דף הבית חוק ומשפט דיני עסקים מהו החוק לגבי רישוי עסקים
מהו החוק לגבי רישוי עסקים
dadon 26/05/15 |  צפיות: 12745

חוק רישוי עסקים בא להגן על כמה מטרות והן:

  • הבטחה של בריאות הבריאות

  • מניעת סכנה לציבור

  • שמירה על הסביבה

  • שמירה על בטיחות האנשים בתוך העסק

  • מניעת העברת מחלות של העלי חיים

  • קיום דיני תכנון ובניה

המטרה של החוק היא לעשות סדר במרחב העירוני ולשמור על הציבור, בין אם הוא פוקד את העסק ובין אם לא. עסק אשר פועל ללא רישיון עובר על החוק ומסכן את שלום הציבור ולשם כך נועד החוק, לפקח ולקבוע כללים שאומרים כיצד יכול לפעול כל עסק. חשוב לדעת כי כל עסק, גדול או קטן, חייב לפעול בהתאם לחוק רישוי העסקים וכי עסק שפועל בניגוד לחוק עושה זאת בניגוד לחוק ויכול למצוא עצמו מול סגירה מיידית.

הליך הוצאת רישוי עסקים

כדי לקבל רישיון להפעלת עסק על כל אחד לבחון מה אומרות התקנות וכיצד אלו קשורות אליו. לא כל עסק מחוייב לאותן החמרות שבחוק, אך ישנם כללים בסיסיים שחלים על כל עסק שבא במגע עם הציבור (כמו למשל צורך במערכת הגנה מפני שריפות) ואפשר למצוא אלו כללים מחייבים כל עסק. ההליך של הוצאת רישיון העסק נחלק לכמה שלבים. בשלב הראשון על העסק לקיים את כל שמתבקש ממנו ובשלב השני תתבצע אצלו בדיקה שהוא עומד בכל הדרישות להפעלת עסק. את הבדיקות תבצע העירייה או המועצה המקומית דרך אגף רישוי עסקים. עסק שלא עומד בדרישות השונות לא יקבל רישיון ולעתים יוכל לעבוד עם רישיון זמני לתקופה קצרה.

מה עוד אומר החוק

חוק רישוי עסקים בא להגן על הציבור כולו ולכן הוא מחייב את בעלי העסק להקפיד על כללים שנמצאו לנכון כמגינים עבור הציבור. אנו יכולים לראות כי החוק מאד ספציפי לגבי מקומות שונים ועושה הפרדה בין שירותים שונים ומוצרים שנמכרים לציבור. דוגמה לכך היא המגבלות אשר מחייב החוק את העסקים כמו למשל איסור מכירת אלכוהול לקטינים מתחת לגיל 18. עסק אשר אינו עומד בתקנות הנלוות לחוק עשוי למצוא את עצמו מואשר בדבר עבירה וזאת בנוסף לסכנה כי יילקח ממנו רישיון העסק (או שלא יינתן לו מלכתחילה).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 dadon


 


מאמרים נוספים מאת dadon
 
גסמין קוקטייל - לדעת לבחור נכון
מעוניינים להזמין גסמין קוקטייל וזאת כדי ליהנות מחוויית אלכוהול מפנקת במיוחד שתסב לכם הנאה יוצאת מגדר הרגיל? דעו לכם כי תוכלו להשיג בדיוק את שאתם מחפשים בכל הנוגע לכך וללא שום בעיה. רק תרצו לוודא כי אתם מודעים לכל האפשרויות השונות שתהיינה זמינות לכם בכל הקשור לעניין הזה. אך ורק כך תמצאו מענה הולם אשר יביא לשביעות רצונכם ובצורה המלאה ביותר שרק אפשר להעלות על הדעת. אז אל תשכחו זאת.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב רולאפ לעסק?
עומדים לעצב רולאפ לעסק שלכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

איך אפשר לקבל הקלות בפסיכומטרי?
בכדי לקבל הקלות בפסיכומטרי עליכם לעבור כמה אבחונים שונים, להביא מכתבי המלצה ממורים או מדריכים שליוו אתכם, תעודות שונות ועוד.

איך לבחור מוהל מומלץ
אין ספק שהולדתו של ילד חדש משנה את החיים וברור מדוע גם אתם, אפילו אם אתם לא מאוד דתיים, רוצים לעשות לילד ברית מילה.

איך ליצור צילומים לבוק בת מצווה מיוחדים ושונים משל כולם?
14/03/17 | צילום
אין ספק כי צילומים לבוק בת מצווה הפכו לנפוצים ומושקעים הרבה יותר ממה שהיה בעבר.

ברזים לכיור מודרני במטבח
השימוש בברזים נפוץ בעיקר במטבחים ובחדר האמבטיה. כדאי לדעת שכיום ישנה נטייה לאנשים להחליף את הברזים המשעממים שמעטרים את ביתם בברזים הרבה יותר מרשימים, כאלו שיכולים להוסיף נופח עיצובי מיוחד לחלל כולו ופשוט לשפר פלאים את ההרגשה.

גריל פחמים - לאוהבי הבשר הצלוי
ההתלבטות של חובבי ה"על האש" המסורים שאוהבים להשקיע בבשר שלהם ובמזון שלהם ברורה - והבחירה קשה: גריל גז או גריל פחמים?

קבלן שיפוצים במרכז
13/12/16 | שיפוצים
בעזרתו של קבלן שיפוצים במרכז תוכלו להיות בטוחים כי תמצאו בדיוק את שאתם מחפשים, זאת אומרת שיתאפשר לכם להיות במצב בו תשיגו את המענה הטוב ביותר שישנו לצרכים שלכם וזאת בכל הנוגע לתוכניות הבנייה השונות שלכם.

חברות קבורה ואתרי הנצחה מומלצים
כיום ישנם אנשים רבים אשר רוצים להעניק ליקירים שלהם את הכבוד האחרון המגיע להם בצורה הטובה ביותר, ורוצים להעניק להם שירות מכובד הרבה יותר מהשירות הממשלתי המוכר לכולנו.

מועדונים לבת מצווה במרכז
אם אתם מחפשים מועדונים לבת מצווה במרכז, תוכלו למצוא רבים כאלו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI