דף הבית מדעי החברה פסיכולוגיה המודעות הגוברת בטיפול בקשיי קשב וריכוז
המודעות הגוברת בטיפול בקשיי קשב וריכוז
מאיה בית 19/05/14 |  צפיות: 13201

בעבר היחס כלפי הפרעת קשה וריכוז על כל גווניה היה הרבה יותר מנוכר ומבודד. אחת הסיבות הבולטות לשינוי הדרסטי בהקשר זה נוגעת לרוחב התופעה. מדובר על קושי כה נפוץ עד כי ישנה השערה כי בשנים הבאות אלו המתקשים בנושא יהיו הנורמטיביים ורוב רובה של החברה.
מה גרם להתפשטות התופעה?:
קשיי קשב וריכוז מאובחנים יותר בפרופורציה גבוה יותר. ישנן מספר סיבות משוערות לדבר. למשל, כיום הכלים בהם מאבחנים הפרעות קשב וריכוז מפותחים בהרבה ונותנים מענה למגוון של פונים המתלוננים על קשיים בתחום. הכלים המפותחים מסייעים במתן אבחנות במקרים רבים יותר. דבר נוסף, כיום נהוג לחלק את קשיי הקשב והריכוז לקבוצה גנטית- זו היא קבוצה בה הקושי מולד ואף עובר בגנים. לעומת, קבוצה נרכשת- זוהי קבוצה שכיחה בימים אלו המונה אנשים רבים שלהם קשיי קשב וריכוז נרכשים כתוצאה מגורמים רבים כגון- שהייה מרובה סביב מדיה, שימוש בחומרים על ידי האם או המאובחן עצמו ועוד.
כיצד מאבחנים קשיי קשב וריכוז?:
האבחנה כיום מתבצעת באמצעות שני כלים עיקריים אולם אין די בהם, אלו רק נותנים גיבוי. כלים אלו הינם מבחן טובה הישן באופן יחסי וכן מבחן מוקסו שנחשב לחדשני ומתאים יותר לאבחנות העכשוויות. שני הכלים נותנים הערכה מוקדמת, כיוון לגבי הצפוי, אולם אין בהם כדי לתת אבחנה חד משמעית.
אז איך נותנים אבחנה מוחלטת של קשיי קשב וריכוז?:
יש לפנות לרופא שעבר הכשרה מתאימה בתחום או לנוירולוג שהינו הדמות המוסכמת ביותר לאבחנת קשב וריכוז. גורמים מקצועיים עלו יתנו מענה על ידי שימוש בכלים מקובלים, ראיון, איסוף חומרי מידע ועוד. על מנת לקבל אבחנה מקצועית יש לפנות אך ורק לגורמים מורשים לנושא זה. אבחנה כזו נחשבת לקבילה ומזכה ביחס תואם במגוון מסגרות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מאיה בית


 


מאמרים נוספים מאת מאיה בית
 
המודעות הגוברת בטיפול בקשיי קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז בעשור האחרון:
מרגע לרגע מתפתחת ומתפשטת המודעות לגבי קשיי קשב וריכוז. בבית הספר תלמידים הסובלים מקושי זה אינם מסתירים זאת מבושה היות ומדובר בקושי שהפך לפופולארי במיוחד. כמו כן, גם במסגרות אקדמאיות ובעולם העבודה מקובל יותר להקדיש תשומת לב לקשיים הנוגעים ליכולת להפנות קשב ולהתרכז

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI