דף הבית עסקים נדל"ן רכישת קרקעות משתלמות בישראל
רכישת קרקעות משתלמות בישראל
INVEST השקעות 28/06/15 |  צפיות: 204

אם גם אתם תוהים כיצד ניתן לבצע רכישת קרקעות משתלמות בישראל, ובכלל – כיצד קרקע, במציאות היומיומית של יוקר המחייה בישראל, יכולה בכלל להיות משתלמת (כי ביננו זה כמו לומר "זריקה לא כואבת") – תראו שדווקא משום נתון זה – יש בשוק הקרקע הישראלי פוטנציאל בעל תשואה אינסופית!

מימוש פוטנציאל הרווח מקרקע קנויה דורש ידע, אך גם זמן וסבלנות

כעת, נפרט מהו מרכיב ה- "ידע" ומהו מרכיב ה- "זמן/סבלנות". הידע גלום בשאלה איזו קרקע לרכוש? האם מודעה בתחומי העיר תל אביב על קרקע למכירה במחיר 6 ספרתי היא משהו שצריך להסתכל עליו? אולי כדאי בכלל לנסוע למקום מרוחק מכל מקום ישוב ולגדל גידולים חקלאיים? שני תרחישי הקנייה הללו מהווים דוגמאות קלאסיות לטעות: טעות קשה! מחירי הקרקע בתל אביב כבר עברו מזמן את הרף שאזרח ממוצע ואפילו עמיד יכול להרשות לעצמו, וקניית קרקע חקלאית הרחוקה ממקום ישוב עירוני/מושבי לא תניב לכם כל תשואה בהמשך: המדינה פשוט תסרב לכם פעם אחר פעם להפשיר אותה, ואתם לא תוכלו לבנות שם שום דבר, רק לגדל גידולים חקלאיים.

איזה סוג של קרקע כן מהווה קנייה נבונה, וכיצד מומלץ לעשות זאת?

הקנייה הנבונה ביותר היא של קרקע חקלאית, אבל בעלת פוטנציאל הפשרה, שזה אומר שהיא קרובה למקום ישוב מבוסס, ורצוי – למקום ישוב עירוני בו העירייה נחשבת חזקה. עירייה חזקה – משמעותה היא עיר ידועה וגדולה בישראל אשר נציגיה במועצה בעלי השפעה בוועדות התכנון המחוזיות של משרד הפנים. על פי רוב, אתם לא תהיו הצרכנים היחידים שמתיישבים על גבעה ליד נתניה או שטח ירוק ליד פרדס חנה, אלא ילוו אתכם דיירים עתידיים נוספים שיהפכו, יחד אתכם, להיות בעלים של קרקע. כולכם, קרוב לוודאי, תעשו זאת דרך חברה שאיתור קרקעות בעלות פוטנציאל הפשרה גבוה הוא תחום ההתמקצעות שלה. כעת, יקרו כאן 2 דברים:

1. אתם – כקבוצה בעלי כוח מול מקבלי ההחלטות בעיר שלידכם.

2. מדובר בעיר גדולה וחשובה בעלת ביקוש התיישבותי של תושבים חדשים?הרווחתם. העירייה תצטרך את השטח שלכם כדי ליישב בו עולים חדשים ותושבים וותיקים ממקומות אחרים שעברו לעיר.

החברה דרכה רכשתם את הקרקע תלווה אתכם לכינוסי הוועדה המחוזית עד לאישור ההפשרה

אם אתם עדיין חוששים שמשהו כאן ייפול בין הכסאות, העירייה לא תעשה עבודה מספיק טובה בוועדה המחוזית, או שאתם לא תצליחו לרקום קשרים כמו שצריך בעירייה – בדיוק בשביל זה יש חברה שמתמחה בקרקעות. נציגיה יפעלו ללא לאות מול כל סוגי הרשויות: גם העירייה, וגם הוועדה המחוזית מטעם משרד הפנים, שהיא גם זו שמוסמכת לאשר הפשרה.

רק לידיעה, מרגע שוועדה כזו מאשרת הפשרה, מזנק מחיר הקרקע במאות אלפי שקלים, מה שמסמיך אתכם לקבל מגוון רחב של החלטות: להישאר ולבנות, לרקום עסקת קומבינציה עם יתר הרוכשים (לפיה קבלן חיצוני נכנס פנימה ובונה לכם דירות כנגד אחוזים) או למכור את הקרקע וליהנות מהרווח.

החברה שלכם להשקעות נדלן: INVEST השקעה בקרקעות


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 INVEST השקעות

INVEST השקעות נדלן - http://www.investhashkaot.co.il



 


מאמרים נוספים מאת INVEST השקעות
 
רכישת קרקעות משתלמות בישראל
28/06/15 | נדל"ן
אם גם אתם תוהים כיצד ניתן לבצע רכישת קרקעות משתלמות בישראל
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI