראל: "בשנת 2020 העולם יתחלק לשניים – אלו המחוברים בסיב אופטי ואלו שלא"

אסף יעקבי התמנה לתפקיד CTO ומנהל קבוצת המומחים הטכנולוגיים במיקרוסופט ישראל
במסגרת תפקידו יוביל אסף את החיבור בין מגוון המוצרים והטכנולוגיות של מיקרוסופט לבין הצרכים העסקיים של לקוחות החברה בישראל וינהל את קבוצת המומחים הטכנולוגיים אשר מובילה את תהליכי בניית הפתרונות עבור לקוחות החברה במגזר האנטרפרייז.

חברת Cal בחרה ב Windows Server 2012 ועברה לדור הבא של תשתיות Web
במסגרת הפרויקט בוצע מעבר מלא לתשתית וירטואלית המאפשר זמינות ושרידות ברמה גבוהה יותר.

פשיטה על משרדי טי די אס די באזור בשל חשד למכירת תוכנות מיקרוסופט מזויפות
הפשיטה בוצעה על ידי משטרת ישראל בעקבות חקירה סמויה של מיקרוסופט ותלונה שהגישה החברה.

טריפל סי מרחיבה את תשתית הדטה סנטר
החברה תטמיע 200 שרתי Hyper-V מבוססים על Windows Server 2012 R2 של מיקרוסופט לאספקת שירותי ענן לאלפי עסקים

חברת EarlySense בחרה בפתרון הענן Office 365
במסגרת הפרויקט, שבוצע על ידי חברת היי נטוורקס מערכות בע"מ, הוחלפו שרתי הדוא"ל, בהם 100 תיבות מייל, בפתרון מבוסס ענן. הפתרון מאפשר למשתמשים בשני סניפי החברה בישראל ובארה"ב תקשורת שוטפת, אבטחה מוגברת ושטח אחסון גדול של 25GB למשתמש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI