דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים כל מה שרציתם לדעת על אודות כתיבת עבודה סמינריונית
כל מה שרציתם לדעת על אודות כתיבת עבודה סמינריונית
dadon 26/05/15 |  צפיות: 3901

מהי עבודה סמינריונית?

סטודנט יכול ללמוד כל מיני סוגים של קורסים. בדרך כלל הוא מתחיל בקורסי מבואות, ממשיך בקורסים המתמקדים באופן ספציפי יותר בתחום לימוד מסויים, ובסוף התואר לומד קורסים סמינריוניים. פרט לאלה, הוא יכול ללמוד גם קורסים כלליים בשיטות מחקר, או קורסים מעשיים יותר כגון סדנאות. הייחוד של הקורסים הסמינריוניים הוא שהם בדרך כלל נחשבים לקשים יותר מהקורסים האחרים ובהתאם, החלק שלהם בציון הסופי של התואר גדול יותר.

עבודה סמינריונית היא עבודה המוגשת למרצה בסוף הקורס הסמינריוני והיא מהווה משקל רב ולפעמים בלעדי בציון של הקורס הסמינריוני. בדרך כלל היא כוללת עבודת מחקר מסוג מסוים, בהתאם לדיסציפלינה של תחום הלימוד עבודה סמינריונית יכולה לעסוק במחקר כמותני אשר משקלל כמות גדולה של נתונים במטרה להגיע למסקנה מחקרית, או איכותני אשר עוסק באופן מיוק יותר במספר קטן יותר של נבדקים.

מהי כתיבת עבודה סמינריונית?

כל הסטודנטים מגיעים לזמן כתיבת עבודה סמינריונית לאחר שהם התנסו בכתיבת עבודות קטנות יותר. בדרך כלל סטודנט מתחיל את השנה הראשונה לתואר שלו בכתיבת עבודות בהיקף מצומצם, למשל שלושה עמודים. לאט לאט הכמות עולה ובשנה השניה בדרך כלל הוא מתחיל בכתיבת עשרה עמודים. בשנה השלישית הוא מגיע לעבודה הסמינריונית שבדרך כלל עולה על עשרים עמודים. כמובן שהכמות משתנה בהתאם לחוג שהוא לומד. למשל, עבודה בספרות תהיה שונה בהיקפה מאשר עבודה בכלכלה.

כתיבת עבודה סמינריונית כוללת בדרך כלל מבוא, סקירה ספרותית, דיון, ממצאים ותוצאות, סיכום ומסקנות. זאת כמובן בנוסף לדף שער ולתוכן עניינים בתחילת העבודה, ולביבליוגרפיה בסופה.

  • מבוא - מספר באופן תמציתי מה יהיה בעבודה.

  • סקירה ספרותית - כוללת את החומר המחקרי שנעשה בו שימוש בכתיבת העבודה, והקשר שלו לנושא המחקר.

  • דיון - שילוב בין המחקר שנעשה בעבודה לבין החומר התיאורטי שנידון בסקירה הספרותית.

  • ממצאים ותוצאות - הסבר לגבי מה שהתגלה במחקר במסגרת העבודה.

  • סיכום ומסקנות - סיכום כל מה שהתגלה בעבודה, ומחשבה לעתיד על משמעות העבודה ועל אפשרויות למחקרים עתידיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 dadon


 


מאמרים נוספים מאת dadon
 
גסמין קוקטייל - לדעת לבחור נכון
מעוניינים להזמין גסמין קוקטייל וזאת כדי ליהנות מחוויית אלכוהול מפנקת במיוחד שתסב לכם הנאה יוצאת מגדר הרגיל? דעו לכם כי תוכלו להשיג בדיוק את שאתם מחפשים בכל הנוגע לכך וללא שום בעיה. רק תרצו לוודא כי אתם מודעים לכל האפשרויות השונות שתהיינה זמינות לכם בכל הקשור לעניין הזה. אך ורק כך תמצאו מענה הולם אשר יביא לשביעות רצונכם ובצורה המלאה ביותר שרק אפשר להעלות על הדעת. אז אל תשכחו זאת.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב רולאפ לעסק?
עומדים לעצב רולאפ לעסק שלכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

איך אפשר לקבל הקלות בפסיכומטרי?
בכדי לקבל הקלות בפסיכומטרי עליכם לעבור כמה אבחונים שונים, להביא מכתבי המלצה ממורים או מדריכים שליוו אתכם, תעודות שונות ועוד.

איך לבחור מוהל מומלץ
אין ספק שהולדתו של ילד חדש משנה את החיים וברור מדוע גם אתם, אפילו אם אתם לא מאוד דתיים, רוצים לעשות לילד ברית מילה.

איך ליצור צילומים לבוק בת מצווה מיוחדים ושונים משל כולם?
14/03/17 | צילום
אין ספק כי צילומים לבוק בת מצווה הפכו לנפוצים ומושקעים הרבה יותר ממה שהיה בעבר.

ברזים לכיור מודרני במטבח
השימוש בברזים נפוץ בעיקר במטבחים ובחדר האמבטיה. כדאי לדעת שכיום ישנה נטייה לאנשים להחליף את הברזים המשעממים שמעטרים את ביתם בברזים הרבה יותר מרשימים, כאלו שיכולים להוסיף נופח עיצובי מיוחד לחלל כולו ופשוט לשפר פלאים את ההרגשה.

גריל פחמים - לאוהבי הבשר הצלוי
ההתלבטות של חובבי ה"על האש" המסורים שאוהבים להשקיע בבשר שלהם ובמזון שלהם ברורה - והבחירה קשה: גריל גז או גריל פחמים?

קבלן שיפוצים במרכז
13/12/16 | שיפוצים
בעזרתו של קבלן שיפוצים במרכז תוכלו להיות בטוחים כי תמצאו בדיוק את שאתם מחפשים, זאת אומרת שיתאפשר לכם להיות במצב בו תשיגו את המענה הטוב ביותר שישנו לצרכים שלכם וזאת בכל הנוגע לתוכניות הבנייה השונות שלכם.

חברות קבורה ואתרי הנצחה מומלצים
כיום ישנם אנשים רבים אשר רוצים להעניק ליקירים שלהם את הכבוד האחרון המגיע להם בצורה הטובה ביותר, ורוצים להעניק להם שירות מכובד הרבה יותר מהשירות הממשלתי המוכר לכולנו.

מועדונים לבת מצווה במרכז
אם אתם מחפשים מועדונים לבת מצווה במרכז, תוכלו למצוא רבים כאלו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI