דף הבית תיירות ונופש תיירות ונופש - אחר אוקראינה המתעוררת
אוקראינה המתעוררת
עופר קרז'נר 13/04/14 |  צפיות: 3459

חוויה תיירותית

למרות המשבר הנוכחי שבין מוסקבה לקייב, אשר נראה כי הוא מגיע לסופו, אוקראינה הייתה ועודנה אטרקציה תיירותית מרשימה. עם חלוף העידן הקומוניסטי, קיבלה אוקראינה את עצמאותה בשנת 1991. מאז נפתחו שעריה וכחצי מליון יהודים עלו ממנה לישראל. השלטון הדמוקרטי במדינה תרם רבות להתפתחות הקשרים המסחריים והתיירותיים בינה לבין ישראל. כיום ישראלים רבים מבקרים במדינה המתעוררת אל המערב, ומציעה אתרי תיירות ונופש שאינם נופלים ברמתם מכל אתרי התיירות הקלסיים בעולם.

קייב

העיר קייב, בירתה של אוקראינה, הוקמה על גדות הדנייפר במאה החמישית בידי שבטים פולשים שהגיעו מערבות רוסיה אל חופי הים השחור. עם קבלת הדת הנוצרית, נבנו בלב העיר העתיקה כנסיות מרשימות. קתדרלת סנט סופיה היא ריכוז של כנסיות בעלות כיפות מוזהבות ומהן נשקף נוף מדהים אל הדנייפר וסביבתו הירוקה. בתוך המבנים פסיפסים מרהיבים, ציורי טיח ופסלים המתארים דמויות נוצריות וסצנות מחיי בית המלוכה המקומי. האתר הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו. עוד אתר מורשת עולמי הוא מנזר המערות – אתר מקודש לנוצרים ובו מוצגות בארונות זכוכית גופות חנוטות של נזירים ששירתו בקודש במקום.לאורך הרחובות ניצבים מבנים בעיצובים ארכיטקטוניים המשקפים את תולדותיה של העיר. בכיכר המרכזית מזרקות, פסל שלושת האחים מייסדיה של קייב ואנדרטת העצמאות בדמות המלאך מיכאל פטרונה של העיר.בעיר מוזיאונים רבים המתארים את ההיסטוריה של אוקראינה – מלחמת העולם השנייה ואף אסון צ'רנוביל; מוזיאונים לאומנות מודרנית ומוזיאון ייחודי המתאר את החיים הטיפוסיים למרחביה הכפריים של אוקראינה.בעיר נמצא אתר הנצחה למאורעות באבי יאר, שבהם הושמדו כמאה אלף יהודים ואוקראינים באכזריות רבה. במקום מוזיאון ואנדרטאות לזכר היהודים ולזכר הילדים שנטבחו בידי הנאצים במלחמת העולם השנייה. בית הכנסת בקייב שהוקם במאה השמונה עשרה, הוסב בידי הקומוניסטים לתיאטרון בובות, וב-1990 שוקם וחזר לתפקד כבית כנסת. במקום אנדרטה בדמות שלום עליכם וסמוך לו בית הולדתה של גולדה מאיר. אודסה אחת מני עשרות ערי התיירות באוקראינה היא אודסה וייחודה הוא במיקומה לחוף הים השחור, חוף חמים המושך אליו תיירים רבים מן הצפון ולא בכדי נקראת 'פנינת הים השחור'. מלבד עושר אתריה התיירותיים – מדרגות פוטיומקין, בית האופרה והמוזיאונים הרבים, אודסה היא עיר הולדתם של מיטב אנשי רוח יהודים – ביאליק, שלום עליכם, טשרניחובסקי וז'בוטינסקי. ישראלים רבים באים לפקוד את בתיהם, העומדים עדיין על תילם, בהצצה למקומות שבהם נכתבו מיטב היצירות הלאומיות המבטאות געגועים לארץ ישראל. אומן זרם של חסידים ותיירים ישראלים מגיע לעיר אומן מידי שנה, בעיקר לפני הימים הנוראים. רובם ככולם באים להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב ובכך מקיימים את בקשתו, לחגוג עמו את ראש השנה. רבים מאמינים בסגולות העולות מביקור זה ובעיקר הבטחה לזיווג מוצלח. לאור הנהירה העצומה של מאמינים, הוקמו במקום בתי מלון, בתי כנסת, מקוואות ומסעדות כשרות המשמשות את העולים לרגל. כלכלת העיר סובבת סביב אירועי האתר ותושבי העיר מתפרנסים מכך.לא רחוק מאומן מצויים גנים פלאיים הנקראים 'הגנים של הגראף פוטוצקי'. הגנים, המשתרעים על כ-150 דונם, הוקמו בצו גראף פולני כדי להרשים את כלתו האהובה. בגן צמחים מיוחדים שהובאו מכל העולם, מפלים ומזרקות, מקומות מסתור ושבילים נעלמים. אל הגן נוהרים אלפי מבקרים סקרנים. מידע לנוסע לאוקראינה שגרירות בתל אביב וקונסוליה בחיפה ולאחרונה נפתחה הקונסוליה בירושלים, המסייעת רבות לכל ישראלי המבקש לבקר באוקראינה. בארץ ישנן כמה סוכנויות נסיעות המארגנות נסיעות לאומן באופן קבוע. לאחרונה, נחתם הסכם שערים פתוחים, המאפשר לישראלים להיכנס לאוקראינה ללא צורך באשרת כניסה. ניתן לקבל מידע נוסף וכל עזרה באמצעות הקונסוליה בירושלים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עופר קרז'נר


 


מאמרים נוספים מאת עופר קרז'נר
 
אוקראינה המתעוררת
אוקראינה הולכת והופכת לארץ תיירות מובהקת. קשריה עם העולם המערבי ובמיוחד עם ישראל הולכים ומתהדקים וישראלים רבים נוהרים אליה אם כעולים לציון קברו של רבי נחמן מברסלב, באומן ואם כתיירים וכנופשים הבאים ליהנות משכיות חמדה יחודיות לפי מיטב התיירות הקלאסית בעולם. בתי מלון יוקרתיים נפתחים ואמצעי תחבורה נוחים משרתים את התיירים, כמו כן,חנויות ושווקים מודרניים ומסורתיים מהווים אטרקציות . לעזרת התייר הישראלי עומדת הקונסוליה בירושלים ושם אפשר למצוא כל אינפורמציה לנוסע לאוקראינה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI