דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב מוצר מה ההשפעה של גופי תאורה על חללי הבית השונים?
מה ההשפעה של גופי תאורה על חללי הבית השונים?
לדמרקט 26/10/14 |  צפיות: 12905

מצב הרוח והאווירה בבית מושפעת באופן משמעותי מהתאורה שבבית. הבית הוא מרחב מגורינו האישי ונדרש לספק לנו חום הגנה ושלווה, עם זאת לא כל האנשים אכן מצליחים ליצור אלמנטים אלו במרחב הביתי שלהם. אחר מהטעויות הנפוצות בהקשר הזה נובעת מההחלטה לערוך שיפוצים כלליים בבית לרבות החלפת הרהיטים הישנים בחדשים מבלי להביא בחשבון את החשיבות האדירה שיש לתאורה ולאופן השתלבותה בחלל.

מהו ההיבט הפסיכולוגי של התאורה?

אם ברצונכם ליצור אווירה חדשה בבית או לשפר את זו הקיימת חשוב מאד לשים דגש על ההיבט הפסיכולוגי שיש לבחירה של גופי תאורה. קיימים שלושה גורמים המבליטים את ההיבט הפסיכולוגי שיש לתאורה בבית, לפי מחקרים שנערכו בנושא. קודם כל ישנו קשר ישיר בין היכולת להפיג חששות ופחדים בבית לבין סוג התאורה הנבחר. חושך הוא גורם שמייצר פחד ואימה לא רק בקרב ילדים ותינוקות. כל אדם בוגר חש אי נוחות מסוימת כאשר נמצא בחלל שאיננו מואר די הצורך.

מה השפעתה של התאורה על חללי הבית?

כדי להימנע מתחושות אלו ניתן לעשות שימוש בסוג של גופי תאורה המתאימים להעדפות האישיות של בני הבית, לסגנון של החדרים בבית ולאופיו הכללי. כמו כן תאורה משמשת כאמצעי מלאכותי שביכולתו לתרום לתחושת הביטחון הטבעית של הגוף. הנטייה הטבעית של כל אדם להדליק את האור בכל חלל אליו הוא נכנס ובו הוא שוהה היא פועל יוצא של העובדה שהגוף נהנה יותר לבלות זמן רב בחללים מוארים. התאורה בנוסף מסייעת ליצור הפרדה בין חללי הבית השונים: בין הסלון למטבח, חדרי העבודה וחדרי השינה וכדומה.

כיצד לבחור תאורה לבית?

השוני הקיים בין השימוש במטבח או בגינה לבין השימוש שמאפיין את חלל המטבח צריך לבוא לידי בבחירת גופי תאורה מתאימים לשימושים אלו. אין צורך לעבור תואר ראשון בפסיכולוגיה כדי להתאים תאורה נכונה לבית. במקום זאת אפשר להתחיל עם בחירת תאורה לחללים המרכזיים בבית, הסלון והמטבח ומשם להמשיך לחדרי השינה ולסיים עם אזור הגינה. יועצים בתחום ישמחו להעניק לכם המלצות בהתאם לדרישותיכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לדמרקט


 


מאמרים נוספים מאת לדמרקט
 
מה ההשפעה של גופי תאורה על חללי הבית השונים?
מצב הרוח והאווירה בבית מושפעת באופן משמעותי מהתאורה שבבית. הבית הוא מרחב מגורינו האישי ונדרש לספק לנו חום הגנה ושלווה, עם זאת לא כל האנשים אכן מצליחים ליצור אלמנטים אלו במרחב הביתי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI