דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה תפריט דיאטה לנשים
תפריט דיאטה לנשים
נטלי אינטרדב 11/05/09 |  צפיות: 3436

בתפריט דיאטה מותאם אישית חייבים להתחשב גם במין. דיאטה לנשים ודיאטה לגברים יכולים להיות שונים לחלוטין. נתחיל בעובדה שכמות צריכת הקלוריות היומית אצל נשים היא נמוכה יותר מכמות צריכת הקלוריות אצל גברים וכבר נקבל הבדל משמעותי בהרכבת התפריט הדיאטטי. בנוסף בבניית תפריט דיאטה לנשים יש להתחשב בהשפעות הורמונאליות שמתרחשות בזמן מחזור, בעיות בריאותיות, אם יש וכמובן גיל האישה. מלבד אלו יש להתחשב בשגרת היום של אותה אישה - סוג העבודה, פעילות גופנית, התניידות ממקום ומקום, זמני ארוחות ועוד ועוד.

ההמלצה לנשים שרוצות להוריד במשקל היא לאכול עד 1500 קלוריות ביום. למראית עין אין ממש בעיה להרכיב כזה תפריט מאחר ורוב מוצרי המזון היום מציגים את מספר הקלוריות שבהם על גבי האריזה. אולם תפריט דיאטטי נכון יידע להתייחס גם להעדפות אישיות, הרגלי אכילה וזמנים בהם אנו אוכלים יותר או פחות. כך למשל, אולי נרצה 'להקצות' יותר קלוריות לסוף השבוע ולקזז קצת מהקלוריות של אמצע השבוע, אולי נרצה להשאיר כמות קלוריות מספקת לאירוע מסוים שהוזמנו אליו ולחלק את שאר הקלוריות של אותו יום בצורה מתאימה. אלו הם שינויים ודגשים שניתן לעשות אך ורק עם נשים. גברים, לעומת זאת, יאבדו את הסבלנות מאוד מהר.

תפריט דיאטה לגברים

גברים זקוקים למסגרת, הסברים מאוד ברורים ומדויקים והגיון פשוט. אם תאמרו לגבר שמעוניין בדיאטה - אתה יכול לאכול עד 1800 קלוריות ביום או יסתכל עליכם במבט מאוד מבולבל או מאוד מבודר. למעשה הגישה בדיאטה לגברים היא פחות לדבר על קלוריות ויותר לדבר על מאכלים מסוימים. ניתן להחליט על מספר הרכבי מזון שמקובלים על אותו הגבר ולחלק אותם בצורה ברורה בין ימי השבוע. אם מדובר ברווק, עדיף להתמקד במאכלים שאוכלים בחוץ או שניתן להכין במהירות. ההכללה פה לא באה להטיל סטיגמות או הפלייה לאף אחד מהמינים ובהחלט יש גם גברים שמבשלים וגם נשים שלא ראו מחבת מעולם. העניין הוא שאם מסתכלים על הרוב אז בהחלט ניתן לשייך את קבוצת המין הגברים לצד אחד וקבוצת המין הנשי לצד השני.

תפריט דיאטה כללי

באופן כללי האסכולה הנפוצה היא כי במידה ואתם מעוניינים להפחית ממשקלכם יש להוריד כ 500 קלוריות ממספר הקלוריות המותר ליום. כך למשל גבר שיכול לצרוך במצב רגיל עד 2300 קלוריות ביום צריך להגביל את עצמו ל 1800 קלוריות ליום וכן הלאה. קשה להחליט על דעת עצמנו מה מספר הקלוריות הנכון ביותר עבורנו וכיצד כדאי לנו לחלק את הקלוריות לאורך היום והשבוע, לכן מומלץ תמיד להתייעץ עם דיאטנית או תזונאית בכדי להצליח להרכיב תפריט דיאטה נכון. תוכלו למצוא תמיכה וייעוץ גם דרך תוכניות שונות של דיאטה און ליין המציעות הרכבת תפריט דיאטה מותאם אישית דרך האינטרנט ובכך למעשה לחסוך בעלויות ובטרטורים של להגיע לפגישה עם תזונאית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נטלי אינטרדב

כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברת קידום אתרים ושיווק באינטרנט



 


מאמרים נוספים מאת נטלי אינטרדב
 
תפריט דיאטה לנשים
תפריט דיאטה נכון יתייחס בנפרד לנשים ולגברים. תפריט דיאטה לנשים לא יכול להיות זהה לתפריט דיאטה לגברים מסיבות רבות ושונות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI