דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר קורס ניהול עסק משפחתי
קורס ניהול עסק משפחתי
liran 18/01/15 |  צפיות: 5547

אם תשאלו מנהלי עסקים האם יש צורך ללמוד כיצד לנהל עסק, אז הדעות יהיו חלוקות. יהיה מי שיטען שחייבים לעבור קורס בנושא בעוד שאחרים יטענו שזה בא מלידה וניסיון. נכון הדבר גם במקרה של עסק משפחתי, ישנם עסקים משפחתיים שקיימים כבר עשרות אם לא מאות שנים בלי שאף אחד מבני המשפחה עבר קורס בניהול, עם זאת, כיום לא מעט מומחים טוענים שהשינויים הגלובליים והתחרות הרבה שקיימת כתוצאה מהגלובליזציה, מאלצת גם בעלי עסקים משפחתי לפנות אל קורס מיוחד לניהול עסק כזה.

 

אומנם הטענה הרווחת שעסק משפחתי הוא עסק מסוג אחר. הוא מבוסס על כלים וערכים שאין בעסק רגיל, מסורות משפחתיות, קשרים אישיים, סולידריות גבוהה יותר, התייחסות שונה לרווחים לתוצר האישי של כל עובד/בן משפחה בחברה ועוד. אך לצד כל זה, יש שני קווים שחייבים טיפול מיוחד, תחזוקה של עסק משפחתי והתחרות שבחוץ.

 

מאחר ועסק משפחתי דורש תחזוקה שונה, בגלל הרגישות הרבה שבו, לעומת עסק רגיל, אז יש צורך בארגז כלים שונה לגמרי, אותם מקבלים בניסיון עם השנים, פיתוח אינטליגנציה רגשית, אך גם דרך קורס ניהול עסק משפחתי. נקודה שנייה היא התחרות שבחוץ. עסקים אחרים, הכוונה לטובים שבהם, עובדים על פי הכללים של עלות-תועלת, שורת רווח, גישה עסקית קרה, שלא תמיד קיימים בעסק משפחתי. כאשר יש תחרות ביניהם, לעיתים היתרונות של עסק משפחתי פוחתים בגלל זה. יש עסקים משפחתיים שפותרים זאת באמצעות העסקת מנהלים מקצועיים מחוץ למשפחה, ובכל זאת, בשביל שהכל יישאר בתוך המשפחה, מוטב לקחת קורס לניהול עסק משפחת.

 

מה לומדים בקורס ניהול עסק משפחתי?

 

יזמות משפחתית - כיצד נולד עסק משפחתי, מה צריך בשביל זה ואיך מתמודדים עם זה בחיי המשפחה

 

מעבר בין דורי - המעבר מדור ראשון לשני וכן הלאה, השינויים שהעסק דורש במקרה כזה, מתי לעשות את המעבר וכיצד.

 

סביבה ניהולית ומשפטית בעסק משפחתי - באיזו סביבה ניהולית, עסקית, משפטית עובדים כשיש עסק משפחתי. אומנם מדובר בעניינים בירוקרטים רבים אך מאוד חושבים.

 

יחס לעובדים שאינם מהמשפחה - איך מעניקים יחס שווה לעובדים שאינם מהמשפחה, כיצד יוצרים היררכיה ברורה בחברה ולא נותנים לעניין המשפחתי להשפיע.

 

ניהול רגשות - תיאוריות סוציולוגיות בתחום המשפחה וניהול עסקים משפחתיים. מדובר בהרבה תיאוריה אומנם אך מאוד משמעותית להבנת כל התחום של עסק משפחתי וכיצד להתמודד עם בעיות שונות שעולות במהלך הזמן מתוכו.

 

עסק ומשפחה - איך להקים עסק משפחתי בלי להגיע לטיפול משפחתי.

 

כמובן שאנחנו מציגים כאן רק חלק מהנושאים, מדובר במכלול רחב יותר שיעזור לכם להקים עסק משפחתי, להתמודד עם הקשיים השונים שהוא מציב ויציב בפניכם, ולהצליח בתחרות הקשה שמעמידים מולכם עסקים אחרים.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 liran


 


מאמרים נוספים מאת liran
 
סובחי טנוס: כך משלבים בהצלחה את המשפחה בעסק
שילוב דור הבנים בחברה משפחתית הוא אתגר מורכב. כך עשה זאת בהצלחה רבה סובחי טנוס מייסד חברת ס.ט.ר נדל"ן

הכנסה פסיבית – השקעות נדל"ן בארה"ב
20/01/15 | נדל"ן
לתת לכסף לעבוד בשבילנו : השקעות נדל"ן בארה"ב מהוות הזדמנות מצוינת ליצירת הכנסה פסיבית באמצעות השקעה סולידית ותשואה גבוהה.

חנות וירטואלית באינטרנט
חווית הקנייה שלנו וכיום יותר אנשים מעדיפים לחסוך זמן ועלויות נלוות לקניות אז במקום לצאת לקניונים או למרכזי הערים, הם מדליקים את המחשב בבית ונכנסים לחנות וירטואלית באינטרנט לעשות את הקניות שלהם

קורס ניהול עסק משפחתי
עד לפני מספר שנים התייחסו באקדמיה לעסק משפחתי כעסק לכל דבר, עם מאפיינים דומים לעסקים רגילים. השינויים בכלכלה ובניהול עסקים בפרט, הביא לפתיחת קורסים בניהול עסקים מסוגים שונים ובפרט עסק משפחתי.

כל מה שאתם צריכים לדעת על קרנות הון סיכון בישראל
בעולם העסקים יש שני סוגי משקיעים, משקיעים בטוחים שמוכנים לשים את כספם רק על השקעה שרמת הסיכון שלה נמוכה והסיכוי להרוויח ממנה הוא גבוה. מולם יש משקיעים שמוכנים לקחת סיכון, לשים את כספם בהשקעה בה הסיכון גבוה יותר וביחד עם זאת, התשואה היא גבוהה יותר. כשמדברים על קרנות הון סיכון, מתכוונים למשקיעים שמוכנים לקחת להמר בגדול.

החדשנות הבלתי פוסקת של צבי ויליגר (צביקה ויליגר)
למה מוסיפים האחים צביקה ויוסי ויליגר מוצרים חדשים לקטלוג של וילי פוד מדי שנה? איך הם הצליחו לתקוע יתד בשוק הגלידות ומה הייחוד של הקולה שלהם?

עיצוב חיפוי זכוכית לקיר
המטבח נחשב למקום בו אנו נמצאים בכל יום ולכן חשוב לדאוג למראה יפה. על בחירת חיפוי זכוכית לקיר המטבח במאמר שלפניכם.

שילוב של זכוכית מודרנית על ידי עופר שבירו
שילוב של עיצוב זכוכית מודרנית בבית יותר מראה מרשים למדי. על עיצוב זכוכית מודרנית על ידי עופר שבירו- במאמר שלפניכם

מיתוג אישי על ידי משרד פרסום
מיתוג אישי על ידי משרד פרסום יכול להשתלם מאוד לאדם שזקוק לו, משרד פרסום מקצועי יכול לעשות מהפך בתדמית אישית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI