דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: " כולם רוצים לחיות" חגיגה מקאברית של חנוך לוין
ביקורת: " כולם רוצים לחיות" חגיגה מקאברית של חנוך לוין
חיים נוי 01/07/14 |  צפיות: 2554

ביקורת: " כולם רוצים לחיות" חגיגה מקאברית של חנוך לוין – קומדיה גרוטסקית על המוות בביצוע מפואר –התיאטרון  הקאמרי

מאת חיים נוי

"כולם רוצים לחיות" היא קומדיה משובחת וגרוטסקית על המוות שנכתבה על ידי חנוך לוין ועולה עתה שוב בתיאטרון הקאמרי, כשלושים שנה לאחר שהועלתה ובוימה בידי לוין באותו תיאטרון. ההפקה הנוכחית היא חגיגה מקאברית , המבוצעת בכישרון נפלא בידי להקת שחקנים ובהם ותיקים וצעירים ובראשם מותיקי התיאטרון, דבורה קידר ויוסי גרבר.

מוטיב המוות מככב בהצגותיו של לוין במגוון תצורות ומצבים והפעם הוא מהווה בעיה אישית של גיבור עלילה. זהו סיפורו של בעל אחוזה בשם פוזנא. בשל טעות באחת מאותיות שמו, פוצנא במקום פוזנא, מקבל סגנו של מלאך המוות הוראה ליטול אותו לעולם האמת. אולם פוצנא עולה על השגיאה ודורש את חייו. בהתייעצות עם מלאך המוות בכבודו ובעצמו, הוא מקבל אורכה לכמה ימים ועד אז עליו להשיג מחליף שימות במקומו. פוצנא סבור שכול אביון וחולה יעוט על המציאה ויסכים להחליף אותו, אולם מתברר לו כי המשימה אינה בת ביצוע – עד ש.. העלילה מסתעפת ומתפתחת ובמהלכה אנו נפגשים עם כל חלכאי העיירה, בני משפחתו ואשתו של בעל האחוזה ובין היתר נאלץ פוצנא לוותר על אי אלה איברים מסוימים בדרך לזכות בחייו . אולם, תהפוכות לוין הולמות שוב ושוב עד לסצנת הסיום שאין מנוס ממנה. בין היתר גם מחליט לוין שאלוהים פורש לגמלאות, מתיישב בוינה והופך שחקן אופרטות ואספן בולים. נו, שויין.

על הבמה חוגגים כל המשתתפים , פצועים וחולים, אביונים ויצורים מוזרים, נשים ומשרת שחור בשם במבה ועולם בעצם רוצים לחיות ואין להם שום רצון להתחלף עם בעל האחוזה.

התמונות בהצגה הן הזויות, גרוטסקיות ומקאבריות. הרכב הנגנים תורם להילולה ואחת ההפתעות היא השתתפות חלק מהשחקנים בהרכב התזמורתי, באורח מקצועי והולם.

אודי בן משה ביים הצגה מלאת הומור שחור ואפיין אותה במרכיבים חנוך לויניים. הדמויות הזויות ובעלות תלבושות ותסרוקות ממימד אחר. בזכות הבימוי המעולה והלהקה המשובחת מועלית הצגה שגורמת לצופים חוויה תיאטרלית מענגת.

רמי ברוך מגלם באורח נפלא את דמותו של פוצנא. הוא שוהה כל הזמן על הבמה ומצליח להיות דמות נוגה ואפילו דוחה, אך השילוב הוא של משחק מצוין הראוי לתשואות מיוחדות.

אבי טרמין הוא המשנה למלאך המוות גולגלוביץ ומשחקו מוצלח מאוד ומקצועי. מלאך המוות הוא יצחק חזקיה המדהים, המצליח לגלם באורח נפלא את הדמות ובתור אתנחתא אפילו מנגן על מערכת התופים בצורה עולצת ויפה.

במבה המשרת השחור הוא שלומי אברהם שמעניק לדמות האפיזודות מימד עצוב ומבדח כאחד ומשחקו הוא רב חן.

ענת וקסמן היא מצוינת כאשתו של הרוזן פוזנבוכא. לבושה במחלצות כבדות ועם רעמת שיער משונה היא מנווטת בנבכי העלילה ברוב כישרון ובצורה מקצועית ונהדרת.

תמר קינן מצטיינת כאישה ציצי והיא מעניקה לצופים תמונה ייחודית ומשחק מפעים ומקצועי. תמר היא שחקנית נפלאה.

יוסי גרבר ודבורה קידר, אבירי התיאטרון הותיקים מופלאים בסצנות שלהם. דבורה היא שחקנית מהמעלה הראשונה וגרבר מגיש משחק מרגש ומדהים.

יש לציין את השחקנים הנהדרים, איתי שור, יובל סגל,זיו קלייר, המעניקים לצופים חוויית משחק מצויינת.

המוזיקה המקורית של קרן פלס היא טובה מאוד וכולם מזמזמים ללא הרף את המוטיב המרכזי שהוא שם ההצגה. טל בלכרוביץ אחראי לניהול המוזיקלי המוצלח. לילי בן נחשון יצרה תפאורה פרקטית ובין היתר במה נוטה שממנה נפערים לפי הצורך פתחי יציאה לעולם הבא ואפילו חלקת קבר.

התלבושות של עפרה קונפינו הן נהדרות במיוחד של הנשים. רוני כהן עיצב את התאורה הנאותה.

"כולם רוצים לחיות" היא הצגה מהמשובחות של חנוך לוין וההילולה המקאברית על הבמה היא מעניינת, מבדרת ואפילו חודרת לרגשות ולמחשבה נוספת על החיים והמוות.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group (Cayman) Limited קיבלה רישיון רגולטורי מלא מהרשות המוניטרית של איי קיימן (CIMA)
EBC Financial Group מחזקת את נוכחותה הגלובלית עם רישיון CIMA מלא, ומדגישה את מחויבות הקבוצה לתקנים רגולטוריים גלובליים מחמירים

נפתחה עכשיו למועמדויות: המהדורה הראשונה של פרסי Stevie® למצוינות טכנולוגית
המהדורה החדשה ביותר של פרסי העסקים המובילים בעולם תחגוג הישגים הקשורים לטכנולוגיה ברחבי העולם

Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
חלוצות הבינה המלאכותית מאחדות כוחות ליצירת חלופה מבוזרת לפרויקטים קיימים של בינה מלאכותית הנשלטים על ידי חברות ה-Big Tech

MidOcean Energy מבית EIG משלימה את רכישת הזכויות של Tokyo Gas בפורטפוליו פרויקטי LNG משולב באוסטרליה
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם שהוכרז בעבר לרכישת הזכויות של Tokyo Gas Co., Ltd ("Tokyo Gas") בפורטפוליו של פרויקטי LNG משולבים באוסטרליה.

Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI