דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר תחומים בהם יכולה להתרחש רשלנות רפואית
תחומים בהם יכולה להתרחש רשלנות רפואית
dadon 21/07/15 |  צפיות: 3212

אמנם כיום, בשל המודעות הגדולה של המטופלים, ובשל התקנים והפיקוח המחמיר על הרופאים, ניתן לראות פחות ופחות מקרים של רשלנות רפואית, אך הם עדיין קיימים. רשלנות שכזו, המבוצעת על ידי רופא פרטי, קופת חולים, בית חולים או כל מוסד רפואי אחר, יכולה להיות בעלת השלכות הרות גורל על המטופל ולכן במידה ומבוצעת רשלנות שכזו חשוב לדווח עליה באופן מיידי ולגשת להליכים משפטיים מתאימים.

לצערנו, ניתן לראות כיום מקרים של רשלנות רפואית במגוון רחב של תחומים, ובעיקר בתחומים הבאים:

  • רשלנות בלידה

  • רשלנות בהריון

  • רשלנות במתן מידע לחולה החותם על טופס הסכמה מדעת

  • רשלנות בניתוחים פלסטיים

  • רשלנות באבחון של מחלות

  • רשלנות בניתוחים

  • רשלנות במתן רשומה רפואית

  • רשלנות באבחון או טיפול במחלת הסרטן

  • רשלנות במתן חוות דעת רפואית

  • רשלנות במתן שירותי רפואת שיניים

רשלנות אשר מבוצעת על ידי רופא באחד מבין התחומים הללו, או בכל תחום רפואי אחר, הינה רשלנות שיש להוקיע ולמטופל יש כל זכות לתבוע את הרופא או המוסד הרפואי בגיל אותה רשלנות.

כיצד מזהים רשלנות רפואית?

פעמים רבות ניתן לראות אנשים אשר סבורים כי בוצעה רשלנות רפואית בטיפול בהם, כאשר זה כלל לא נכון, ופעמים אחרות הם צודקים ומדובר ברשלנות חמורה ופושעת. לכן, בכל מקרה בו מטופל או בני משפחתו חשים כי הם נפגעו כתוצאה מהתרחשות של רשלנות רפואית עליהם לפנות אל עורך דין מומחה ומקצועי, אשר מתייעץ גם גורמים רפואיים בכירים ויכול לומר להם האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית וכדאי להם להתחיל תהליך משפטי, או לא.

כיצד למנוע רשלנות רפואית?

לצערנו, ברוב הפעמים רשלנות על ידי רופא היא דבר שלא ניתן למנוע אותו, בייחוד בשל העובדה שרוב המטופלים לא מכירים היטב את המונחים הרפואיים ואת הטיפול הדרוש בבעיה שלהם. יחד עם זאת, חשוב לבקש מהרופא מידע על כל טיפול שמבוצע, לדרוש רישום של כל תהליך ולעקוב אחרי האבחון בצורה מדוקדקת, ובמידה ונדרש לקבל חוות דעת רפואית נוספת אשר תאשש או תפריך את חוות הדעת הראשונה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 dadon


 


מאמרים נוספים מאת dadon
 
גסמין קוקטייל - לדעת לבחור נכון
מעוניינים להזמין גסמין קוקטייל וזאת כדי ליהנות מחוויית אלכוהול מפנקת במיוחד שתסב לכם הנאה יוצאת מגדר הרגיל? דעו לכם כי תוכלו להשיג בדיוק את שאתם מחפשים בכל הנוגע לכך וללא שום בעיה. רק תרצו לוודא כי אתם מודעים לכל האפשרויות השונות שתהיינה זמינות לכם בכל הקשור לעניין הזה. אך ורק כך תמצאו מענה הולם אשר יביא לשביעות רצונכם ובצורה המלאה ביותר שרק אפשר להעלות על הדעת. אז אל תשכחו זאת.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב רולאפ לעסק?
עומדים לעצב רולאפ לעסק שלכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

איך אפשר לקבל הקלות בפסיכומטרי?
בכדי לקבל הקלות בפסיכומטרי עליכם לעבור כמה אבחונים שונים, להביא מכתבי המלצה ממורים או מדריכים שליוו אתכם, תעודות שונות ועוד.

איך לבחור מוהל מומלץ
אין ספק שהולדתו של ילד חדש משנה את החיים וברור מדוע גם אתם, אפילו אם אתם לא מאוד דתיים, רוצים לעשות לילד ברית מילה.

איך ליצור צילומים לבוק בת מצווה מיוחדים ושונים משל כולם?
14/03/17 | צילום
אין ספק כי צילומים לבוק בת מצווה הפכו לנפוצים ומושקעים הרבה יותר ממה שהיה בעבר.

ברזים לכיור מודרני במטבח
השימוש בברזים נפוץ בעיקר במטבחים ובחדר האמבטיה. כדאי לדעת שכיום ישנה נטייה לאנשים להחליף את הברזים המשעממים שמעטרים את ביתם בברזים הרבה יותר מרשימים, כאלו שיכולים להוסיף נופח עיצובי מיוחד לחלל כולו ופשוט לשפר פלאים את ההרגשה.

גריל פחמים - לאוהבי הבשר הצלוי
ההתלבטות של חובבי ה"על האש" המסורים שאוהבים להשקיע בבשר שלהם ובמזון שלהם ברורה - והבחירה קשה: גריל גז או גריל פחמים?

קבלן שיפוצים במרכז
13/12/16 | שיפוצים
בעזרתו של קבלן שיפוצים במרכז תוכלו להיות בטוחים כי תמצאו בדיוק את שאתם מחפשים, זאת אומרת שיתאפשר לכם להיות במצב בו תשיגו את המענה הטוב ביותר שישנו לצרכים שלכם וזאת בכל הנוגע לתוכניות הבנייה השונות שלכם.

חברות קבורה ואתרי הנצחה מומלצים
כיום ישנם אנשים רבים אשר רוצים להעניק ליקירים שלהם את הכבוד האחרון המגיע להם בצורה הטובה ביותר, ורוצים להעניק להם שירות מכובד הרבה יותר מהשירות הממשלתי המוכר לכולנו.

מועדונים לבת מצווה במרכז
אם אתם מחפשים מועדונים לבת מצווה במרכז, תוכלו למצוא רבים כאלו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI