דף הבית בידור ופנאי תחביבים קסמים בקלפים לימוד שלהם יכול לתרום לביצוע קסמים הקשורים לחגים
קסמים בקלפים לימוד שלהם יכול לתרום לביצוע קסמים הקשורים לחגים
יוני לחמי 02/12/14 |  צפיות: 7221

ישנם זמנים ומועדים בשנה שדורשים התייחסות מיוחדת בעת המופע. במאמר זה נסקור זמנים ואירועים שונים שכדאי להכין להם מראש קסמים מיוחדים.

חגים:

לכל חג יש את המאפיינים והסמלים שלו ולכן כדאי לשלב במופע סוגי קסמים שקשורים לאותו החג. נעמוד על המאפיינים של חלק מהחגים וניתן רעיונות לקסמים מיוחדים להופעה בזמן זה. זכרו תמיד ניתן לשלב קסמים בקלפים לימוד של מגוון קסמים לכל תקופה יעזור לכם ליצור מופע רלוונטי לתקופה בה אתם מופיעים.

חנוכה:

סופגניות, נרות, סביבונים, נס פך השמן.

ישנם קסמים מיוחדים עם סביבונים שכדאי לעשות (קסם איכותי שלומדים בסדנת 4 החלקים). אפשר לשלב קסמים עם נרות או כל אלמנט אחר של אש.

יש קסם נוסף שמאד מתאים לחנוכה; מדובר בכד שאתם שופכים ממנו מים ולאחר כמה רגעים הוא שוב מתמלא. אתם שוב מרוקנים עד הסוף את הכד מהמים שבתוכו, ולאחר מספר רגעים הוא שוב מתמלא וכך חוזר חלילה. בצורה זו ניתן להמחיש לילדים בצורה חווייתית את סיפור נס פך השמן.

פורים:

אסתר המלכה, מרדכי, המן, מגילת אסתר, רעשן.

פורים הוא ללא ספק החג של הקוסמים. לאחר קריאת המגילה, כמעט בכל בית כנסת חוגגים בשילוב מופע קסמים. מכיוון שפורים הוא חג של תחפושות, סוגי קסמים רבים יכולים להתאים. כמובן שאתם יכולים להשתמש באביזר קסמים מוכר שנקרא 'סיר פלא'.

אתם מראים סיר ריק, סוגרים את המכסה ואומרים את מילות הקסם, ואז כאשר אתם מרימים שוב את המכסה, הסיר מלא בהמון אזני המן. גם כאן כמובן ניתן לשלב קסמים בקלפים לימוד שלהם ישרת אתכם במהלך המופע.

פסח:

מצות, 10 המכות, חמץ, הגדה, כוסות יין.

אחד הדברים המגניבים שאתם יכולים לעשות זה להמחיש לכל המשפחה בזמן אמירת ההגדה חלק מהמכות שהמצרים חטפו. למשל, במכת צפרדע אתם יכולים לעשות את הקסם הקלאסי שבו אתם מראים ארנב אחד קטן שעשוי מספוג.

אתם מבקשים מאחד המסובים לפתוח את היד ולהחזיק את הארנב שהראתם לכולם. כעת, אתם מבקשים ממנו לפתוח שוב את היד, ולתדהמת כולם קופצים לו מהיד המון ארנבים מספוג.

כמובן שניתן להראות פחית עם מים שברגע שאתם אומרים את מילות הקסם, המים משנים את צבעם והופכים להיות בצבע אדום (אפשר להשתמש בפטל או צבע מאכל אדום). גם כאן ניתן לשלב קסמים בקלפים לימוד דרכם של השיר 'אחד מי יודע' (13 קלפים כנגד 13 חלקי השיר).

יום העצמאות:

בד"כ ביום זה יש בו הרבה מופעים של קוסמים. רצוי לשלב קסמים שיש בהם הצגה של סמלי ישראל כמו דגל ישראל. לדוגמא, ישנו קסם שבו לוקחים המון דגלים קטנים מחוברים של הרבה מדינות בעולם. את הדגלים הללו מכניסים לתוך שק שחור. מה שמאוד בולט לקהל הוא שדווקא דגל ישראל חסר. בספירה שלכם לשלוש כל הדגלים נעלמים מהשק, ובמקום השק מופיע דגל ישראל ענק.

חגי תשרי: ראש השנה, יום כיפור, סוכות

שופר, סליחה, 4 המינים, סוכה.

ניתן לעשות קסם שבו אתם מדברים על כך שמאוד קשה לתקוע בשופר וצריך לדעת איך עושים זאת בצורה נכונה. אתם אומרים שכדי להמחיש את זה אתם תתנו לילדים לנסות להוציא צליל, עם אביזר יותר פשוט משופר וזאת תהיה המשרוקית.

כל הילדים ינסו לשרוק במשרוקית ולא יצליחו להפיק צליל. לאחר שהרבה ילדים ניסו, אתם תבחרו ילד אחד שתגידו לו שאתם מרגישים שהוא בניגוד לשאר הילדים יצליח לשרוק. כאשר הילד הזה ינסה, להפתעת כולם הוא אכן יצליח.

אתם יכולים גם לעשות קסמים בקלפים שקשורים או לדוגמא קסם שאתם אומרים למתנדב שכעת אנו לפני יום הכיפורים, וכל אחד צריך לבקש סליחה על מה שהוא עשה. אתם גם אומרים שלפעמים ישנם אנשים שסתם כועסים עליכם ומבקשים שתגידו סליחה אפילו שלא עשיתם להם שום דבר.

אתם מבקשים מהמתנדב לעצום עיניים ואתם אומרים לו שכל פעם שאתם נוגעים בו הוא צריך להגיד לכם: "תבקש סליחה".

לאחר מכן, אתם עומדים לידו ורק מעבירים את היד מעליו בלי שאתם נוגעים בו, ולתדהמת כולם הוא אומר לכם כל כמה שניות "תבקש סליחה".

כאשר הוא פותח את העיניים אתם מסבירים לו שזה בדיוק מה שאמרתם לפני כן. יש אנשים שמבקשים מכם לומר סליחה גם כאשר לא עשיתם להם שום דבר. שוב, קסמים בקלפים לימוד שלהם מוסיף לכם אפשרויות להרחיב מופע בכל נושא.

לסיכום, זמנים מיוחדים דורשים התייחסות מיוחדת. בדיוק שכפי שביום הולדת אתם חייבים להתייחס לילד החוגג, כך גם בזמנים מיוחדים יש להתייחס לזמן.

מחבר: יוני לחמי


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוני לחמי


 


מאמרים נוספים מאת יוני לחמי
 
קסמים בקלפים לימוד שלהם יכול לתרום לביצוע קסמים הקשורים לחגים
02/12/14 | תחביבים
בכל חג מתאים לעשות קסמים אחרים שקשורים. אפשר לעשות קסמים בקלפים הקשורים לחג או קסמים ספציפיים הקשורים לחג. במאמר תראה דוגמאות וטיפים שונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI