דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים טיפים לבחירת קרמיקה למטבח
טיפים לבחירת קרמיקה למטבח
טלי רז 19/08/14 |  צפיות: 2883

הקרמיקה הוא חומר דו שכבתי המשמש לחיפוי קירות ולריצוף. שתי השכבות הן שכבת הבטון הפנימית ושכבת הגלזורה. בני האדם דורכים על שכבת הגלזורה ואינם רואים את שכבת הבטון לאחר ההתקנה. מכך, ניתן ללמוד שגם קרמיקה לרצפה היא חיפוי שכן היא מחפה דופן בטון קיים. בשונה מחיפויי קיר – דרושה רמת שחיקה גבוהה בשל הפעלת לחץ כבד יותר על חיפוי הרצפה, שנושא עליו את כל משקל האדם, בשונה מחיפוי הקיר שנושא משקל זניח יחסית.

למטבח בוחרים בקרמיקה בעלת שכבת גלזורה עם רמת שחיקה גבוהה

שכבת הגלזורה של קרמיקה למטבח חייבת להיות בעלת רמת שחיקה גבוהה. רמות השחיקה בתחום הקרמיקה הן ארבע במספר: רמה 5 מתאימה לריצוף גנים ציבוריים ומבנים בהם עוברת קיבולת אנושית רבה ברגעי הגעה. רמה 4 מתאימה לריצוף חדרי מגורים ומטבחים. רמה 3 מתאימה לריצוף חדרי אמבטיה. ההבדל בינה לבין רמה 4 מתבטא בכך שמשטחים רמה 3 יהיו, בדרך כלל רגישים למכות חזקות אך לא למים ונוזלים. בנוסף, ישנה גם רמה 2 שטובה אך ורק עבור חיפויי קירות. טופס 4 לאכלוס לדירה לא יאושר אם ריצפתם את הדירה במשטח קרמיקה עם רמת שחיקה 2.

דוגמאות למשטחי קרמיקה בעלי רמת שחיקה 4 המתאימה למטבח

בלטות קרמיקה העשויות מטרצו, ריצוף שיש חלק, ושכבת בטון ללא הגלזורה, כלומר ללא קרמיקה. הפתרון האחרון מפספס את הפואנטה שבקניית קרמיקה למטבח אך כיום ניתן למצוא גם עבור הבטון עבודות עיצוב מפנקות במיוחד של חברת פרפקט ליין המובילה בתחום ריצוף קרמיקה למטבח תוכלו לקבל מאיתנו המלצות וחוות דעת על פרפקט ליין . בחירה במשטח ברמות שחיקה 5 או 4 היא שתתרום תרומה מכרעת לעמידות המטבח שלכם, ולתחושת הבטחון הפיזי כאשר שוהים בו. כל סוג אחר של קרמיקה יגרור רגישויות למכות יבשות או חלילה – למים ושמנים שעלולים להישפך במטבח מדי פעם. רגישויות אלו עלולות להביא לסדקים ואפילו לשברים במשטח שלכם.

עצות לבחירת קרמיקה למטבח שאינה משמשת לריצוף

בדרך כלל, זה יהיה כאשר תרצו לדפן קיר שנמצא אנכית לשיש. במצב כזה ניתן לבחור סוגים רבים נוספים של קרמיקה כמו משטחי שומשום מחוספסים, ובאזורים שרחוקים מברז הכיור וקרובים יותר לארונות האחסון ניתן אף לבחור ברזינה, קרמיקה שמורכבת ב- 90% מחומר קרמי טבעי ו- 10% מפולימר מסוג "רוזין". שילוב זה יוצר מראה דקורטיבי אך מבחינה כימית הוא רגיש למים, ולכן מומלץ להציבו רק באזורים שרחוקים מהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טלי רז


 


מאמרים נוספים מאת טלי רז
 
טיפים לבחירת קרמיקה למטבח
הקרמיקה הוא חומר דו שכבתי המשמש לחיפוי קירות ולריצוף. שתי השכבות הן שכבת הבטון הפנימית ושכבת הגלזורה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI