דף הבית עיצוב ואדריכלות אדריכלות נוף ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים
ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים
centrifogo 27/10/14 |  צפיות: 18061

ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים הם מושלמים למנוחה והתרגעות וגם לאינטראקציה חברתית. הספסלים משדרגים את המרחב הציבורי ולמעשה פארק ללא ספסלים הופך להיות חסר תועלת. אבל כאשר ממקמים ספסלים לאורך שבילי הפארק ואל מול האטרקציות המרכזיות של הפארק אנו מעניקים לו ערך מוסף בעזרת הספסלים.

ישנם סוגים שונים של ספסלים כבור פארקים וגנים ציבוריים אך חושב להקפיד על כמה דברים בסיסיים. ראשית לפני שבוחרים את העיצוב יש לשים לב לחומרים מהם עשויים הספסלים. אנו ממקמים את הספסלים במקום פתוח והם יחשפו לתנאי מזג אוויר שונים – שמש חזקה בקיץ עם קרינה אולטרה סגולית וגשם בחורף. לכן אנו רוצים חומרים אשר יהיו חזקים ועמידים בכל תנאי מזג האוויר. אנו בוודאי לא רוצים ספסלים שאחרי חודש בשמש ישנו את צבעם דבר אשר יכול לקרות לחומרים מסוימים. אנו לא רוצים ספסלים אשר עשויים מעץ זול אשר יספוג מים, יתפורר וירקב תוך שנה. אני לא פוסל שימוש בעץ אך יש לשים לב איזה עץ ויש לתחזק את העץ כראוי.

האנשים אשר יהנו מהספסלים הציבוריים בפארקים הם בני כל הגילאים. יגיעו לשם ילדים ונוער, משפחות עם תינוקות ואנשים מבוגרים. אנו רוצים שהמקום יהיה בטוח עבורם מכל בחינה אפשרית וגם מבחינת הספסלים. הספסלים מיועדים לישיבה של מספר אנשים בו זמנית ולכן חשוב שהם יהיו חזקים ויוכלו לשאת את משקל האנשים מידי יום. לצורך הדוגמה שלושה אנשים על ספסל בקלות יכולים לשוקל 200 ק"ג ביחד וזהו עומס גדול. אנו רוצים לוודא שהספסל בנוי לעומס זה. אנו לא רוצים שחלילה תגרם פציעה כלשהיא מהספסל, דבר שבקלות יכול לקרות אם ספסל אשר לא תוכנן כראוי או לא מתוחזק כראוי. לדוגמה ישנם ספסלים הכוללים שלבי עץ המוברגים למסגרת מתכת. מה יקרה אם ילד קטן יזחל אל מתחת לספסל, אנו לא רוצים שיהיו שם ברגים בולטים אשר יגרמו לו לפציעה. אם הספסל עשוי אלומיניום אנו לא רוצים קצוות חדים אשר יכולים לחתוך מי שיגע בהם. אלו דברים שכל ראשות מקומית חייבת לקחת בחשבון. הפארק והספסלים בו הם למען התושבים והם חייבים להיות בטוחים עבורם.

עוד נקודה חשובה עבור ספסלים הממוקמים באיזורים פתוחים היא הצורך בסככה. בקיץ ישנה שמש חזקה ובחורף גשם, יש צורך בסככה כלשהיא אשר תגן על האנשים אשר יושבים על הספסל ותהפוך אותו לאטרקטיבי עבורם.  אחרת אף אחד לא ישב על הספסלים.

בזכות הספסלים אנו יכולים לשבת ולנוח באוויר הצח, אם זה נמצא בפארק אז אנו נהנים עוד יותר מהריאות הירוקות של העיר. בכל שעות היום נוכל למצוא אנשים נהנים מהספסלים – אנשים אשר יוצאים לטיול עם הכלב בשעות הסוקר המוקדמות, אנשים אשר עושים ספורט, ילדים משחקים אחר הצהריים וזוגות אוהבים בערב. לספסלים תרומה משמעותית לאיכות חיינו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 centrifogo


 


מאמרים נוספים מאת centrifogo
 
עלות פיתוח מוצר - איך מחשבים את זה?
תהליך פיתוח המוצר הוא תהליך מורכב הכולל בתוכו מספר שלבים שלעתים לוקחים זמן רב. בתהליך לרוב אנו מתייעצים עם אנשי מקצוע רבים הכוללים מהנדסים מסוגים שונים,

חוקר פרטי בירושלים - מקצועיות, אמינות ויכולת לספק את המידע הנדרש במהירות וביעילות רבה
24/03/15 | חקירות
חוקר פרטי בירושלים יספק לכם שירות מקצועי, דיסקרטי ואמין על ידי שימוש בשיטות חקירה שונות. תפקידיו של חוקר פרטי בירושלים נפרסים לתחומים רבים הקשורים לחייהם של אנשי עסקים, אנשים פרטיים, אנשי ציבור ועוד

הרשמה לאתר הכרויות -מאפיינים ויתרונות
24/03/15 | הכרויות
קצב החיים התובעני בו אנו חיים לעתים משכיח מאיתנו את משמעות החיים ואת הדברים החשובים המרכיבים אותם ביניהם קשר זוגי ומחייב

בחירת גנרטור
13/11/14 | צרכנות
רוצים לארגן אירוע במקום שאין בו חשמל? או אולי ישנה איזו עבודה שאתם צריכים לעשות במקום המנותק מרשת החשמל?

איך להמנע מטעויות בהזמנת שירות הובלות קטנות
בכל שנה מתבצעים בארץ אלפי העברות של בתים, משרדים, מפעלים וכדומה. מתוך החברות הרבות העוסקות בתחום הגדול של הובלות בכלל

הובלות קטנות בצפון - 6 טעויות שתרצה להמנע מהן
תכנון נכון של יום המעבר והימים הקודמים לו, הוא בדר"כ ערובה לכך שהארוע יעבור בצורה רגועה יותר, ועם פחות "הפתעות" בלתי צפויות.

של השכרת גנרטורים
04/11/14 | צרכנות
באופן קבוע אני טוען שהשכרת גנרטורים היא הדבר המשתלם ביותר. כאשר רוצים לארגן אירוע או לצאת לעבודה במקום המנותק מרשת החשמל או שרשת החשמל כשלה אז הגנרטור הוא הפתרון הטוב ביותר.

ספסלים שנויים במחלוקת
הספסלים הציבוריים, אלו הנמצאים ברחובות הערים ובגנים הציבוריים לנוחיות התושבים, יוצרים לעיתים בעיות או נמצאים במרכזן של בעיות. העיריות מחפשות פתרונות לבעיות שונות ולעיתים מיישמות אותם בעיצובי הספסלים

ספסלים מיוחדים
ספסלים הם חלק בלתי נפרד מהמרחב הציבורי ויש להם חשיבות רבה. לכן תוכלו למצוא סוגים רבים של ספסלים ברחובות הערים, בכיכרות, בטיילת, בפארקים ובגנים לנוחות התושבים

ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים
ספסלים לפארקים וגנים ציבוריים הם מושלמים למנוחה והתרגעות וגם לאינטראקציה חברתית. הספסלים משדרגים את המרחב הציבורי ולמעשה פארק ללא ספסלים הופך להיות חסר תועלת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI