דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: "שבטים" – אהבה, חירשות ושונות במשפחה
ביקורת: "שבטים" – אהבה, חירשות ושונות במשפחה
חיים נוי 27/06/14 |  צפיות: 2407

 

ביקורת: "שבטים" – אהבה, חירשות ושונות במשפחה – מחזה מרגש ונעים שהצחוק בו מהול בעצב – בית ליסין

מאת חיים נוי

"שבטים" בתיאטרון בית ליסין הוא מחזה מרגש ונעים שבו נמהלים צחוק ועצב ואנו תוהים לדעת על הסבירות להצלחה של אהבה בין בחור חירש במשפחה שומעת לבין בחורה שומעת , בת להורים חירשים.

המחזאית והבמאית הבריטית נינה ריין העלתה את המחזה בלונדון לפני 4 שנים ואחר כך הוצג במדינות רבות והיא גרפה את פרס המבקרים של ניו יורק ובפרס גילדת תיאטרוני אוף-ברודווי.

רוני פינקוביץ' ביים היטב ובאורח מעולה הצגה מעניינת והצליח בזכות להקת השחקנים המשובחת לעורר הרהורים על הסיכוי לאהבה בקרב בני זוג החיים במשפחות עם שונות , כאשר הם עצמם לוקים בפגם מולד.

מה קורה כאשר צעיר חירש, בן למשפחה שומעת, מתאהב בבחורה שומעת, בת להורים חירשים.

העלילה עוסקת בבילי, צעיר מלונדון, גדל במשחה של שומעים , כאשר הוריו התכחשו ואילצו אותו להתכחש לשונות שלו ולא לימדו אותו את שפת הסימנים.

התפנית מתרחשת כאשר בילי מתאהב בסילביה, השולטת בשפת הסימנים, כיון שהוריה חירשים והיא עצמה כנראה עלולה להתחרש בעתיד הקרוב. כאשר היא מלמדת אותו את השפה שנמנעה ממנו – היא משנה גם את הערכים שעליהם גדל. מכאן ואילך מתרכזת ההצגה בסיכויים שאהבה תמומש בקרב שני שבטים כל כך שונים.

הדרמה הקומית פורשת לפנינו את המתרחש בביתה של משפחה לונדונית רגילה לכאורה, אך אנו משקיפים על ההרס המתחולל בה ועל הניכור והשונות הזרועים בין בני הבית.

אגם רודברג היא סילביה, הצעירה שנקשרת אל בילי והמגלה גם שהמום בו הוא לוקה גורמים לו להפר כללי אתיקה ברורים ומובנים והיא גם מגלה את היכולת של האהבה להתממש ביניהם. אגם רודברג מפגינה משחק יפה ומרגש. משחקה קולח ונעים, יש לה יכולות הבעה מוצלחים ואין ספק כי היא בעלת יכולת תיאטרלית משובחת.

ידידיה ויטל מדהים בגילום התפקיד של בילי החירש. דיבורו האופייני לחירש, הליכותיו ויכולת המשחק שלו הם נפלאים ומעידים על כישרון רב.

יעל לבנטל כאימו של בילי, משחקת באורח מצוין. יעל היא שחקנית מקצועית מופלאה והתפקיד תפור עליה בהצלחה  רבה. יעל מנווטת בהצלחה נהדרת בין משחק קומי לבין משחק מרגש .

יובל סגל הוא אבי המשפחה ומשחקו הוא מוצלח במיוחד. יובל זורה תבלינים קומיים לכל אורך ההצגה. הוא מנווט בקלילות בין מדרונות העלילה ומגיש לצופים משחק מרהיב ושופע צחוק ורגש.

אור בן מלך מגלם את אחיו של בילי ומשחקו שובה לב ומוצלח. אור מצליח באורח טוב מאוד בגילום התפקיד.

תגלית הערב היא השחקנית לורין מוסרי שמשחקה היא נעים, נהדר ויפה במיוחד. לורין מתגלה כשחקנית בעלת כישרון רב ובעלת יכולות יוצאות מן הכלל.

המחזה תורגם בידי שלמה מושקוביץ' ותום אבני והשפה היא עכשווית, עניינית וקולחת.

התפאורה של במבי פרידמן ואנה זיו היא פרקטית ונאה, במיוחד ארון הספרים הקבוע על כל הכתלים האחוריים ועליו גם מוקרנות כתוביות המלל של השחקנים והגיגיהם. אורן דר אחראי לתלבושות היפות ובין היתר לחלוקי הקימונו. אמיר לקנר עיצב את המוזיקה היפה ועדי שימרוני אחראית לתאורה הנאותה החושפת מידי פעם את השחקנים בפינות הבמה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Anaqua הופכת הגשת פטנטים במדינות אחרות ליתרון אסטרטגי עבור אנשי מקצוע בתחום הקניין הרוחני
Anaqua, הספקית המובילה של טכנולוגיות לניהול חדשנות וקניין רוחני (IP) עבור תאגידים, משרדי עורכי דין וממשלות, מכריזה על תוספת לפתרון Foreign Filing שלה, ומשפרת את היכולות של פלטפורמת ניהול הקניין הרוחני שלה, AQX®. Anaqua שינתה את הפרדיגמה להגשת בקשת קניין רוחני במדינות אחרות עבור אנשי מקצוע בתחום, והפכה מערך מכביד של משימות אדמיניסטרטיביות ידניות לפתרון אסטרטגי ואוטומטי שמספק בידול, ומניע קבלת החלטות מהירה כדי לעזור להגן על קניין רוחני באופן גלובלי.

EBC Financial Group משתפת פעולה עםUnited to Beat Malaria - קמפיין של קרן האו"ם, כדי להגן על ילדים פגיעים ומשפחותיהם מפני מלריה
EBC Financial Group מגבירה את מאמצי מיגור המלריה, תומכת בהתערבויות בריאות קריטיות ובהעצמה קהילתית

אחסון הגיבוי השכבתי של ExaGrid נבחר ל"פתרון גיבוי הנתונים של השנה" בתוכנית Data Breakthrough Awards השנתית החמישית
תוכנית פרסים בינלאומית יוקרתית מכריזה על מוצרים וחברות מצטיינים בטכנולוגיית הנתונים

Duck Creek מארחת את הוועידה השנתית, One Duck Creek Summit, כדי לבנות קשרים, שייכות וקהילה
Duck Creek Technologies (דאק קריק טכנולוגיות), ספקית הפתרונות החכמים המגדירה את עתיד ביטוחי הרכוש והנפגעים (P&C) ותעשיית הביטוח הכללי, מארחת היום את One Duck Creek Summit בקולומביה, דרום קרוליינה, ומפגישה עובדים מכל רחבי הגלובוס.

Games Global מכריזה על הגשת הצהרת רישום להנפקה ראשונית מוצעת לציבור
Global Games Ltd מפתחת, מפיצה ומשווקת מובילה של תוכן משחקי חדשני בסגנון קזינו מקוון ופתרונות משולבים עסק לעסק למפעילי iGaming ברחבי העולם על בסיס גודל רשת האולפנים שלה, הודיעה היום כי היא הגישה בפומבי הצהרת רישום על טופס F-1 לרשות ניירות ערך של ארה"ב ("SEC") בנוגע להנפקה ראשונית המוצעת לציבור של מניותיה הרגילות.

חשיפת הנושא של כנס יוזמת ההשקעות העתידיות השמינית: "אופקים אינסופיים: משקיעים היום, מעצבים את המחר"
The Future Investment Initiative - מכון יוזמת ההשקעות העתידיות (FII) נרגש להכריז על הנושא למהדורה השמינית הקרובה של כנס FII, המתוכנן להתקיים בתאריכים 29-31 באוקטובר 2024, במרכז הכנסים הבינלאומי היוקרתי על שם המלך עבד אל-עזיז (KAICC) בריאד, ערב הסעודית.

ערב הסעודית מבליטה יוזמות של השקעות בתיירות בפורום הבינלאומי להשקעות בתחום אירוח
משרד התיירות הסעודי ממלא כעת תפקיד משמעותי בפורום הבינלאומי להשקעות של בתי מלון (IHIF), ומציג הזדמנות ייחודית למשקיעים עולמיים לקחת חלק ולהיכנס לתוך נוף התיירות המשגשג של הממלכה.

פרסי Stevie® מכריזים על הזוכים בפרסי Stevie® השנתיים ה-18 עבור מכירות ושירות לקוחות
הזוכים בפרסי Stevie® (The Stevie® Awards ) עבור מכירות ושירות לקוחות השנתיים ה-18, המוכרים כפרסי שירות הלקוחות ופרסי המכירות המובילים בעולם, נחשפו בשישי 12.4 בטקס חגיגי בלאס וגאס, נבאדה, ארה"ב, בהשתתפות יותר מ-400 מנהלים מרחבי העולם.

TokenEx ו-IXOPAY מתמזגים ויאפשרו לסוחרים לייעל את השימוש במספר תהליכי עיבוד תשלומים
פלטפורמת מיטוב התשלומים עבור מסחר גלובלי מספקת טוקניזציה רב-ערוצית, תזמון תשלומים וניהול מחזור חיים של כרטיסים

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI